شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تزیین کیک و شیرینی با ژله بریلو

   طرز تهیه ژله بریلو - ژله نرم - تزیین کیک

طرز تهیه ژله بریلو یا ژله نرم برای تزیین کیک

 

ژله بریلو برای نقاشی روی کیک برای کاور کردن روی کیک، تزیینات کیک و شیرینی و برای مرطوب و براق نگه داشتن میوه ها استفاده میشه

 

ژله بریلو در تزیین کیک تولد و انواع شیرینی خشک و بیسکویت کاربرد دارد شما می توانید غلظت این ژله را بنا بر نیاز خود کم و زیاد کنید در صورتیکه می خواهید اشکال زیبا روی کیک و بیسکویت و … ایجاد کنید می توانید غلظت ژله بریلو را بیشتر کنید و در صورتیکه می خواهید روی کیک را با این ژله کاور کنید نیازی به غلیظ کردن زیاد نیست.

 

دستور اول :

مواد لازم
آب ۱ لیتر

شکر ۳۰۰ یا ۲۵۰ گرم (بسته به اینکه شیرین بخواهید با کم شیرینی)

پودر اگار اگار ۱۲ گرم

جوهر لیمو ۱ ق چای خوری

اسانس و رنگ مورد نظر به میزان لازم

 

طرز تهیه ژله بریلو :

درست کردن ژله بریلو کاری نداره تمام مواد رو بریزین داخل ظرف همش بزنین تا شکر و مواد دیگه با هم مخلوط بشن.

بعد بزارین روی گاز روی شعله متوسط نه زیاد باشه نه خیلی کم. خوب می بینین یه لایه سفید رو آب رو پوشونده این اگار اگاره که سریع مخلوط نمیشه و طول میکشه.باید مدام همش بزنین تا کاملا مخلوط شه.
خوب وقتی جوش اومد از زمان به جوش اومدن ۱۰ دقیقه بزارین بجوشه. بعد ۱۰ دقیقه خاموشش کنین. همش بزنین موقع جوشیدن ولی مداوم لازم نیست.
بذارین تو دمای محیط سرد شه. می بینین که لخته لخته شده لخته هاش بزرگه با چنگال یا قاشق خوب بزنین اگه دیدین لخته ها از بین نمیره از یه صافی مثل صافی چای یا الک ردش کنین.
ژله بریلو یا ژله نرم برای تزیین کیک و شیرینی
بعد سرد شدن میتونین اسانس یا رنگ اضافه کنین. بدون اسانس هم خوبه طعمش. این ژله رو وقتی درست کردین یه شب بزارین تو یخچال بعدش میتونین استفاده کنین ماندگاریش هم ۶ ماه هست.

 

طرز تهیه ژله بریلو - ژله نرم - تزیین کیک

دستور دوم :

مواد لازم :

آب سرد یک چهارم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
آبلیمو تازه کمتر از یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری

 

روش تهیه :

در طرز تهیه ژله بریلو ابتدا نشاسته را در ۲ قاشق از آب سرد حل کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شده و یک مایع سفید رنگ بدست بیاید.

سپس شکر را با بقیه آب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا حل شود بعد آب لیمو را در مخلوط آب شکر بریزید در طرز تهیه ژله بریلو اب لیمو را خودتان بگیرید و از ابلیمو اماده استفاده نکنید استفاده از آب لیمو باعث روانی و براقی ژله می شود در صورتیکه مقدار آبلیمو را کمتر بریزید براقی و روانی ژله از بین می رود سپس مخلوط نشاسته را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

حالا یک ژله شفاف و غلیظ دارید . اگر می خواهید ژله بریلو رنگی داشته باشید از رنگ خوراکی استفاده کنید یک نکته ای که باید در زمان اضافه کردن رنگ خوراکی به آن توجه کنید این است که رنگ را با نوک خلال دندان به اندازه یک اپسیلون به ژله اضافه کنید.

 

طرز تهیه ژله بریلو - ژله نرم - تزیین کیک

دستور سوم :

مواد لازم :
آب نیم لیتر
شکر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم
پودر اگار ۱/۲ ق س
جوهر لیمو (من ابلیمو زدم) ۱/۲ ق چ

 

طرز تهیه :
آب و شکر رو میذاریم روی حرارت. از شکر دو قاشق برای مخلوط کرده با پودر اگار نگه میدارم . وقتی آب جوش اومد مخلوط شکر و پودر اگار رو بهش اضافه میکنیم ۵ دقیقه بهش اجازه میدیم بجوشه (من بیشتر گذاشتم. مثلا یه ربع) بعد که سرد شد سفت میشه. نترسید موقع جوشیدن که این چرا غلیظ نمیشه؟؟؟ نزاریدش زیاد بجوشه هااااااااا بعد که سرد شه سفت میشه و میچسبه به ظرفتون. قالبی قالبی
بعد بهش رنگ و اسانس رو اضافه میکنیم. جوهر لیمو هم همینطور و راااحت باهش کار میکنیم. خوشمزه هم هست.

 

طرز تهیه ژله بریلو - ژله نرم - تزیین کیک

 

دستور چهارم:

مواد لازم :
پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری

آب : ۲ قاشق غذاخوری

کرن سیروپ (شربت ذرت) :۲ لیوان

اسانس مایع

 

طرزتهیه ژله بریلو :
جهت تهیه ژله بریلو ابتدا پودر ژلاتین رو روی آب بپاشید و به مدت دو دقیقه کنار بگذارید تا پف کن . سپس مخلوط ژلاتین را در مایکروفر یا روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود بعد کرن سیروپ (شربت ذرت) را روی حرارت قرار دهید وقتی گرم شد مخلوط ژلاتین رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مخلوط را از روی حرارت برداشته اسانس و رنگ رو اضافه کنید و اجازه دهید سرد شود و بعد برای تزئین استفاده کنید.

 

نکته :

ژله بریلو که در تهیه آن از نشاسته استفاده شده است با گذاشتن ژله در یخچال سفت نمی شود و روانی و شفافیت خود را از دست نمی دهد و در ژله ای که از پودر ژلاتین استفاده شده است با قرار دادن ژله در یخچال، خودش را می بندد.

مدت ماندگاری ژله بریلو در ظرف دربسته به مدت ۲ ماه است.

 

گردآوری : مجله تصویر زندگی

منابع

اورسوییت

روز منو

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 146, میانگین امتیاز: 4,30 از 5)
Loading...