سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

راهنمای یادگیری زبان به صورت آنلاین

یادگیری زبان به صورت آنلاین

کلاس های زبان انگلیسی امروزه به یکی از اصلی ترین بخش های زندگی هر خانواده ای تبدیل شده اند. در سرتاسر ایران والدین با صرف هزینه های مختلف تلاش می کنند فرزندان خود را در کلاس های زبان انگلیسی آنلاین و حضوری ثبت نام کنند. نکته ای که در مورد دوره های آنلاین وجود دارند این است که این کلاس ها از آنجایی که تازه تاسیس هستند در مورد بازدهی آن ها اطلاع رسانی دقیقی صورت نمی گیرد و زبان آموزان نیز نمی دانند کدام یک از آن ها کیفیت بهتری را ارائه می دهند. در این پست ما قصد داریم برای شما نکاتی را بررسی کنیم که به صورت دقیق کیفیت این کلاس ها را بررسی می کنند و به شما بگوییم باید در یک دوره آنلاین به کدام نکات دقت کنید.

تمرکز بر روی مکالمه بیش از گرامر

بدون شک اصلی ترین هدف از یادگیری زبان انگلیسی تقویت مهارت مکالمه به زبان انگلیسی است. در بیشتر دوره آنلاین زبان انگلیسی مدرس تمرکز کمتری بر روی مکالمه و فنون آن دارد و بیشتر تلاش می کند گرامر شما را تقویت کند ولی این در حالی است که تنها هدف شما از حضور در کلاس های زبان انگلیسی یادگیری مکالمه است. پیشنهاد می شود پیش از حضور در دوره های آنلاین زبان انگلیسی نیم نگاهی به روش تدریس دوره بیندازید و ارزیابی کنید که آیا این کلاس ها مکالمه را اولویت قرار می دهند و یا ترجیح می دهند بر روی گرامر کار کنند.

تدوین تمرین های مدون

شاید شما نیز به یاد داشته باشید در کلاس های زبان دبیرستان اساتید تاکید بسزایی بر روی تمرین و صحبت به زبان انگلیسی داشتند. این اساتید برای تقویت مکالمه شما روش هاش تمرینی درستی را در نظر گرفت بودند ولی نکته ای که وجود داشت روش تدریس زبان انگلیسی در دبیرستان گرامر محور بود و تحت تاثیر این روش کتاب های ما نیز تنها دروس گرامر را برای تمرین انتخاب می کردند. این عوامل سبب شدند تا دانش آموزان نتوانند زبان انگلیسی را در مدرسه و مانند دنیا آموزش ببینند و به سمت موسسه های آموزشی زبان انگلیسی روی بیاورند.

ارائه بازخورد

تصور کنید شما در یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی حضور پیدا کرده و به تمامی وارد گفته شده نیز مهارت دارید قصد دارید تمرینات اعلام شده در کلاس را نیز حل کنید ، آیا معیاری برای بررسی صحت تمرین های حل شده دارید؟ در این نقطه است که شما به دوره ای نیاز دارید که بازخورد صحیح ، به موقع و قابل اتکایی را به شما ارائه می دهد. دوره ای که نتواند این بازخورد را به شما ارائه دهد بی شک نه تنها ارزش ثبت نام ندارد بلکه به نحوی زمان شما را نیز برای حضور در یک دوره مناسب نیز از بین می برد. بازخورد ارائه شده توسط اساتید به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را درک کرده و بر اساس برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود تمرین کنید.

شخصی سازی محیط آموزش

یکی از مواردی که ب شدت آموزش شما را تحت تاثیر قرار می دهد محیطی است که در آن شما آموزش را پیگیری می کنید. محیط هایی معمول آموزش زبان انگلیسی در ادوبی کانکت است که بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته بازدهی آنچنانی برای زبان آموزان نداشته است و یکی از عواملی به حساب می آید که سبب شده است بسیاری از افراد آموزش مجازی را ناکارآمد تلقی کنند. پیش از حضور در یک دوره آموزش زبان انگلیسی پیشنهاد می شود نگاهی به محیط وب سایت و نحوه برگزاری کلاس ها بیاندازید و بررسی کنید آیا قادر به برقراری ارتباط با آن هستید یا خیر؟ شاید از نظر شما این مسئله تاثیرگذار نباشد ولی در بلند مدت به شدت بازدهی کلاس ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

آزمون و ارزشیابی

یکی دیگر از نکاتی که در کلاس های آنلاین زبان انگلیسی باید به آن دقت کنید بحث ارزشیابی های مستمر است. زبان آموزان باید به صورت پیوسته مورد ارزشیابی قرار گرفته و پیشرفت آن ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. این مسئله در یک نگاه کلی نشان می دهد زبان آموز در کدام بخش از یادگیری مشکل دارد و به او کمک می کند تا در آن مهارت توان بیشتری گذاشته و برای تقویت آن فعالیت بیشتری کند.

انگلیش کلینیک

یکی از آموزشگاه های آنلاین زبان انگلیسی که در طی سالها فعالیت خود توانسته عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد آموزشگاه آنلاین انگلیش کلینیک است. این آموزشگاه با اتکاء به سال ها تدریس موسس خود دکتر حامد رفیعی توانسته تمامی مشکلات آموزش آنلاین را پشت سر گذاشته و با افزایش تعامل زبان آموز با مدرس تلاش کرده است بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. تا به امروز  این آموزشگاه توانسته بیش از ۴۸ هزار زبان آموز را فارغ التحصیل کرده و بر اساس بسیاری به عنوان یکی از معتبرترین وب سایت های آنلاین زبان انگلیسی انتخاب شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.