سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

کیک ژله / طرز تهیه کیک ژله ای

ژلو کیک – طرز تهیه کیک ژله ای میوه ای

 

کیک ژله ، کیک ژله ای میوه

مواد لازم برای تهیه کیک ژله ای :

کره (خردشده)۲۲۵ گرم
شکر (نرم و دانه ریز)
۴۰۰ گرم
وانیل شکری۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۴ عدد
آرد نول (الک شده)۳۷۵ گرم
بیکینگ پودر۳ قاشق چای خوری
نمک۸/۱ قاشق چای خوری
شیر
۲۵۰ میلی لیتر
روغن جامدمقداری برای چرب کردن
پودر ژله هلو
۲ بسته
خامه (فرم گرفته)۵۰۰ میلی لیتر
کمپوت هلو (بدون آب)
۲ قوطی
بادام (پرک شده)به مقدار لازم
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

 

طرز تهیه کیک ژله ای :

۱ » در ظرفی، آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط و دو بار الک کنید؛
۲ » در ظرفی، کره، شکر و وانیل را با همزن برقی، هم بزنید تا کِرِمرنگ شود، سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کره افزوده و مجدداً با همزن برقی، هم بزنید؛.

۳ » مخلوط آرد الک شده را متناوباً به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ بیفزایید و با همزن برقی، هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود؛.

۴ » داخل دو قالب گرد به قطر ۲۵ سانتی متر را با کمی روغن جامد چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مایه کیک را در آن ها بریزید. قالب ها را به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه، در طبقه وسط فر گرم شده روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کیک ها کاملاً بپزند؛.

۵ » پس از پخت، کیک ها را از فر خارج کرده و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط بمانند تا خنک شوند، سپس آن ها را از قالب خارج کرده و به مدت یک ساعت روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شوند. در این فاصله، پودر ژله هلو را در ظرفی حاوی ۵۰۰ میلی لیتر آبِ جوش ریخته و مخلوط کنید تا پودر ژله کاملاً حل شود، سپس آن را به مدت یک ساعت در دمای محیط قرار دهید تا به غلظت سفیده تخم مرغ برسد؛.

۶ » پس از خنک شدنِ کیک ها، روی یکی از آن ها را با مقداری خامه فرم گرفته بپوشانید. نیمی از کمپوت هلو را مکعبی خرد کرده، روی خامه بریزید و کیک دیگر را روی آن قرار دهید. اطراف هر دو کیک را با خامه بپوشانید؛.

۷ » رینگی را دور کیک قرار دهید. بقیه کمپوت هلو را خلالی خرد کرده، روی کیک بچینید و ژله آماده شده را روی کیک بریزید. کیک را به مدت چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خود را بگیرد. پس از این مدت، آن را از یخچال خارج کرده و رینگ را جدا کنید، سپس دورتادورِ کیک را با پرک بادام تزیین و سرو کنید..

منبع :ایران کوک / رابح

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,48 از 5)
Loading...