پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

انواع کمد دیواری و عوامل موثر در تعیین قیمت آن

کمد دیواری

کمد یکی از لوازم ضروری و مهم در معماری خانه است. بدون کمد، نظم در خانه ایجاد نمی‌شود. در قدیم از صندوق‌های آهنی و بزرگ به جای کمد استفاده می‌کردند. جنس این صندوق‌ها از چوب و ورقه‌های مسی بود. داخل آن‌ها نیز از تخته‌های چوبی استفاده می‌کردند.

صندوق‌های قدیمی استحکام داشتند، ولی به خاطر کمبود فضا، مردم نیاز داشتند تا وسیله‌ی مناسب‌تری را جایگزین آن کنند. در نتیجه صندوق‌ها جای خود را به کمدها و به ویژه کمدهای دیواری پُرجا دادند. در جاهای مختلف خانه می‌توان از انواع کمد استفاده کرد. برخی از کاربردهای کمد در خانه عبارت‌اند از:

کمد لباس، کمد کفش، کمد لوازم آرایشی ، کمد ظروف و ….

در بین انواع کمدها، کمدهای دیواری طرفداران بیشتری پیدا کردند که در ادامه به معرفی کامل انواع کمد دیواری، کاربردها، عوامل موثر در تعیین قیمت و مراحل قیمت گیری آن می پردازیم.

آشنایی با انواع کمد دیواری بر اساس طراحی و ساخت

برای انتخاب کمددیواری مناسب لازم است تا ابتدا مشخص کنید چه نوع و ترکیبی از آن را لازم دارید. سپس بودجه و میزان هزینه‌ای که دارید را مشخص کنید. حالا دیگر می‌توانید کمد دلخواه خود را خریداری کنید. در ادامه انواع کمد دیواری را معرفی می‌کنیم تا متناسب با بودجه و هزینه‌ی خود، کمد دلخواهتان را انتخاب کنید.

۱. کمد دیواری با درب ریلی

کمد دیواری با درب ریلی

از کمد دیواری ریلی به عنوان کمد لباس خیلی استفاده میشه. این سبک، جدیدترین نوع کمد دیواری است. به‌دلیل کمبودجا و صرفه‌جویی در فضای آپارتمان، این نوع کمد دیواری مناسب‌تر از سایر کمدهای دیواری است. کمد دیواری ریلی در جنس‌های چوب، ام دی اف، شیشه، آینه و نئوپان موجود است. با استفاده از آیینه می‌توان ظاهری جذاب به این کمدها بخشید.

کمد دیواری‌های درب ریلی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی هستند که در هر مدل قیمت نیز تغییر می کند. با مشورت با یک متخصص ماهر می‌توانید بهترین نوع این کمدها را انتخاب کنید و براساس متراژ خانه، کمد مناسب خود را داشته باشید.

۲. کمد دیواری لولایی

این نوع کمدها دارای درب لولایی هستند. در کمدهای لولایی ممکن است به مرور زمان ، لولای آن ها دچار فرسودگی شود.

۳. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی (لولایی-ریلی)

در این مدل کمد دیواری، درب‌ها با لولا باز میشن، اما برای کنار هم قرار گرفتن قفسه‌ها، در بالا و پایین آن‌ها از ریل استفاده‌ شده است. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی، برای کمدهای بزرگ با عمق زیاد مناسب است. ظاهر این مدل کمد دیواری، نسبت به کمد دیواری لولایی با درب ساده، جذابیت بیشتری دارد.

۴. کمد دیواری بدون درب

این مدل از کمد دیواری، ظاهر مدرن و متفاوتی به فضا می‌بخشد و باعث می‌شود از فضایی که در آن قرار داریم، حسی متفاوت دریافت کنیم. از کمدهای دیواری بدون درب می توان در اتاق خواب استفاده کرد که جلوی دید نباشند. این نوع کمد دیواری برای اتاق پرو، باشگاه ها و منازل کاربرد دارد. می‌توان با صرف هزینه کم، این کمد دیواری را نصب کرد. در این مدل کمدها گرد و خاک زیادی بر روی وسایل می نشیند.

انواع کمد دیواری در کجا کاربرد دارند؟

علاوه بر خانه، کمد دیواری‌ها بیرون از خانه‌ها نیز کاربردهای زیادی دارند. در محیط کار، شرکت ها، مغازه ها، کارخانه های صنعتی و . . . نیز از کمد دیواری استفاده می‌شود.  در آشپزخانه نیز به جای کابینت می توان از کمد دیواری استفاده کرد. کابینت ها فضای زیادی را اشغال می کند. که به جای آن می توانیم ازکمد دیواری‌های ترکیبی استفاده کنیم و وسایل خود را نظم بدهیم. لوازم جانبی را داخل کشوها قرار داده و بقیه را طبق سلیقه خود بچینیم.

مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین قیمت کمد دیواری

عوامل زیادی در تعیین قیمت کمد دیواری تاثیر دارند که مهم ترین آن‌ها عبارتند از:

۱. ابعاد و میزان متریال مصرفی

قیمت کمد دیواری معمولا بسته به متراژ متریال مصرفی و میزان فضایی که اِشغال می‌کند، متفاوت خواهد بود. هرچه کمد دیواری ابعاد بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. ارزان ترین کمد دیواری که با کیفیت هم باشد معمولا از جنس ام دی اف هست. ام دی اف به اندازه‌ی سایر متریال، شیک و مدرن نیست ولی قیمت مناسب و سطح صاف و یکدستی دارد. گران‌قیمت ترین کمد دیواری نیز معمولا از جنس چوب طبیعی است. اگرچه کمدهای ام دی اف، از لحاظ کیفیت و قیمت استانداردترین متریال هستند، اما با این وجود متریال دیگری هم داریم که نمای ظاهری و قیمت های متفاوتی دارند از جمله هایگلاس، پولیشی، پلی اورتان و . . .

۲. طراحی و نوع ساخت

طراحی و شکل ظاهری کمددیواری نیز در تعیین قیمت آن تاثیر زیادی دارد. اینکه کمد دارای درب باشد یا نه و یا اینکه درب ریلی داشته باشد، همگی در تعیین قیمت آن تاثیر دارند. معمولا قیمت کمد دیواری ریلی در بین کمدهای پرطرفدار کمی زیادتر و قیمت کمد دیواری بدون بدنه از همه کم‌تر است.

مراحل قیمت‌گیری نهایی کمد دیواری چیست؟

قیمت گیری نهایی و دقیق کمد دیواری مراحل مختلفی دارد که این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

۱. تعیین مقدار بودجه و نوع متریال موردنظر

قبل از هر اقدامی باید توانایی پرداخت و بودجه خود را مشخص کنید. همچنین پس از انجام تحقیقات لازم، متریال، سَبک و مدل کمد دیواری خاص خود را نیز انتخاب کنید.

۲. دعوت از کمد ساز و متخصص برای بازدید از محل

پس از تعیین بودجه خود، در این مرحله لازم است تا از یک متخصص یا کمد ساز درخواست کنید تا حضوری برای قیمت‌گذاری مراجعه کنه. در این بازدید متخصص فضای موردنیاز شما را متر و اندازه دقیق آن را مشخص می‌کند. در پایان نیز با کمک و مشاوره‌ی کمد ساز، می‌توانید یک یا چند طرح مناسب را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه برای انجام این مرحله می‌توانید در گوگل کلمه‌ی  «سلام ساختمان»  رو هم سرچ کنین و از  مشاوره‌ی رایگان اون ها کمک بگیرین. سلام ساختمان یک شرکت ساختمانی هست که به صورت آنلاین به شما خدمات ارائه میده و متخصص حرفه‌ای معرفی می‌کنه.

۳. انتخاب طرح

با کمک متخصص و تحقیقات قبلی خود، می‌توانید طرح نهایی و مناسب را انتخاب کنید. متخصص حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا طرحی متناسب با اتاق و محل خود انتخاب کنید.

۴. انعقاد قرارداد

بعد از انتخاب طرح نهایی و با کمک کمد ساز منصف، حالا باید قرارداد ببندید. در این مرحله هرچه قرارداد دقیق‌تری ببندید، با خیال راحت‌تری مراحل بعدی پیش خواهند رفت. مبلغ نهایی قرارداد، زمان قرارداد و موارد جانبی مثل عدم تأخیر، تمیزی کار و … از مواردی هستند که حتماً باید در قرارداد بیاورید.

یکی از مهم ترین مزایای سلام ساختمان همین عقد قرارداد هست و در این قرارداد خودش ضامن ساخت کمد و کابینت شما میشه!

سخن آخر

پس برای انتخاب کمد دلخواه خود، ابتدا از انواع کمدها اطلاعات لازم را به‌دست آورید. درباره کاربردهای آن‌ها تحقیق کنید. بینید آیا با هدفی که از خرید دارید هم‌خوانی دارد یا خیر. سپس مشخص کنید آیا هزینه‌های لازم برای کمد دلخواه را دارید یا نه؟ درغیر این صورت ممکن است زمان و پول خود را دور بریزید.

اگر سوال یا ابهامی در انتخاب کمد دلخواه خود دارید، حتما در کامنت بپرسید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.