پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

کلیدهای میانبر با استفاده از Touchpad

کلیدهای میانبر با استفاده از Touchpad

 

اگر شما از کسانی هستید که لپ تاپ دارید حتما با صفحه لمسی و یا پد لمسی Touchpad آشنا هستید اما شاید فکر می کنید فقط همان کار موس در کامپیوترهای رومیزی را انجام می دهند در حالی که این چنین نیست و استفاده های زیادی می شود از آن برد که خیلی از کاربران مبتدی از آنها خبر ندارند هر چند صفحه لمسی روی دستگاه های بزرگ نیز کوچک هستند و مساحت خوبی برای کار کردن با آنها نیست اما اینجا مطالبی خدمت شما ارائه می شود تا از طریق میانبرها بتوانید به عملکرد و استفاده آن در لپ تاپ سرعت ببخشید.

 

کلید میانبر, Touchpadکلیدهای میانبر برای استفاده آسان و سریع با Touchpad

کلیدهای میانبر برای استفاده آسان و سریع با Touchpad

همانطور که می دانید در لپ تاپ ها صفحه لمسی از چند انگشت هم پشتیبانی می کند که از این امر برای میانبرها استفاده می شود کما اینکه در ویندوز ۱۰ مایکروسافت میانبرهای سریعی را در پد لمسی قرار داده که قابل استفاده می باشند.

 

۱.دسترسی به موارد بیشتر در Send To

 

کلید میانبر, Touchpadکلیدهای میانبر برای دسترسی به موارد بیشتر در Send To

 

در منوی Send To که وقتی روی فایلی یا پوشه ایی راست کلیک میکنیم به طور پیشفرض ۶ گزینه وجود خواهد داشت که در واقع برای سرعت در نقل و انتقال فایلها و کپی آنها و ایجاد میانبر به کار می رود البته برنامه هایی نیز برای ایجاد میانبر وجود دارد که دیگر به آنها احتیاجی نداریم کاری که باید انجام دهید زدن کلید Shift و کلیک راست کردن روی فایل و بردن اشارگر موس روی Send To است تا مکان های بیشتر را در دسترس شما قرار دهد.

 

۲. کنترل فایل قبل از انتقال

 

کلید میانبر, Touchpadکنترل فایل قبل از انتقال

معمولا برای نقل فایلی به پوشه ایی از طریق کشیدن و رها کردن یا در اصطلاح درگ ان دراپ می توان انجام داد اما از طریق کلیک راست نیز می توان آیا تا به حال در لپ تاپ انجام دادید؟ اگر انجام داده باشید منویی ظاهر می شود که حاوی گزینه هایی برای کنترل فایل ها قبل از نقل میباشد مثل فشرده سازی فایل و یا گزینه فقط کپی و یا صرف قرار دادن کلید میانبر در داخل پوشه و یا اگر اشتباهی شده باشد می توان Cancel کرد.

 

۳. باز کردن لینک در تب جدید

 

کلید میانبر, Touchpadکلیدهای میانبر برای باز کردن لینک در تب جدید

زمانی که لینکی دارید و می خواهید بدون ترک وب سایتی که در حال مرور آن هستید آن لینک را در تب جدید وارد کرده باشید می توانید روی لینک کلیک راست کرده و در پنجره جدید باز کنید برای این کار موس را روی لینک برده و روی کلید Ctrl بزنید و یک ضربه نیز به صفحه لمسی وارد کنید در یک تب جدید باز خواهد شد اما اگر می خواهید در تب جدید دیگر در خارج از مرورگر باز شود مراحل ذکر شده را انجام دهید منتهی به جای کلید  Ctrl به روی کلید Shift بزنید.

 

۴.عمل Minimize روی تمام صفحات

 

کلید میانبر, Touchpadعمل Minimize روی تمام صفحات

اگر چند پنجره و صفحه را باز کرده باشید و بخواهید سریع به صفحه دسکتاپ منتقل شوید دو را وجود دارد اینکه تک تک پنجره ها را Minimize کنید و یا از گوشه صفحه پایین در نوار وظیفه کنار ساعت و تاریخ دسکتاپ را نمایش داده و منتقل شوید اما بدون فشردن کلیدی نیز می توانید همین کار را انجام دهید با قرار دادن سه انگشت روی صفحه لمسی لپ تاپ و کشیدن سمت خود سریع منتقل خواهید شد و می توانید به حالت قبلی نیز برگردید تنها با فشردن سه انگشت و این بار خلاف حرکت قبلی یعنی رو به بالا را انجام دهید.

 

۵. میانبر برای برنامه و فایلهای داخل پوشه

 

کلید میانبر, Touchpadکلیدهای میانبر برای برنامه و فایلهای داخل پوشه

برای اینکه بتوانید یک میانبر از فایل راه اندازی داخل پوشه ایی از کامپیوتر خود ایجاد کنید در لپ تاپ به راحتی می توانید از طریق صفحه لمسی این کار را انجام دهید فقط کافی در داخل پوشه فایل را انتخاب کرده و عمل کشیدن و رها کردن را انجام دهید منتهی در این هنگام کلید Alt را بفشارید.

 

۶.نمایش Task view در ویندوز ۱۰

 

کلید میانبر, Touchpadکلبدهای میانبر برای نمایش Task view در ویندوز ۱۰

یکی از ویژگی های ویندوز ۱۰ Task view که برای ایجاد چند صفحه روی سیستم است و برای نمایش تمام صفحات باز به کار می رود که با قرار دادن سه انگشت روی صفحه لمسی و کشیدن به سمت بالا همه وظایف باز در Task view برای شما ظاهر خواهد شد.

 

۷. مشخص کردن متن طولانی

 

کلید میانبر, Touchpadکلیدهای میانبر برای مشخص کردن متن طولانی

برای مشخص کردن و در اصطلاح سلکت کردن متن و یا عبارتی ابتداء آن عبارت کلیک کرده و سپس به آخر متن منتقل شوید البته در این هنگام به روی کلید Shift نیز فشار دهید میبینید که به طور کامل متن معین می شود.

 

منبع: نیوحرف

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...