پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

کف پوش ترمووود چیست؟ ترموود مناسب کفپوش

کف پوش ترمووود

کف پوش ترمووود یکی از پوشش‌های محبوب و دائمی برای کف خانه، تراس و روف گاردن است که علاوه بر استقامت، دارای زیبایی منحصر به فردی نیز هست. کفپوش به علت تماس دائمی با انواع آلودگی‎‌ها باید نه تنها بادوام، بلکه قابل شستشو با آب و دیگر مواد شوینده نیز باشد. همچنین برای سازندگان به صرفه‌تر خواهد بود اگر از کفپوشی استفاده کنند که علاوه بر مقاومت در برابر آتش، عایق گرما و سرما بوده و قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

بسیاری از سازندگان معمولا در پی کفپوشی هستند که هنگام سایش قابلیت تحمل بالایی نیز داشته باشد و در برابر حشرات، قارچ‌ها و میکروب‌ها مقاومت کند. ترمو چوب یکی از محبوب‌ترین متریال‌هایی است که برای ساخت کفپوش استفاده می‌شود، چراکه علاوه بر ویژگی‌هایی که طرح شد، انرژی مثبتی نیز به محیط اطراف خود داده و به مخاطب احساس حضور در طبیعت را القا می‌کند. در این مطلب با برشماری ویژگی‌های چوب ترمو نما برای کفپوش، شما را با خواص آن آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های کفپوش ترموود

وقتی از چوب ترمو برای کفپوش استفاده می‌شود، مشتریان احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت می‌کنند. کفپوش ترموود در فضاهای مختلفی قابل استفاده است. برای مثال استفاده از آن در نورگیر و بالکن خانه بخاطر مقاومت زیادی که در برابر نور خورشید دارند، مانع از آن می‌شود که در مدت کوتاه نیاز به تعویض کفپوش داشته باشید. همچنین هزینه نصب آن با توجه به مساحت کوچک این فضاها زیاد نخواهد بود. سرعت نصب کفپوش ترموود نیز بالا بوده و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

استفاده از ترموود در بالکن همچنین باعث می‌شود این فضا بزرگتر از حالت واقعی خود به نظر برسد. یکی از محیط‌های مناسب دیگر برای استفاده از کفپوش چوبی کناره استخر و داخل سونا است. پایداری ترموود در برابر محیط‌های مرطوب با توجه به فرآیند حرارت‌دهی که این محصول پشت سر گذاشته است، موجب شده تا به یکی از متریال‌های محبوب برای ساخت کفپوش فضاهای پر از رطوبت تبدیل شود. استفاده از کفپوش چوبی فضای باز را هم جذاب و شیک کرده و جلوه‌ای مدرن به آن می‌دهد.

ویژگی های کفپوش ترموود

مزایای کفپوش ترموود

از جمله عواملی که باید در انتخاب کفپوش در نظر گرفت، علاوه بر زیبایی، مقاومت آن در برابر ترک خوردن است که چوب ترمو به خوبی این ویژگی را دارد. کفپوش همچنین بیش از سایر نقاط در معرض آتش‌سوزی است و وجود کفپوشی که در برابر گسترش آتش مقاوم باشد، برای سازندگان اولویت دارد. نوع شیاردار کفپوش ترموود مانع از سر خوردن در فضای باز می‌شود و ایمنی لازم را برای همه افراد به همراه خواهد داشت.

قیمت کفپوش ترمووود در مقایسه با سایر انواع کفپوش‌ها مناسبتر بوده و به همین دلیل خرید آن برای همگان به صرفه خواهد بود. این محصول بخاطر فرآیند گرمادهی و رطوبت‌گیری که هنگام تولید خود گذرانده است، در مقایسه با سایر کفپوش‌ها در صورت مواجهه با نور مستقیم خورشید، رنگ خود را از دست نداده و کهنه نمی‌شود. کفپوش ترموود این قابلیت را دارد که جدا شده و مجددا نصب گردد، همچنین به راحتی دوباره بازسازی شده و رنگ آمیزی می‌شود.

انواع کفپوش ترموود

انواع کفپوش ترموود

کفپوش ترموود دارای انواع مختلفی نیز هست. برای مثال بر اساس نوع درختی که فرآیند ترموود را گذرانده است، می‌توان آن را به کفپوش ترموود کاج و ترموود اش تقسیم کرد. با توجه به نوع چوب ترموود این محصول دارای دو نوع سخت و نرم نیز هست. کفپوش ترموود کاج از جمله ترموود نرم است که دارای وزنی سبک بوده و زیبایی چشمگیری نیز دارد. قیمت چوب ترموود کاج از نوع سخت ارزان‎تر بوده و به افرادی که قصد دارند هزینه کمتری کنند پیشنهاد می‌شود.

در مقابل قیمت ترمووود سخت بیشتر و وزن آن نیز سنگین‌تر خواهد بود، اما همچنان از ظاهری بسیار زیبا برخوردار است. نوع تولید این کفپوش نیز در قیمت و همچنین کیفیت آن اثرگذار است. این چوب معمولا به دو طریق استاندارد ترمو اس و ترمو دی تولید می‌شود. معمولا توصیه می‌شود، با توجه به نوع فرآیند تولید در روش ترمو اس، از این محصول در مکان‌های خشک و داخل ساختمان استفاده شود. در مقابل چوبی که در روش ترمو دی ساخته می‌شود، در برابر هوای مرطوب مقاومت بیشتری خواهد داشت.

قیمت کف پوش ترمووود در سایت مازند چوب آریا

عوامل متعددی هستند که در قیمت کفپوش ترموود اثر دارند. برای مثال در ساخت تایل ترموود از چوب با ضخامت ۲۰ میلی‌متر استفاده می‌شود، ضخامت چوب یکی از عواملی است که در قیمت تایل ترمووود اثرگذار خواهد بود. جنس چوب مورد استفاده نیز از دیگر عوامل تعیین کننده در قیمت نهایی است. میزان چوب مورد استفاده نیز قطعا در هزینه مشتری تاثیر دارد. محیط‌های کوچک همچون بالکن قطعا به میزان چوب کمتر نیاز خواهند داشت و در نتیجه قیمت کمتری هم می‌برند. از دیگر عوامل تاثیرگذار نوسانات ارزی است که در قیمت مواد اولیه نقش دارد. برای همین ضرورت دارد تا مشتریان پیش از شروع کار همواره قیمت روز را پیگیری کرده و در زمان مناسب اقدام به خرید نمایند.  مازند چوب آریا پارکت تمام ترمووود را به عنوان جدیدترین محصول به بازار ارائه کرد. خرید محصولات ترموود اورجینال و اصل را فقط از مازند چوب آریا بخواهید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.