جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

چگونه چیدمان مناسبی برای دفاتر اداری خود انتخاب کنیم

بهره‌وری یک اصطلاح حیاتی در دنیای کسب و کار است و عبارتی است که طیف وسیعی از حوزه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. در ساخت و ساز، بهره‌وری ممکن است مربوط به تعداد واحدهایی باشد که به صورت دستی در هفته تولید می‌کنید و در خرده فروشی‌ها، می‌تواند معادل فروش ماهانه باشد؛ اما از نظر دفاتر اداری، بهره‌وری کمی متفاوت است. در این مورد بر اساس مهلت‌های تعیین شده، ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید، مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی، فروش حاصل از آن، کمپین‌های بازاریابی جدید و جذب مشتری و در نهایت با سود سالیانه مشخص می‌شود.

درکل بهره‌وری ارتباط مستقیمی با سود دارد و برای دستیابی به بهره‌وری، باید زمینه‌های مختلف زیادی را کاوش کنید. کارکنان شما بزرگ‌ترین دارایی شما هستند و برای اینکه کارکنان شما تا آنجا که ممکن است کار کنند و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای پیدا کنند باید رفاه و راحتی آنان را فراهم کنید. روحیه نقش مهمی در بهره‌وری دارد و اگر کارمندی احساس خوشبختی نکند،‌ یقیناً با علاقه کار نخواهد کرد. به تجربیات خود فکر کنید آیا مایل هستید برای کارفرمایی که برای شما ارزش قائل نیست کارکنید؟ البته که نه. از سوی دیگر، ممکن است برای کارفرمایی که بر سلامتی و رفاه اهمیت قابل بوده است بیشتر کار کرده و ایده‌های بیشتری ارائه کرده باشید. در این راهنما قصد داریم در مورد چیدمان دفاتر اداری و نحوه عملکرد آن‌ها در بهره‌وری کسب و کار با شما صحبت کند.

چیدمان دفاتر اداری چیست؟

چیدمان دفاتر اداری در مورد چگونگی چیدمان مبلمان در فضای اداری و هماهنگ‌سازی سیستم اداری با نحوه کار در فضایی مشخص است. به‌عنوان مثال، یک دفتر با طرح باز یک نوع چیدمان اداری است. در طول سالها، مشاغل تکامل یافته‌اند، چه از نظر طرح چه از نظر امکانات رفاهی. برخلاف روزهای گذشته، فضاهای کاری امروزی چیزهای زیادی برای ارائه به کارکنان خود دارند. کارفرمایان متوجه شده‌اند که حتی یک صندلی ارگونومیک و یا رنگ دیوار می‌تواند بر بهره‌وری و عملکرد کارکنان تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است که میزان فرسایش در دفاتر اداری که ارگونومی مناسب، راحت و حفظ حریم خصوصی مناسبی دارند، کمتر است؛ بنابراین، با افزایش فشار کاری، مراقبت از چیدمان دفتر برای حفظ فرهنگ مثبت شرکت بسیار مهم می‌شود.

دلایل اهمیت توجه به چیدمان دفاتر اداری

چیدمان دفاتر اداری به دلایل زیر مهم است:

  • یک فضای اداری خوب طراحی شده روحیه کارکنان را افزایش می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری و سود می‌شود.
  • برنامه ریزی مناسب برای چیدمان فضای اداری شما به این معنی است که می‌توانید مناطق مختلف را برای انواع خاصی از کار در نظر بگیرید و بهره‌وری را بار دیگر افزایش دهید
  • زمانی که به چیدمان دفتر توجه کنید در حقیقت در زمان صرفه جویی می‌کنید زیرا مثلاً عدم نیاز به گردش مداوم در دفاتر اداری برای به دست آوردن وسایل مورد نیاز مانع از وقفه‌های طولانی در کار می‌شود.
  • یک چیدمان خوب طراحی شده برای هر کسی جذاب است و هنگام ورود بازدیدکنندگان به فضای اداری شما تصور درستی از موفقیت و فرهنگ تجارت شما ایجاد می‌کند.

چیدمان مناسب دفاتر اداری

نحوه انتخاب چیدمان مناسب دفاتر اداری

در ادامه نحوه انتخاب چیدمان مناسب را مشاهده خواهید کرد.

پلان و مبلمان اداری:

مهم است که فضای کار را طوری طراحی کنیم که ارتباط بین کارکنان را به بهترین شکل تسهیل کند. در فرهنگ کاری فعلی، تیم‌ها برای دستیابی به نتایج بهتر بیش از پیش با یکدیگر همکاری می‌کنند و گاهی اوقات برای برقراری ارتباط به فضاهای باز یا اتاقی بزرگ‌تر مانند اتاق کنفرانس نیاز دارند. اتاق‌های کنفرانس همچنین نیاز به تجهیزات مدرن و دیگر ابزارهای ارتباطی برای کارآمد بودن دارند. امروزه حتی فضاهای بسته و اتاق‌های سنتی در حال از بین رفتن است چراکه منجر به جداسازی می‌شود که با خواسته دفاتر امروزی در تضاد است. برای رسیدن به حداکثر میزان بهره‌وری کارکنان، ارگونومی شاه کلید ماجرا است. مبلمان مناسب بی‌شک نقش بسیار مهمی در کارایی و راحتی کارکنان دارد. علاوه بر این، خوب است که راهروهای وسیع‌تری برای جابجایی راحت داشته باشید زیرا دفاتر شلوغ و تنگ بهره‌وری کارکنان را کاهش می‌دهد.

نور:

بسیاری از مطالعات ثابت می‌کنند که نورپردازی مناسب دفاتر اداری باعث کاهش خستگی و افزایش سطح کارایی می‌شود. نرم مناسب همچنین باعث افزایش نشاط و روحیه کارکنان می‌شود. نورپردازی خوب نقش بسیار مهمی در حمایت از روحیات کارکنان دارد. حفظ تعادل مناسب دما و نور، به ویژه در نظر گرفتن آب و هوای بیرون بسیار مهم است. نور زیاد همچنین می‌تواند منجر به خستگی چشم و سایر اختلالات مرتبط با آن شود، بنابراین باید تعادل سالمی را بسته به محل کار خود پیدا کنید.

طراحی داخلی دفاتر اداری:

رنگ‌ها می‌توانند روحیه افراد را به طور مثبت و منفی تحت تأثیر قرار دهند. از این رو، انتخاب رنگ مناسب فضای داخلی برای افزایش روحیه و بهره‌وری کارکنان بسیار مهم است. از طرفی بهتر است رنگ مبلمان و کف‌پوش‌ها مطابق با شرایط و ماهیت و فرهنگ تجارت برنامه ریزی شود. جدا از این نکات، مهم است که فضای مورد نظر را با استفاده از گیاهان و فضای سبز تزئین کنید. گیاهان نه تنها اکسیژن را در محیط داخلی تأمین می‌کنند، بلکه باعث مثبت شدن روحیه کارکنان نیز می‌شوند.

چیدمان مناسب دفاتر اداری

چیدمان اداری تعیین می‌کند که فضای کار در یک دفتر چقدر دلپذیر است. هیچ‌کس نمی‌خواهد در یک دفتر با طراحی ناکارآمد کار کند. آیا شما دفتری را ترجیح می‌دهید که در جهت سهولت کار و به طرز شفاف و شادی طراحی شده باشد، یا از اینکه در دفتری که طراحی ضعیفی داشته باشد، کارکنید و برای دسترسی به هر چیزی با مشکل مواجه باشید؟ یکی از دلایل پایین آمدن روحیه کارمندان در فضای اداری، چیدمان نامناسب دفاتر اداری است که بر روحیه و بهره‌وری نیز به طور کلی تأثیرگذار است. از آنجایی که هر یک از سبک‌های اداری دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است، طراحان دکوراسیون اداری مکعب ترکیبی از چند مدل را انتخاب می‌کنند. به طور مثال ممکن است نیاز باشد تا کارکنان خلاق از فضای مشارکتی باز بهره‌مند شوند در حالی که کارمندان نیاز به حریم خصوصی به فضاهای اختصاصی با پارتیشن اداری احتیاج داشته باشند. در نهایت، معماران و طراحان داخلی دفاتر اداری بهترین گزینه برای کمک به شما در یافتن سبک چیدمان اداری مناسب کسب و کار شما هستند.

در نهایت این که هنگام ارزیابی چیدمان دفتر خود، بودجه، فرهنگ، چشم‌انداز و ارزش‌های خود را در نظر بگیرید. از نقشه‌های طراحی شده و تکراری پیروی نکنید. طرحی را انتخاب کنید که برای نام تجاری شما بهتر عمل کند.

منبع:www.mokaabgroup.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.