جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

چرا نیاز به مشاوره خانواده داریم ؟ بررسی ۷ دلیل مهم و کلیدی

مشاوره روانشناسی

خانواده مهمترین جامعه ارتباطی است که انسانها با یکدیگر دارند. اجتماعات در اطراف خانواده متمرکز شده اند و بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه بیولوژیکی ما برای محافظت از خانواده هایمان، ممکن است انسانها در مسیر پیشرفت خود پیشرفت نکرده یا تکامل نیابند.
با این حال، همه خانواده ها به نوعی درگیر استرس و مشکلات هستند. کلید داشتن و حفظ یک خانوادگی موفق و رو به رشد این است که بتوانید نیازهای فردی اعضای خانواده را بشناسید و آنها را با سلامت اعضای خانواده هماهنگ کنید. مشاوره خانواده یک درمان منحصر به فرد است که می تواند به برآوردن تمام این نیازها کمک کند.

اگر به مشاوره خانواده فکر می کنید، این خود یک شاخص خوب است و به این معنی است که به آن نیاز دارید. هنگامی که این تصمیم مهم را برای دریافت حمایت خارجی می گیرید، ده دلیل وجود دارد که چرا خانواده شما می توانند از مشاوره بهره مند شوند. هنگام جستجوی مشاور خانواده، تمام گزینه های موجود، از جمله روانشناس یا روانپزشک یا مشاور را در نظر بگیرید.

در ادامه به ۷ دلیل مهم و کلیدی که باعث می شود تا حتما به یک مشاور روانشناس خانواده مراجعه کنید را با هم بررسی میکنیم. با نیک داد همراه باشید.

مشاوره خانواده مرکز مشاوره نیک داد

۱. تنهایی

نوجوانان می توانند خلق و خوی متغیری داشته باشند و جوانان به تدریج تمایل بیشتری به حفظ حریم خصوصی خود پیدا می کنند. گاهی اوقات ممکن است همسرتان بخواهد یک روز را برای خودش باشد یا بخواهد آخر هفته با بچه ها به ماهیگیری برو! صرف نظر از سن، طبیعی است که همه بخواهند زمان تنهایی داشته باشند.

اما اگر می بینید که یکی از اعضای خانواده در حال دور شدن از خانواده است، ترجیح می دهد به جای اینکه هر شب برای شام بیاید در اتاق خود می ماند و با دوستان یا خانواده معاشرت نمی کند احتمال این که تبدیل به یک مشکل اساسی شده باشد زیاد است.

اغلب، افرادی که به آرامی از موقعیت های اجتماعی کنار می روند ممکن است دچار افسردگی یا سایر مشکلات روانی شوند که باید برطرف شود. گاهی اوقات ممکن است یکی از اعضای خانواده، به ویژه کودک عقب نشینی شده مور آزار قرار گیرد. مشاوره خانواده به هر دلیلی می تواند به شما در برقراری ارتباط مجدد کمک کند.

۲. ابراز احساسات زیاد

اگر اکنون والدین هستید، قطعا زمانی را در نوجوانی گذرانده اید، بنابراین می دانید که نوجوانان باید یک سری دستورالعمل های دیگر ارائه دهند که هرگز آنها را درک نخواهید کرد. دوران نوجوانی مملو از احساسات، اضطراب و پرسش است. اگر نوجوان شما اضطراب مکرر دارد و بیش از حد احساسی است، این ممکن است نشانه یک مشکل بزرگ باشد.

کودکانی که اغلب رفتارهای احساسی از خود نشان می دهند دلیلی برای رفتار ندارند. اکثر مردم تا زمان شکل گیری کامل مغزشان در سن ۲۵-۲۲ سالگی در تنظیم احساسات خود مشکل دارند و دیگران هرگز به آن توجه نمی کنند. مشاور متخصص خانواده می تواند به شناسایی مشکلات اساسی در خانواده شما که باعث ناراحتی عاطفی فرزندان و خانواده شما شده است، کمک کند.

۳. اعتیاد

اعتیاد می تواند بر همه اعضای خانواده تأثیر بگذارد، از همسر شما گرفته تا نوجوان شما یا سایر اعضای خانواده. حتی اگر معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد، عواقب اقدامات وی ممکن است شدید باشد. حل سوء مصرف الکل و مواد مخدر دشوار است، به ویژه هنگامی که سابقه قوی یا سوء مصرف بی سابقه مواد مخدر و الکل در خانواده وجود داشته باشد.

دلایل مراجعه به مشاور روانشناس خانواده

۴. راز نگهدار

طبق نظر متخصص مشاوره روانشناسی داشتن اسرار خاص یا چیزهایی که فقط برای خود نگه دارید طبیعی و محترمانه است. اگرچه صریح بودن در خانواده می تواند نشانه اقتدار و اهمیت باشد و داشتن رابطه در رابطه زناشویی بسیار مهم است، اما داشتن چند مورد که فقط شما می دانید نباید به کسی آسیب برساند. با این حال، اگر متوجه شدید که مدام چیزهایی را از همسرتان پنهان می کنید یا مواردی وجود دارد که عمداً به گونه ای تنظیم کرده اید که همسرتان متوجه آنها نمی شود، این رفتار فریبنده و مخفیانه است که می تواند به ازدواج شما آسیب برساند.

مشاوره خانواده می تواند به شما و همسرتان در کشف علت اصلی شکاف بین شما و دلیل پنهان نگه داشتن اسرار کمک کند. یک مشاور خانواده خوب همچنین می تواند به رفع شکاف ارتباطی که با شریک زندگی خود تجربه می کنید، کمک کند.

۵. بی میلی جنسی

طبق یک مطالعه مشهور، زوج ها باید حداقل هفته ای یکبار برای حفظ صمیمیت رابطه جنسی داشته باشند. نشان داده شده است که انتظار بیش از یک هفته برای صمیمیت با شریک زندگی شما منجر به فاصله و عدم صداقت و جلوگیری از ارتباط می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود زوجین از میل جنسی رنج ببرند. گاهی اوقات داروها یا عدم تعادل هورمونی میل جنسی را کاهش می دهند. گاهی اوقات می تواند ناشی از مشکلی در رابطه باشد.

عدم صمیمیت در یک رابطه می تواند نشانه درگیری های ارتباطی، افسردگی، قطع ارتباط یا صرف وقت کافی با یکدیگر نباشد. اغلب، هنگامی که زوجین در برقراری رابطه صمیمی دچار مشکل می شوند، در سایر زمینه های روابط خود نیز دچار مشکل می شوند و این می تواند منجر به نزاع و مشاجره شود. مشاوره خانواده می تواند کلید ارتباط مجدد جسمی و روحی با همسر باشد.

۶. صمیمیت به عنوان مجازات

وقتی همسرتان مانند قبل ظرف ها را نمی شورد، یا پیامی برای شریک سابق خود در فیس بوک ارسال می کند تا از وضعیت آنها مطلع شود، آیا آنها از صمیمیت خود به عنوان تنبیه استفاده می کنند؟ آیا او را دست کم می گیرید؟ هرگز نباید فکر کنید که باید همسرتان را تنبیه کنید. در یک رابطه، دو نفر باید سعی کنند راه حلی را پیدا کنند که برای هر دوی آنها مفید باشد، نه اینکه یکدیگر را مجازات کنند.

قطع طمیمیت ساده ترین راه برای مدیریت همسر است و گاهی اوقات ممکن است حتی متوجه نشویم که این کار را انجام می دهیم. این رفتار می تواند باعث عدم تعادل شدید در یک رابطه شود و منجر به نارضایتی و عصبانیت شود. مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند راههای بهتری برای برقراری ارتباط بین نیازهای خود و همسرتان بیابید.

۷. فاصله تدریجی

افراد به طور طبیعی با افزایش سن رشد می کنند و تغییر می کنند. در یک رابطه، گاهی اوقات باید با نحوه تغییر و رشد اعضای خانواده خود سازگار شویم. هنگامی که کودکان نوجوان هستند، والدین بزرگسال این فرصت را دارند که در مورد نحوه زندگی خود در زمان دور بودن فرزندانشان از خانه فکر کنند و گاهی اوقات اعضای خانواده می توانند ایده های بسیار متفاوتی نسبت به آنچه که به نظر می رسد داشته باشند.

ممکن است کودکی در خانه داشته باشید که بخواهد در خانه بماند زیرا در دانشگاه است و نمی خواهد بیرون برود. ممکن است بخواهید به کوه بروید در حالی که همسرتان می خواهد در سراسر جهان به ماجراجویی بپردازد.
یک مشاور خانواده می تواند به خانواده شما کمک کند تا آینده خود را بدون درگیری پیش ببرند. مشاوره زمینه ارتباط رایگان با یک واسطه بی طرف را فراهم می کند.

کلام آخر

دلایل زیادی وجود دارد که خانواده ها باید با روانشناس یا روانپزشک مشورت کنند. همه ویژگی های خانواده هایی که نیاز به درمان دارند در اینجا ذکر نشده است، اما این لیست مکان خوبی برای شروع است. اگر خانواده شلوغی دارید، درمان آنلاین یا مشاوره تلفنی ممکن است برای شما مناسب باشد. شما می توانید زمان مناسب را برای همه پیدا کنید.

مرکز مشاوره نیک داد ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و روانشناسی بالینی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره تلفنی یا حضوری با ما تماس بگیرید:

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.