سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

چرا در پرواز با آبنبات پذیرایی می شویم؟

Eat candy when flying by plane

پرواز با هواپیما آیین و اصولی دارد که سال هاست در هر پرواز تکرار می شود و ربطی به شرکت های هواپیمایی ندارد. مثلا این که در تمام پروازهای داخلی و خارجی، مهمانداران هنگام ورود شما به هواپیما جلوی در ایستاده اند تا با خوشامدگویی از استرس شما در سفر کم کنند و اعتمادتان را در طول پرواز جلب کنند. البته این کار دلایل پنهان دیگری هم دارد که برای اطلاع از آن می توانید مطلب آیا از دلایل پنهان استقبال مهمانداران در بدو ورود به هواپیما اطلاع دارید؟ را بخوانید.

 

پذیرایی از مسافران با آبنات در آغاز پرواز هم، یکی از این اصول و آیینی است که مسافران در هر پرواز با آن مواجه می شوند. جالب است بدانید که این آبنبات های کوچک نه برای پذیرایی به شما تعارف می شوند نه مهمان نوازی ایرلاین هواپیمایی! این آبنبات ها به دلیل کمک به سلامتی شما هنگام پرواز، به شما داده می شوند، تا با خوردن آن آب دهانتان را قورت دهید و از گرفتگی گوش هایتان جلوگیری کنید.

 

حالا حتما این سوال برایتان پیش آمده که اصلا چرا گوش هایمان هنگام پرواز می گیرد. 

همان طور که می دانید با فاصله گرفتن هواپیما از زمین، از غلظت اکسیژن  هوا کاسته می شود. به همین دلیل، فشار متفاوت هوا در ارتفاع باعث می شود مجاری تنفسی فرد دچار اختلال شده و به منفذهای گوشش فشار وارد شود. چون از نظر علمی سیستم تنفسی بدن انسان به فشارِ هوا در ارتفاعی عادت کرده که در آن زندگی می کند. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

 

به همین خاطر، با اوج گرفتن هواپیما، درست چند دقیقه بعد از پرواز، احساس می کنید هوا در گوشتان پیچیده، صدایی نمی شوید و درون گوش هایتان درد می کند. همچنین برای استعلام بلیط هواپیما خارجی می توانید از فلایتیو کمک بگیرید.

برای جلوگیری از این درد که به دلیل تعادل نداشتن در فشار هوای دو طرف پرده گوش هنگام پرواز به وجود می آید، متخصصان گوش و حلق و بینی چند راهکار پیشنهاد کرده اند.

flightio

اولین راه حل این است که با شروع پرواز آبنبات بخورید یا آدامس بجوید تا بزاق دهنتان ترشح شود و باعث شود مرتبا آب دهان خود را قورت دهید (به همین خاطر است که مسافران حرفه ای همیشه با آبنات یا آدامس پرواز خود را شروع می کنند.)

راه حل بعدی این است که با دو انگشت شست و سبابه بینی خود را بسته و هوا را با دهان نفس کشیده و سپس با بستن دهان، هوا را به آهستگی به درون بینی خود بدمید تا جایی که یک صدای تقه را در گوش خود بشنوید. این کار به شما کمک می کند هوای اضافه از گوشتان بیرون برود. علاوه بر این با خمیازه کشیدن هم می توانید به باز شدن گوش خود در پرواز کمک کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.