پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

چاپ پرچم نماد اصالت یک مجموعه

در تمامی مکان های عمومی و خصوصی و یا در مراسم ها و جشنواره ها به منظور رساندن یک مفهوم خاص به مخاطب یا برای نمایش اصالت و هویت یک نهاد، از انواع پرچم استفاده می شود. وبسایت تخصصی خرید و چاپ پرچم دنیای پرچم، با تولید و چاپ پرچم های متناسب با فعالیت شما و با بهترین کیفیت، امکان سفارش پرچم آنلاین را فراهم کرده است.

چاپ پرچم

انتخابی صحیح با شناخت روش های چاپ پرچم

برای آنکه بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید بهتر است با روش های چاپ پرچم آشنایی داشته باشید، بدین ترتیب با در نظر گرفتن فاکتورهای مورد نظر از جمله زمان تولید، حجم تولید و … می توانید بهترین روش برای چاپ پرچم خود را انتخاب کنید. به طور عمده چاپ پرچم از سه طریق ممکن است. چاپ به روش سیلک که روش سنتی چاپ پرچم می باشد، و دیگر روش های مدرن تر از جمله چاپ دیجیتالی یا سابلیمیشن و چاپ لیزری.

چاپ پرچم به روش سیلک چگونه انجام می گیرد؟

خبر خوب برای مشتریان آنکه این نوع از چاپ، بسیار مقرون به صرفه می باشد اما باید توجه داشت که به دلیل نیاز به نیروی انسانی بیشتر این چاپ زمانبرتر از شیوه های دیگر است. چاپ سیلک بر روی انواع نایلون، پارچه و یا شیشه امکان پذیر است. به طور کلی در این شیوه چاپ، با قرار دادن تور ابریشم در یک قالب و استفاده از یک ماده ژلاتینی حساس به نور، فرایند چاپ انجام می شود. بدین صورت که در چاپ سیلک اسکرین، با استفاده از ماده ای موم مانند، سوراخ های تور را متناسب با طرح انتخابی، مسدود می کنند و سپس با یک غلتک رنگ را منتقل می کنند، رنگ فقط از قسمت های غیرمسدود عبور کرده و تصویر منعکس می گردد. چاپ پرچم به این روش در هر اندازه و شکلی ممکن است.

انتخاب چاپ سیلک اسکرین چه مزایایی برای خریدار به همراه دارد؟

  • امکان چاپ به این روش بر روی پارچه های ساتن، تترون، جیر، پلی استر و … وجود دارد.
  • برای چاپ پرچم در حجم زیاد مناسب است.
  • در چاپ طرح های با تنوع رنگی کم کاربرد دارد.
  • دوام بالای طرح چاپی، به دلیل استفاده از حجم بالای جوهر تضمین می شود.
  • پرچم های با ضخامت و اندازه های متنوع را می توان به این روش چاپ کرد.

شیوه های مختلف چاپ سیلک اسکرین

اگر برای چاپ اختصاصی پرچم خود این نوع چاپ را انتخاب کرده اید بهتر است بدانید که چاپ سیلک خود به طرق مختلفی قابلیت اجرا دارد:

چاپ سیلک اسکرین به روش دیسکو

با قرار دادن چسب بر روی پارچه و سپس ورقه های مخصوص و در نهایت اعمال پرس حرارتی، تصویر مورد نظر از طریق ورقه ها برو روی پارچه منعکس می شود به این ترتیب این افکت انجام می گیرد. از مزیت های این چاپ برای مشتریان، زیبایی و جلوه جذاب، ماندگاری بالا و قابلیت شستشو می باشد. این چاپ در انعکاس طرح های فانتزی کاربرد دارد.

چاپ سیلک اسکرین به روش پفکی

محبوبترین روش چاپ سیلک اسکرین همین شیوه می باشد. این چاپ با استفاده از خمیری مخصوص و ترکیب آن با دیگر مواد و در درجه حرارت ۱۴۰ انجام می شود. طرح های فانتزی با استفاده از این چاپ به زیبایی اجرا می شوند.

چاپ سیلک اسکرین به روش خمیر امولوسیون

از مرسوم ترین رنگ های مورد استفاده در این نوع چاپ می باشد که همراه با نوعی ویژه از جوهرها، طیف گسترده ای از رنگ ها را ایجاد می کند.

چاپ سیلک اسکرین به روش فلوک

با استفاده از چسب مخصوص و پودرهای ریز ویژه ای یک لایه مخمل مانند را روی سطح محصول به وجود می آورد.

چاپ پرچم به روش نوین دیجیتال یا سابلیمیشن

تکنولوژی سابلیمیشن فرایند چاپ پرچم را بسیار سرعت بخشیده است. اگر زمان آماده سازی محصول برایتان اهمیت دارد بهتر است از چاپ سیلک صرف نظر کرده و یکی از دو روش چاپ دیجیتالی یا لیزری را بررسی کنید. این چاپ در اثر گرما و فرایند تصعید انجام می گیرد. در دستگاه های سابلیمیشن، ابتدا طرح روی کاغذی ویژه منتقل شده سپس با اعمال فشار و حرارت بر روی پارچه منعکس می شود. به طور کلی ۴ رنگ جوهر در این نوع دستگاه ها به کار می رود که ترکیب آنها تنوع رنگی را ممکن می کند. هر گونه تصویر دیجیتالی را می توان با این شیوه بر روی پارچه چاپ کرد. بنابراین برای چاپ طرح پیچیده لوگوی سازمان شما بر روی پرچم رومیزی یا اهتزاز هیچ مشکلی وجود ندارد.

به کار بردن تکنیک دیجیتال برای چاپ پرچم امتیازات زیادی در بر دارد

  • با استفاده از چاپ دیجیتال، از دوام بالای پرچم در هنگام شستشو اطمینان داشته باشید.
  • مستحکم بودن پارچه و طرح در مقابل خراش، در این نوع چاپ، فواید آن را نشان می دهد.
  • امکان اعمال طرح های گوناگون در پرچم، در چاپ دیجیتال ممکن است.
  • سرعت بالای چاپ و صرفه جویی در وقت، مزیتی پراهمیت برای خریدار است.
  • ثابت بودن رنگ های پرچم در مجاورت با آب، نگرانی در استفاده از آن در محیط های باز باقی نمی گذارد.
  • عدم وجود اثر جوهر به دلیل تلفیق خوب جوهر با پارچه، زیبایی این چاپ را نشان می دهد.
  • قابلیت استفاده از انواع متنوع پارچه در چاپ پرچم، گزینه های زیادی برای خریدار ارائه می دهد.
  • کیفیت، جذابیت و وضوح زیاد از نتایج استفاده از این نوع چاپ می باشد.

انواع دستگاه های چاپ دیجیتال

برای انجام فرایند چاپ پرچم به روش دیجیتالی دستگاه های مختلفی عرضه شده است که بنا به نوع کارکرد می توان از هر کدام استفاده کرد. این چاپگرها از نوع حرارتی، تصعیدی، لیزری، جوهرافشان و الکتروفتوگرافی می باشد.

چاپ دیجیتالی را بر روی چه پارچه هایی می توانیم انجام دهیم؟

به دلیل وجود حرارت بالا در این تکنیک، امکان استفاده از پارچه های جیر برای چاپ پرچم وجود ندارد و باید از پارچه های با درصد بالای پلی استر استفاده شود. جوهر تصعید شده به آسانی توسط پارچه پلی استر جذب می شود و تصاویر با کیفیت بالایی ارائه می دهد.

چاپ پرچم با به کارگیری تکنیک لیزری

از فناوری لیزری برای حک کردن لوگو بر روی پرچم یا چاپ پرچم بدون اعمال فرایند دوخت استفاده می شود. پرچم هایی که با این تکنیک تهیه می شوند بسیار زیبا، مدرن و با کیفیت می باشند. علاوه بر دوخت، ریشه ها نیز در چاپ پرچم رومیزی از نوع لیزری حذف شده اند. برای برند و سازمان لوکس شما این نوع پرچم توصیه می شود. این نوع چاپ را می توان به صورت یک رو و همچنین دو طرفه اعمال کرد و جنس ساتن برای آن بسیار مناسب می باشد. دیگر مزیت این روش سرعت بالای اجرای آن می باشد که می تواند در صرفه جویی وقت به کمک شما بیاید.

چاپ انواع پرچم برای هر کاربردی امکانپذیر است

پرچم ها انواع گونانی دارند که با توجه به نوع کاربردشان دسته بندی می شوند. کاربردهای مختلف پرچم ها در مراسم های مذهبی یا جشن ها، در دفاتر نهادها، بر روی میز کار افراد، در همایش ها و … می باشد. سفارش پرچم آنلاین در انواع پرچم ملل، خرید پرچم رومیزی، پرچم ورزشی، خرید پرچم مذهبی، پرچم کشورها، چاپ پرچم ساحلی، پرچم ریسه ای، پرچم اهتزاز و تمامی پرچم های شرکتی و سازمانی در دنیای پرچم ممکن می باشد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.