پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

پیشنهاد مطالعه کتاب با مجتبی شکوری

هنگام قدم گذاشتن در مسیر کتاب خوانی، هیچ چیز به اندازه انتخاب کتاب‌های مناسب برای مطالعه اهمیت ندارد. سوالی که ممکن است برای برخی از افراد مطرح شود این است که چه کتابی باید بخوانند که مسیر کتاب خواندن را برای آن‌ها لذت بخش کند؟ درست است که کتاب‌های مفید و جذاب زیادی در جهان وجود دارد که خواندن آن‌ها حداقل برای یک بار لازم است. اما فراموش نکنید که ایده پیشنهاد کتاب به شما کمک می‌کند تا به سوال اینکه چه کتابی باید بخوانیم؟ پاسخ داده شود. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ پیشنهاد مطالعه کتاب با مجتبی شکوری برویم و ببینیم که ایشان چه کتاب‌هایی برای مطالعه به ما معرفی کرده‌اند و به نقد و معرفی این کتاب‌ها بپردازیم.

مجتبی شکوری

مجتبی شکوری کیست؟

مجتبی شکوری متولد سال ۱۳۶۶، مهندس مکانیکی که سر رشته از علوم سیاسی و البته کتاب دارد. بنابراین گوش دادن به صحبت­های او شما را به سمت کلمه­‌ها و جملات می­برد؛ جایی که می­توانید هم خیال پردازی کنید و هم تفکر. بنابراین با ما و معرفی کتاب­های مجتبی شکوری همراه باشید.

معرفی کتاب در باب شجاعت

نویسنده این کتاب یعنی جفری اسکار یکی از اندیشمندان و فیلسوفان برجسته بریتانیایی است که در کتاب در باب شجاعت درباره بحث چیستی شجاعت و چرایی مهم تلقی شدن این خصلت در جامعه‌های گوناگون صحبت کرده است. همانطور که می‌دانید در میان خصلت‌های خوب بشری، شجاعت یکی از تحسین برانگیزترین آن‌هاست. همه ما افراد شجاع را ستایش می‌کنیم و برای آن‌ها احترام قائلیم. اما چرا یک انسان شجاع تا این اندازه ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؟ در واقع در شجاعت چه چیزی نهفته است که ما برای آن تا این اندازه ارزش قائلیم؟ در کتاب در باب شجاعت تلاش شده تا پاسخ منطقی و موجهی به این سوالات داده شود. در کل می‌توانیم از صحبت‌های جفری اسکار در این کتاب نتیجه بگیریم که وجه تمایز شجاعت از دیگر خصلت‌های خوب انسانی این است که شجاعت علاوه بر اینکه وجهه اخلاقی خوبی دارد، جنبه‌های زیبایی شناختی هم در بردارد. درست است که یک فرد شجاع همواره انسان نیکویی نیست اما نزد بسیاری از افراد انسانی تحسین برانگیز به حساب می‌آید. این کتاب توضیح می‌دهد که چرا اغلب ما انسان‌ها بهره‌گیری از شجاعت را نسبت به صفت‌های دیگر ترجیح می‌دهیم حتی اگر این شجاع بودن به بهای بد بودن ما تمام شود.

کتاب در باب شجاعت مناسب چه کسانی است؟

کتاب در باب شجاعت برای تمامی کسانی که به مباحث فلسفی به خصوص مباحث مرتبط با حوزه فلسفه اخلاق علاقه دارند می‌تواند کتاب مفیدی باشد.

معرفی کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

درباره کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

کتاب فرزانگی در عصر تفرقه نوشته الیف شافاک نویسنده معروف ترکی است که حتماً همه ما کتاب ملت عشق او را می‌شناسیم. در این کتاب الیف شافاک به انسان کمک می‌کند تا به وسیله درک روابط جهان و به کار گرفتن چند عنصر ارزشمند ایمان به آینده خود را از دست ندهد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که نگران کننده و مضطرب است. همین موضوع باعث می‌شود تا در اطرافمان چیزهای عجیب ببینیم و یا خودمان آن‌ها را تجربه کنیم. اما مهمترین سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که با وجود دیدن و تجربه کردن چنین اتفاقات چطور می‌توانیم همچنان امیدواری به آینده را در خود داشته باشیم و چراغ امید را در دلمان روشن نگه داریم؟ شافاک در کتاب فرزانگی در عصر تفرقه ما را به خوش بینی آینده دعوت می‌کند. از طرفی دیگر امیدواری به آینده در گرو فراموش نکردن چند عنصر مهم مانند آگاهی، تفکر، خرد، مهربانی و باهم بودن و… است.

کتاب فرزانگی در عصر تفرقه مناسب چه کسانی است؟

تمامی علاقه‌مندان به مطالعه جامعه شناسی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. اما در کل اگر دوست دارید کتابی مطالعه کنید که ذهن شما را نسبت به دنیای اطرافتان و همچنین آینده روشن کند این کتاب انتخاب درستی برای شما است.

در پایان

اگر دوست دارید هر چه سریعتر این دو کتاب معرفی شده را مطالعه کنید می توانید به سایت فیدیبو مراجعه کرده و آن‌ها را به صورت صوتی یا فایلی گوش دهید و بخوانید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.