سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

پوست شاداب و جوان با خرمالو و کیوی

جوان سازی پوست - شادابی پوست

جوان‌ سازی پوست با خرمالو و کیوی

 

بدون شک برای داشتن پوست شاداب و جوان آن هم در آب و هوای سرد، به کرم هایی احتیاج پیدا می کنید که بعضی از آنها قیمت های بالایی دارند و علاوه بر آن حاوی مواد شیمیایی هستند.

این بار به جامیوه ای یخچال تان سری بزنید و از میوه هایی مثل خرمالو و کیوی برای تهیه لایه بردار ها و ماسک های طبیعی برای شفاف شدن پوست صورتتان استفاده کنید. این میوه ها سرشار از ویتامینA و E هستند و می توانند جایگزین های بسیار خوبی برای کرم های شیمیایی باشند.

 

خرمالو برای پوست خشک سرمازده

میوه ای سرشار از ویتامین A
ویتامینی که در صورت کمبود آن، پوست مو و ناخن شما دچار آسیب‌های جدی می‌شود؛ پس چرا پوست‌تان را با خرمالو تغذیه نمی‌کنید؟ همین حالا یک قاشق غذاخوری کته بدون نمک و روغن را با یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین، به همراه یک تکه کوچک خیار با پوست و نصف یک خرمالوی رسیده را در میکسر بریزید. این مواد را روی پوست‌تان به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. پوست شما با این روش خیلی زود به لطافت می‌رسد.

خرمالو؛ تمیزکننده عمیق پوست

 له‌شده ها طرفدار ندارند؟
با آنها ماسک صورت درست کنید. باورتان نمی‌شود که این میوه به راحتی می‌تواند تمامی دانه‌های ریز چرب پوست شما را تمیز کند. کافی است یک عدد خرمالوی بزرگ رسیده و له شده را با یک‌چهارم فنجان شکر قهوه‌ای و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و این ماسک را روی پوست‌تان به حالت دورانی مالش دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک مانند یک اسکراب کاملا طبیعی، پوست شما را از هر نوع آلودگی پاک می‌کند.

خرمالو؛ روشن‌کننده پوست

ماسک دوستداران نارنجی
قرار نیست برای درست کردن ماسک‌های طبیعی سراغ موادی بروید که دور از دسترس هستند، با همین امکانات خانگی می‌توانید پوست‌تان را روشن و شفاف نگه دارید. دو عدد خرمالو را با یک هویج رنده شده مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. ۱۵ دقیقه صبر داشته باشید تا این میوه خوش‌رنگ اثر خود را روی پوست‌تان بگذارد، بعد از آن پوست‌تان را به آرامی با آب سرد بشویید. با دیدن پوست خود در آینه تعجب نکنید چون بدون شک پوست‌تان روشن و شفاف‌تر از قبل شده است.

خرمالو

خرمالو؛ نرم‌کننده و براق‌کننده پوست

پوست تان را جوان تر از قبل کنید
به میوه‌ها اجازه دهید تا به عمق پوست شما نفود کنند. خرمالو به خاطر داشتن ویتامین A و E باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. کافی است یک عدد خرمالوی نرم را به حالت پوره در آورید و به آن کمی آرد جو یا غلات دیگر اضافه کنید تا ماسک شما به حالت خمیری در بیاید. به کمک یک قلم‌مو می‌توانید ماسک را روی پوست‌تان پخش کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را ‌روی پوست‌تان بگذارید، بعد از آن می‌توانید به کمک یک حوله نرم و آب گرم صورت‌تان را بشویید تا مواد به خوبی پاک شوند. بعد از این کار حتما پوست‌تان به چند سال قبل برگشته است.

خرمالو؛ کاهش‌دهنده چین و چروک صورت

گذر عمر را به تعویق بیندازید
با داشتن یک عدد از این میوه می‌توانید کارهای مختلفی برای رسیدگی به پوست‌تان انجام دهید. خرمالو روند پیری را کند و چین و چروک صور‌ت‌تان را رفع می‌کند. خرمالوی له‌شده را با زرده تخم‌مرغ و کمی آبلیمو مخلوط کنید. این ماسک علاوه بر تاثیر روی چین و چروک صورت، منافذ باز پوستی شما را پاک‌سازی می‌کند. فقط دقت داشته باشید که برای اثرگذاری مناسب، ۱۵ دقیقه صبور باشید.

ماسک کیوی برای پوست‌های چرب

از پوست زبرش نترسید
یک کیوی پوست گرفته، یک قاشق غذاخوری ماست، کمی پرتقال، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و کمی عسل را با هم مخلوط کنید. در پایان یک قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی و چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. این مواد را در همزن بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و به حالت کرم دربیایند. مواد را روی تمامی پوست- به‌خصوص قسمت‌های چرب- ماساژ دهید و پس از چند دقیقه صورت‌تان را بشویید؛ نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود؟

 

کیوی؛ تغذیه‌ و شاداب کننده

ماسکی برای انواع پوست
پوست زبر این میوه بعضی افراد را به خطا می‌اندازد درحالی‌که همین میوه با پوست زبر خواص فوق‌العاده‌ای برای تغذیه پوست شما دارد. کیوی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل شما با ترکیب ساده‌ای می‌توانید پوست‌تان را تغذیه کنید. نصف یک موز را با یک عدد کیوی پوست‌کنده مخلوط کنید و در آخر دو قاشق غذاخوری ماست در مواد بریزید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید و پس از آن صورت‌تان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

ماسک کیوی

 

کیوی؛ روشن‌کننده پوست‌های کدر

کیوی پر از ویتامین است
شاید باورتان نشود که حتی در دانه‌های سیاه رنگ کوچک کیوی، ویتامین D وجود دارد و به همین خاطر به ترمیم پوست آسیب‌دیده یا پوستی که طراوت اولیه خود را از دست داده کمک می‌کند. یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و عصاره آن را بگیرید و مایه به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری گلاب و کمی روغن بادام مخلوط کنید. این مواد را روی پوست‌تان بگذارید و اندکی صبر کنید. این ماسک روی پوست شما اثر مطلوبی می‌گذارد.

کیوی؛ مرطوب‌کننده پوست خشک

مراقبت از پوست در فصل سرما
در هوای سرد همیشه احتمال خشکی پوست را بدهید، خصوصا اگر در شهری زندگی می‌کنید که آب و هوای خشکی دارد. یک کیوی را پوست بگیرید و با یک خیار به خوبی مخلوط کنید. اگر از فصل تابستان چند توت فرنگی فریز شده دارید، آنها را هم به این مخلوط اضافه کنید. در صورتی که احساس کردید مایه شما بیش از اندازه رقیق شده، کمی آرد جو به آن اضافه کنید و ماسک خمیری را ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. میوه‌ها کارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب‌رسانی شده است.

کیوی؛ محوکننده لکه‌های قدیمی

کیوی، لکه بر و لایه بردار طبیعی
قرار نیست روی لکه‌های جوش و آکنه را همیشه با مواد آرایشی بپوشانید. سراغ سبد میوه‌تان بروید و دست به کار شوید. این ماسک می‌تواند برای تمیز کردن هر پوستی مورد استفاده قرار بگیرد. کافی است یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و با چند ورق لیموی تازه (یا چند قاشق آبلیمو طبیعی) مخلوط کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید، سپس را با آب ولرم شست‌وشو دهید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید.  این ماسک پوست شما را شفاف و لکه‌های قدیمی روی پوست‌تان را محو می‌کند.

 

این نکته‌ها را فراموش نکنید:
این میوه جالب خواص ضد حساسیت دارد و التهاب‌های پوستی شما را کم می‌کند. حتی اگر خرمالوها به قدر کافی رسیده نشده‌اند و هنوز طعم گس و کالی آنها مطلوب شما نیست، می‌توانید چند عدد از آنها را له کنید و با مقداری آب چند روز در آفتاب قرار دهید. بعد از آن مواد را از مایه جدا کنید و به کمک پنبه روی قسمت‌های حساسیت‌زای پوست قرار دهید. قبل از قرار دادن هر یک از این ماسک‌ها روی پوست‌تان از نداشتن آلرژی به این میوه‌ها مطمئن شوید، چراکه بعضی از پوست‌های حساس به میوه کیوی یا خرمالو واکنش نشان می‌دهند.

منبع:مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...