سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه یا خرید مسکن به خانواده‌ دارای سه فرزند

نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوب کردند که به خانواده‌ های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌ شوند ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

نمایندگان در ۹ روز گذشته و در ۳ شیفت ۱۸ تبصره از لایحه بودجه را بررسی کرده اند که در ادامه جزئیات یکی از مصوبات آنها را می‌خوانیم:وکلای ملت در جلسه امروز با اکثریت آرا با جزء ۳ بند (الف) تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

هیچ بانکی حق دریافت سند خانه برای پرداخت وام اجاره ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هیچ بانکی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن حق ندارد از متقاضیان ضامن و با سند خانه درخواست کند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در صورت مشاهده در یافت سند خانه از متقاضیان وام  ودیعه مسکن  توسط بانک‌ها، بلافاصله با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد و همچنین طبق مصوبه هیئت دولت بانک‌ها برای پرداخت چنین تسهیلاتی نباید ضامن و یا وثیقه‌ای دریافت کنند و نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.

او می‌گوید: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در صورتی که سند خانه برای ضمانت داشتند چه نیازی به دریافت تسهیلات ودیعه دارد که بخواهد آن را به بانک اعطا کند.

روز گذشته در فضای مجازی مطرح شده بود که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از متقاضیان سند خانه درخواست می‌کنند که همین امر باعث نارضایتی متقاضیان شده بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,43 از 5)
Loading...