شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به کجا رسید

پرداخت پاداش بازنشستگان پایان خدمت فرهنگیان تعیین تکلیف شد

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته توضیح داد.
به گزارش تصویر زندگی؛ وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات معلمان حق التدریسی تا اول مهر خبر داد. رضا مراد صحرایی در حاشیه مراسم افتتاح سینمای دانش آموزی گفت: تمام تلاش ما این است که تمام حقوق نیرو‌های حق التدریسی که معوقات آن‌ها به گردن ما است تا پیش از آغاز سال تحصیلی پرداخت شود و رسیدگی به اعتراضات نسبت به صدور احکام رتبه‌بندی تا پیش از پایان شهریور انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه صدور احکام رتبه بندی جدید از هفته جاری آغاز شده است، افزود: البته پاداش پایان خدمت در اختیار سازمان دیگری است و به ما مربوط نیست.

صحرایی بیان داشت: روز یکشنبه آخرین پیگیری‌ها را داشتم دولت منتظر تأمین منابع است. هر چه در پرداخت پاداش بازنشستگی سریع‌تر اقدام کنیم بهتر است، ولی وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، نیرو‌های مسلح و چند سازمان دیگر از این نظر مثل هم هستند.


احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ تا چند هفته دیگر صادر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.

(۱۴۰۲/۰۴/۲۴) به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حالتان که با سرافرازی، ماموریت خود را به اتمام رساندید و این ماموریت را به دیگران سپردید. این همه شغل در جامعه وجود دارد، اما خداوند مقدر فرموده است که معلم باشیم و این اتفاق برای هرکسی نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه شرافت هر شغلی به موضوعی است که با آن سر و کار دارد، اظهار کرد: معلمی، قابل قیاس با هیچ شغلی نیست و خداوند پیامبر (ص) را هم معلم خطاب فرمود.
صحرایی گفت: معلمانی که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، از معلمی در مقام ظاهری فاصله گرفته‌اند وگرنه ما به وجود آن‌ها نیازمندیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در رویداد الف‌تا ارائه شده بود به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.
وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روز‌ها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه اینکه دانش‌آموزان، درس آن‌ها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: معلم چه در این دنیا و چه آن دنیا از رسالت معلمی بازنمی‌ماند، چون هیچ کس غیر از معلم در کار خود تکثیر نمی‌شود؛ و این معلم است که در فکر و اندیشه و زندگی دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.
صحرایی با بیان اینکه ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آن‌ها باید بکوشیم، گفت: دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بندی در قانون برنامه هفتم لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.
وی افزود: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است، چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود ۵۰ سالگی است.
صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند، گفت: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را حفظ کنید.
وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگی بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.


پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته واریز شد

(۱۴۰۱/۰۹/۲۵) طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ به حساب افراد واریز شده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ واریز شده است.

صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگو، اظهار کرد: پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تعداد ۷۲ هزار نفر هستند، به طور کامل پرداخت شد.

وی در خصوص اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان نیز گفت: بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان به استناد بند ۲ ـ ۳ ماده ۲ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس، آخرین مدرک تحصیلی معلمان، در حکم کارگزینی آنها اعمال می‌شود.


واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی تا چند روز آینده

(۱۴۰۱/۰۹/۰۷) معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرف چند روز آینده، پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ١۴٠٠ تسویه خواهد شد.
صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با حمایت و همراهی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص کامل پاداش پایان خدمت معلمان انجام شده است. فرهنگیانی که حداقل ۳۰ سال از عمر خود را وقف آموزش و پرورش هزاران کودک و نوجوان کشور کرده‌اند، این مبلغ را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ به حساب ایشان واریز شده بود که با تخصیص کامل، ظرف چند روز آینده با همکاری خزانه‌داری کل کشور، تسویه کامل پاداش پایان خدمت این عزیزان انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پاداش پایان خدمت برای حدود ۷۲ هزار بازنشسته فرهنگی خواهد بود.


تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان روشن شد

نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از سایت طلا، نمایندگان مجلس امروز (۱۶ مهر ۱۴۰۱) خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده‌اند.

نمایندگان بازنشستگان آموزش و پرورش از پرداخت یکجای پاداش پایان خدمت خبر دادند. در هفته‌های اخیر، برخی مقامات دولتی و مدیران سازمان برنامه و بودجه از قسطی شدن پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش خبر دادند.

نمایندگان این بازنشستگان ضمن انتقاد از این مساله، می‌گویند: با پیگیری‌هایی که از طریق مجلس صورت دادیم، نمایندگان قول دادند موضوع را پیگیری خواهند کرد؛ بر این اساس، قرار شده منابع کافی برای پرداخت یکجای پاداش پایان خدمت تمام بازنشستگان فراهم کند و همه معوقات یکجا واریز شود.

نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده‌اند.
بازنشستگان می‌گویند: انتظار داریم در مهرماه، پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که تا امروز نتوانسته‌اند معوقات خود را دریافت کنند، واریز شود.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان

پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۷ شهریور) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: خسارت سیل استان‌ها هنوز پرداخت نشده و باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

بخوانید: آخرین اخبار آموزش و پرورش 

وی با اشاره به اینکه باید خسارات کشاورزان پرداخت شود، گفت: سرمازدگی، خشکسالی و سیل مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده که ممکن است در سالهای آینده کشور را به لحاظ امنیت غذایی دچار مشکل کند. بنابراین باید خسارت آنان هرچه زودتر پرداخت شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، تاکنون پرداخت نشده است. فرهنگیان در شرایط سختی هستند و باید پاداش پایان خدمت آنان هرچه سریع‌تر پرداخت شود

مبلغ پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است؟

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا و مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (۷۶) قانون خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود.

به استناد ماده ۷۵ آیین­نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی، به عضو بازنشسته و از کار افتاده مشمول آیین نامه و ورثه قانونی عضو متوفی، به ازاء هر سال خدمت قابل قبول تا حداکثر « ۳۰» سال، معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی به اضافه وجوه مربوط به مرخصی­های ذخیره شده به عنوان «پاداش پایان خدمت» پرداخت خواهد شد.

نحوه محاسبه پاداش بازنشستگی فرهنگیان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

برای محاسبه پاداش بازنشستگی فرهنگیان مبلغ بندهای زیر را با هم جمع کنید و در عدد ۳۰ ضرب کنید تا پاداش بازنشستگی به‌دست آید. بندها به قرار زیر است:

  1. حق شغل
  2. حق شاغل
  3. فوق العاده مدیریت
  4. تفاوت تطبیق
  5. ایثارگری
  6. سختی کار
  7. فوق العاده شغل
  8. فوق العاده ویژه
  9. تفاوت بند ی تبصره ۱۲ ق.ب سال۹۸
  10. تفاوت جز ۱ بند الف تبصره۱۲ ق.ب سال۹۷

باید توجه داشت که بدی آب و هوا، کمتر توسعه یافته، حق اولاد، عائله مندی و بند سایر در محاسبه پاداش بازنشستگی موثر نیستند.

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان با اصلاحات و الحاقات بعدی، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق العاده بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای شاغلین موضوع جز (۲) این بند، در ازای هر سال خدمت در سال نود و نه حداکثر تا سی سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون (۴.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال خواهد بود.

نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان

جمع کل آخرین حکم کارگزینی قبل از بازنشستگی را بر ۳۰ روز تقسیم می کنیم. عدد حاصل را بر تعداد روزهای مرخصی استفاده نشده کرده عدد حاصل مبلغ مرخصی استفاده نشده می باشد که بعد از پایان بازنشستگی به همکاران پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است مرخصی استفاده نشده شامل پست‌های اداری ادارات آموزش و پرورش هر منطقه، سرایدار مدارس است. حداکثر هر سال ۳۰ روز قابل محاسبه است.

آخرین خبر از پاداش پایان خدمت فرهنگیان

سعی خواهیم کرد آخرین اخبار مرتبط به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و زمان و چگونگی پرداخت آن را در مجله تصویر زندگی پوشش دهیم.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته کی واریز می شود؟

معلمانی که سال قبل (۱۴۰۰) بازنشست شده‌اند، علیرغم قول پرداخت تا پایان بهار، هنوز پاداش پایان خدمت واریز نشده است.
برخی از معلمانی که سال قبل بازنشست شده‌اند، هنوز پاداش پایان خدمت خود را نگرفته‌اند. فرهنگیان بازنشسته ابراز امیدواری کردند قبل از پایان شهریور معوقات خود را دریافت کنند.
آنها می گویند: با توجه به تورم حاکم، هر ماه از ارزش و قدرت خرید معوقات ما کاسته میشود؛ انتظار داریم سازمان برنامه مساله پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی را در اولویت قرار داده و برای آن اعتبار مناسب تخصیص دهد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 54, میانگین امتیاز: 4,07 از 5)
Loading...