سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ویژگی های مبل استیل یا سلطنتی کدامند؟

 

مبل های استیل یا همان سلطنتی به دلیل نزدیک بودن سبکشان به سبک زندگی ایرانیان، از جمله مدل های مبلمان محبوب در بین خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز احتمالا در منزل بسیاری از آشنایان و دوستان خود مدل هایی از مبلمان استیل را دیده باشید. اگر قصد خرید مدل جدید مبل استیل برای منزل خود را دارید، در ادامه با ما همراه شده و با ویژگی‌های این نوع مبلمان آشنا شوید.

 

مبل سلطنتی

ویژگی های مبل استیل یا همان سلطنتی

قبل از پرداختن به ویژگی های مبل استیل بهتر است به این سوال پاسخ بدهیم که علت نامگذاری این نوع مبلمان به نام «مبل استیل» چیست؟ چرا که برخی از افراد با شنیدن نام مبل استیل تصور می‌کنند که در این مبل‌های از فلز خاصی استفاده و به همین خاطر به آن ها استیل گفته می‌شود! اما در واقع این طور نبوده و نام استیل در این مبل‌ها نشانگر کلمه استایل انگلیسی یعنی style است که به خاطر زیبایی‌شان به آن‌ها اطلاق می‌شود. در ادامه تعدادی از مهم ترین ویژگی های مبلمان استیل را بیان می‌کنیم.

دارا بودن منبت و نقش و نگار

منبت‌های زیبا و هنری فراوان روی مبل‌های استیل یا سلطنتی بارزترین ویژگی این نوع مبلمان است و می‌توان گفت مبل‌های استیل در با منبت کاری و نقش و نگار زیاد شناخته می‌شوند؛ نقش و نگارهایی اغلب به رنگ طلایی بوده و حالتی اشرافی به مبلمان می‌بخشند.

 

مبل سلطنتی

ارتفاع بلندتر نسبت به سایر مبل‌ها

در مقایسه با مبلمان راحتی، و مخصوصا مدل های جدید مبل راحتی، ارتفاع مبلمان استیل بلندتر است و علت آن هم داشتن تاج است که مستلزم ارتفاع بیشتر می‌باشد.

داشتن حالت رسمی

مبل‌های سلطنتی بهترین نوع مبلمان برای استفاده در پذیرایی و برای میهمانی‌های رسمی به شمار می‌رود و به همین دلیل بسیاری از افراد که قصد خرید مبل برای منزل خود را داشته و خانه نسبتا بزرگی دارند، یک دست مبل استیل همراه با یک ست مبل راحتی خریداری کرده و از مبلمان استیل برای میهمانی‌ها و برای دور همی‌های خانوادگی از مبل راحتی استفاده می‌کنند.

قیمت بالاتر نسبت به سایر سبک‌های مبلمان

اگر سری به بازار مبلمان و یا فروشگاه های اینترنتی مبلمان زده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که قیمت مبل های مدل استیل نسبت در حالت کلی نسبت به مبل های راحتی و کلاسیک بالاتر است. یکی از علت‌های این امر نیز به خاطر وجود منبت کاری های فراوان روی این نوع مبلمان است.

 

مبل سلطنتی

سنگین بودن مبل سلطنتی

مبل های سلطنتی به دلیل استفاده چوب بیشتر و با کیفیت و به خاطر ابعاد بزرگ‌تر نسبت به سایر مدل های مبلمان، وزن بیشتری نیز دارند.

دارا بودن تاج مبل

همان گونه که اشاره شد، مبل‌های سلطنتی دارای منبت کاری بوده و اصلی‌ترین ویژگی‌شان نیز همین امر است. داشتن تاج نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی مبل های استیل بوده و معمولا نیز همراه با منبت و نقش و نگار فراوان می‌باشد.

ویژگی‌های اشاره شده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مبلمان استیل بوده و از جمله سایر ویژگی‌های این نوع مبلمان می‌توان به مواردی مانند تنوع در انواع رنگ و طرح پارچه، استفاده از چوب‌های با کیفیت و… نیز اشاره کرد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با آگاهی بیشتری مبل استیل مد نظر خود را خریداری کنید.

برگرفته از: وبسایت توکامارت | www.tookamart.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,56 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.