سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ + زمان واریز و شرایط دریافت

ثبت نام اینترنتی وام ضروری از روز شنبه ۶ خرداد فعال می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مرحله اول وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط تا آخر امشب واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی افزود: از روز شنبه ششم خرداد، سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری فعال شده و در طول سال هم به طور مستمر فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری، که از روز شنبه ۶ خرداد فعال می‌شود، براساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در خدمت به متقاضیانی که نیاز پیش‌بینی نشده به وام دارند در نظر گرفته شده است.

ترکی افزود: نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدین شرایط تا آخر امشب انجام می شود.

دوره جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری با افزایش دوبرابری و به مبلغ ۳۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه ۴ درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اسفند سال گذشته انجام شد، میزان وام بازنشستگان کشوری از سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.


جزئیات وام‌های بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

در سال جاری، سه مدل وام با مبالغ مختلف به بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود.
اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

این بازنشستگان در سال جدید، می‌توانند از دو وام دیگر نیز استفاده کنند، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان.


پرداخت هشتمین نوبت وام ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

(۱۴۰۱/۱۲/۱۶) هشتمین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری به حساب مشمولان واریز شد.
بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، در آستانه نیمه شعبان، هشتمین و آخرین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق برای ۳۲ هزار و ۳۵۶نفر از مشمولان عصر امروز به حساب این عزیزان واریز شد.

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران در نوبت هشتم ۱۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و سود ۴درصد بود که با پرداخت شدن آن به حساب ۳۲هزار و ۳۵۶نفر از مشمولان این نوبت، پرونده دومین مرحله وام ضروری در سال ۱۴۰۱ بسته شد.

همچنین وام حمپاد (حمایت از پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری) نیز برای ۲۰۲ نفر از متقاضیان مشمول به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد.


نوبت هفتم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان پرداخت شد

(۱۴۰۱/۱۲/۱۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت هفتم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی بانک عامل، هفتمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری مانند نوبت قبلی (ششم) با مبلغ ۱۵ میلیون تومان به حساب ۳۱ هزار و ۳۳۶ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول واریز شد.

به گزارش ایرنا، براساس آمارها و داده‌های صندوق بازنشستگی کشوری، با پرداخت ۶ مرحله تسهیلات تاکنون ۲۵۰ هزار و ۷۶۸ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق وام ضروری قرض‌الحسنه دریافت کردند.

براساس جدیدترین آمارهای مربوط به سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر هستند که ۳۴ درصد جامعه حقوق‌بگیران بانوان و ۶۶ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.


جزئیات افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش جماران؛ نعمت الله ترکی از افزایش صد در صدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. پیش از این بازنششستگان صندوق ۱۵ میلیون تومان وام ضروری دریافت می‌کردند.

ترکی همچنین از پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان صندوق و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان از سال ۱۴۰۲ خبر داد.


واریز وام ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری نوبت ششم

(۱۴۰۱/۱۱/۲۰) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت و واریز ۱۵ میلیون تومان وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق که مشمول نوبت ششم هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعمت الله ترکی امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران، وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی برای ۳۱هزار و ۷۲۴ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری که مشمول نوبت ششم بودند پرداخت شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و دوره بازگشت ۳۶ماهه به بازنشستگان مشمول پرداخت شده است.


نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان تا آخر همین هفته واریز می‌شود.

(۱۴۰۱/۱۰/۱۷) نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۱۵میلیون تومان برای بازنشستگان واجد شرایط  اواخر هفته جاری واریز خواهد شد.

در هر نوبت به بیش از ۳۱ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می‌شود. بازنشستگان از تاخیر در پرداخت وام ضروری انتقاد دارند و می‌گویند: وام ضروری باید به سرعت در حد یک هفته تا ده روز به بازنشسته‌ای که نیاز به پول دارد، پرداخت شود؛ نباید هفته‌ها در انتظار بمانیم. هنوز بسیاری از بازنشستگان کشوری نتوانسته‌اند این وام پانزده میلیون تومانی را دریافت کنند و در صف انتظار هستند.


زمان پرداخت وام بازنشستگان کشوری نوبت چهارم اعلام شد

نوبت چهارم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی افراد بازنشسته واجد شرایط در آذرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نوبت چهارم وام ضروری بازنشستگان در آذرماه پرداخت می‌شود. تاکنون ۹۴ هزار نفر از بازنشستگان واجد شرایط طی سه نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری کلا  ۲۴۰ هزار نفر بازنشسته واجد شرایط دریافت وام هستند که تاکنون وام ۹۴ هزار نفر پرداخت شده و قرار است در آذرماه نیز نوبت چهارم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی افراد واجد شرایط به حساب آن‌ها واریز شود.

بازنشستگان می‌گویند انتظار داریم پرداخت وام قبل از نیمه‌ آذر باشد؛ مراحل دریافت را ساده کنند تا بازنشستگان واجد شرایط بتوانند وام ضروری را زودتر بگیرند.

به گفته‌ فعالان صنفی بازنشستگان کشوری، پرداخت وام ضروری باید فوری باشد؛ چراکه بازنشسته‌ای که به آن نیاز دارد نباید و نمی‌تواند چندین هفته یا ماه در انتظار بماند.


سومین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری واریز شد

سومین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری امروز واریز شد.
به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی، با هماهنگی بانک عامل، سومین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی برای ۳۱هزار و ۶۵۷ نفر از مشمولان عصر امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) به حساب این عزیزان واریز شد.


وام ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان صندوق کشوری واریز شد

نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ واریز شد.
علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام خبر واریز نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با هماهنگی بانک عامل، نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی از اعتبار سال ۱۴۰۱ برای ۳۱ هزار و ۴۷۹ نفر از مشمولان امروز (دوشنبه) به حساب این عزیزان واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری ارائه شده است.


نوبت هفتم وام ضروری بازنشستگان کشوری پرداخت شد

(۱۴۰۱/۰۵/۱۸) مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با هماهنگی بانک عامل، نوبت هفتم و آخرین نوبت وام ضروری از اعتبار سال ۱۴۰۰ با افزایش مبلغ وام از ۱۲۰ به ۱۵۰ میلیون ریال برای ۲۳هزار و ۳۵۷نفر از مشمولان عصر امروز سه‌شنبه واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه شده است.

در ۶ مرحله قبل مبلغ وام ۱۲ میلیون تومان بوده که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک عامل (بانک صادرات ایران) و به منظور کسب رضایتمندی بازنشستگان این مبلغ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.


 بازنشستگان کشوری منتظر وام جدید باشند؟

(۱۴۰۱/۰۵/۰۲) ابتدای تیرماه امسال سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی از تخصیص اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به بازنشستگان صندوق کشوری خبر داد. ماجرای پرداخت این وام که مستقل از وام ضروری صندوق کشوری است، چیست؟

صندوق بازنشستگی کشوری، اسامی بازنشستگان واجد دریافت وام ضروی ۱۵ میلیون تومانی را مشخص کرد. نام نویسی متقاضیان این وام بازنشستگی از اول اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی آغاز شده بود.

به موازات این نام نویسی، وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز از اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت وام بازنشستگان صندوق کشوری خبر داده بود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که میان وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی اخیر با تسهیلات سه هزار میلیارد تومانی که خاندوزی صحبتش را کرده بود، هیچ ارتباطی وجود ندارد.

محمود مرتضایی‌فرد، مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری در این باره گفت: وام‌های ۱۵ میلیون تومانی در ادامه تسهیلاتی است که در سالیان گذشته از محل رسوب پول صندوق بازنشستگی کشوری در بانک به متقاضیان پرداخت می‌شد.

وی افزود: پرداخت وام‌های دیگر مثل وام ازدواج فرزندان و یا طرح همپاد (کمک هزینه پایان نامه فرزندان دانشجوی بازنشستگان کشوری) از محل همین اعتبارات انجام می‌شود، اما وام سه هزار میلیارد تومانی که وزیر اقتصاد صحبت آنرا کرده بود به این تسهیلات ارتباطی ندارد.

وزیر اقتصاد از چه وامی صحبت کرد؟

ابتدای تیرماه امسال سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی از تخصیص اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به بازنشستگان صندوق کشوری خبر داد.

خاندوزی وعده پرداخت این وام را از طریق بانک صادرات داد. با توجه به اینکه عموم بازنشستگان کشوری، حقوق بازنشستگی خود را از طریق بانک صادرات دریافت می‌کنند، انتظار می‌رفت که این تسهیلات با صندوق بازنشستگی کشوری و منابع آن مرتبط باشد.

به گفته مرتضایی‌فرد، تسهیلاتی که وزیر اقتصاد راجع به آن صحبت کرده‌است، ارتباطی با صندوق بازنشستگی ندارد و به احتمال زیاد بخشی از برنامه دولت برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیان وام است.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مردم، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بود که با دستور شخص رئیس جمهور در نیمه دوم سال گذشته استارت خورد.

به دنبال ابلاغ این برنامه، سیستم بانکی با انبوهی از متقاضیان دریافت تسهیلات بدون ضامن مواجه شدند، اما به دلیل آنچه که محدودیت منابع عنوان شد در نهایت تنها کارمندان دولت، افراد شاغل در شرکت‌ها و موسسات معتبر و بازنشستگان مشمول دریافت این تسهیلات شناخته شدند.

برای این اساس به نظر می‌رسد دولت برای اجرایی کردن برنامه پرداخت تسهیلات بدون ضامن صد میلیون تومانی، اعتباری سه هزار میلیارد تومانی کنار گذاشته است تا میان بازنشستگان کشوری توزیع شود.


اسامی واجدان شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد

(۱۴۰۱/۰۵/۰۱) محمود مرتضایی فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج ثبت نام وام ضروری که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، مشخص شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «نتایج و اسامی واجدان شرایط از اول مرداد ماه ۱۴۰۱ در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir قابل مشاهده است، گفت: بازنشستگان می‌توانند با شماره دفتر کل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

چه کسانی از لیست حذف شدند؟

وی افزود: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، وظیفه بگیران تک ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و درخواست‌هایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد، چهار دسته‌ای هستند که در ابتدا از لیست واجدین شرایط حذف شده اند.

مرتضایی فرد در ادامه اظهار داشت: پس از حذف این چهار گروه، تمامی متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و از میان ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده، ۲۴۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام شدند که براساس اولویت بندی در ۸ مرحله به حساب حقوقی این عزیزان واریز می‌شود.


زمان اعلام نتایج مشمولان دریافت وام بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعلام نتایج مشمولان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا اواخر تیرماه خبر داد.

محمود مرتضایی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان اعلام نتایج ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد.

وام بازنشستگان کشوری

افزایش مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری

مبلغ وام ضروری سال ۱۴۰۱ از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر اعطا می‌شود.

شرایط دریافت وام بازنشستگی

وی افزود: بررسی سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل در حال انجام است و نتایج نهایی واجدان دریافت وام، اواخر همین ماه اسامی برندگان وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان کشوری اعلام می شود و اولین نوبت وام در مرداد ماه به حساب گروه اول واریز می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه کارمزد این وام چهار درصد است گفت: ۳۰۰ هزار نفر مشمول این وام ضروری هستند و وام مذکور را در هشت نوبت دریافت می‌کنند.

مبلغ وام بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱

مرتضایی‌فرد اضافه کرد: طی توافقات انجام شده با بانک عامل، اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری افزایش یافته و مبلغ این وام در سال جاری از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان  رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: ۲۴ هزار نفرباقی مانده از ثبت نام کنندگان دوره قبل وام مشمول دریافت مبلغ ۱۵ میلیون تومانی هستند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 102, میانگین امتیاز: 3,85 از 5)
Loading...