پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نکات ویژه مراقبت از پوست در سفر (+معرفی محصولات کاربردی!)

حالا که داریم کم کم به عید نوروز و فصل بهار نزدیک می‌شویم، باید خودمان را برای تعطیلات و سفرهای پیش رو آماده کنیم! از آنجا که این ایام تعطیل، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند، لازم است که از قبل برای آن‌ها برنامه ریزی کرده و خود را آماده سازیم.

مسافرت با ماشین، می‌تواند خستگی زیادی را برای بدن و پوست به همراه داشته باشد و از آن طرف سفر با هواپیما، می‌تواند فشار کابین را به پوست ما منتقل کند. همچنین اگر می‌خواهید بر روی دریا با کشتی جابه‌جا شوید باید به فکر مراقبت از پوست خود با کمک ضدآفتاب‌ها باشید! ما باید بدون توجه به وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهیم برای سفر انتخاب کنیم، همواره نکات مراقبت از پوست را در نظر بگیریم.

در این مطلب سعی می‌کنیم با بررسی نکات لازم و حیاتی برای مراقبت از پوست و زیبایی به شما کمک کنیم که حتی در هنگام سفر هم به شادابی پوست خود برسید.

چک لیست حیاتی و مهم برای مراقبت از پوست در طول سفر

حالا که می‌خواهید به سفر بروید، لازم است که یک چک لیست برای سفر خود آماده کنید. چک لیست شما شامل وسایل و لوازم آرایشی و بهداشتی است که می‌تواند برای مراقبت از پوست شما ضروری به نظر برسد. برخی از لوازم ضروری و حساسی که باید همراه خود داشته باشید، عبارت اند از:

  • کرم مرطوب کننده پوست
  • کرم‌های ضد آفتاب
  • عینک آفتابی
  • پاک کننده آرایش
  • مرطوب کننده دست
  • ضد عفونی کننده دست
  • نرم کننده لب
  • تونر

در کنار این لوازم آرایشی و بهداشتی، تهیه میان وعده‌های سالم و بهداشتی هم می‌تواند برای پایبندی به رژیم و مراقبت از پوست شما مفید باشد. دقت کنید که اگر قبل از سفر خود به بازار بروید، احتمالاً با برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی روبرو می‌شوید که بر روی جعبه آن‌ها قید شده که در هنگام سفر از آن‌ها استفاده کنید. (و یا بزرگ نوشته شده “مخصوص سفر”!)

این نوع از کرم‌ها و لوازم مراقبت از پوست مخصوص سفر، می‌تواند در ابعاد کوچک‌تری طراحی شده باشند؛ اما تفاوتی با محصولات عادی که در خانه خود دارید، ندارند و از لحاظ علمی تأثیر مضاعف آن‌ها در هنگام سفر هنوز به اثبات نرسیده است. پس بهتر است که برای خرید آن‌ها، وسوسه نشوید!

کرم مرطوب کننده دست خانومی

نکات مراقبت از پوست صورت و بدن در هنگام سفر که باید جدی بگیرید!

در طول سفر لازم است که حتماً نکات زیر را مدنظر داشته باشید تا بتوانید از پوست خود به بهترین شکل ممکن، مراقبت کنید:

در طول راه، اصلاً از ریمل استفاده نکنید!

از هنگامی که شروع به حرکت به سمت مقصد کردید تا زمان رسیدن به آن از ریمل استفاده نکنید؛ چرا که اگر در طول مسیر خسته شوید و بخواهید که چرت بزنید، احتمالاً بعد از بیدار شدن متوجه می‌شوید که ریمل زیر چشم‌هایتان سرازیر شده و باعث آسیب به پوست شما می‌شود.

اگر بخواهید با دقت بیشتری به پوست خود فکر کنید، حتی زدن سایه چشم هم مناسب نیست چرا که ممکن است در طول راه به خصوص اگر با ماشین سفر کرده باشید به بخش‌های دیگر صورتتان سرایت کرده و منافذ پوستی را ببندد.

همه ما می‌دانیم که ماندگاری زیاد لوازم آرایشی مثل سایه چشم، ریمل و … در ناحیه چشم می‌تواند مشکلاتی مثل سوزش، ریزش اشک، عفونت چشم و … به همراه داشته باشد! پس عقل شرط می‌کند که از اقدامات اضافی و انجام آرایش‌های غیر ضروری در این ناحیه در طول مسیر، جلوگیری کنیم.

قطره چشم را جدی بگیرید و آن را در جیب خود قرار دهید!

می‌خواهید با قطار و هواپیما سفر کنید و فیلم‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید را پشت سر هم تماشا کنید؟ درست است که انجام این دست از کارها می‌تواند شما را در طول مسیر سرگرم کند؛ اما آیا به فکر این موضوع هستید که در هنگام رسیدن به مقصد، چشم‌های شما چه وضعیتی دارند؟

اگر می‌خواهید به محض رسیدن، چشم‌های قرمز آبکی نداشته باشید، بهتر است که از قبل سفر خود با تهیه یک قطره چشم از آن‌ها مراقبت کنید. شما می‌توانید بعد از تماشای فیلم و یا حتی خواندن کتاب از قطره چشم استفاده کنید.

جلوی چین و چروک را با یک عینک آفتابی بگیرید!

اگر دوست دارید در طول سفر به طبیعت بروید و بدون اخم کردن که باعث چین و چروک روی صورتتان می‌شود از منظره‌های طبیعی لذت ببرید، یک عینک آفتابی همراه خود داشته باشید! عینک آفتابی مناسب می‌تواند از اثرات منفی اشعه‌های آفتاب بر روی ناحیه چشم شما هم جلوگیری کنید.

لب ساحل، تحت هیچ شرایطی به صورت خود دست نزنید!

اگر دست‌های شما خاکی یا کثیف است، اصلاً صورت خود را لمس نکنید. لمس صورت با دست‌های کثیف و خاکی می‌تواند اثرات منفی مختلفی مثل خارش، سوزش و جوش‌های متنوع را برای شما به همراه داشته باشد!

ضد آفتاب، پوست صورت شما را نجات می‌دهد

اگر تا الان تصور می‌کردید که استفاده از ضد آفتاب تنها برای یک منطقه خاص است، باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کردید. شما برای سفر به جنوب و شمال ایران، سفر به سردترین نقاط دنیا مثل مسکو و یا مناطق گرمسیری مثل تایلند و مالزی برای مراقبت از پوست خود نیاز دارید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اشعه‌های مضر خورشید در همه جای دنیا هستند و بدون توجه به این که هوا سرد یا گرم است، می‌توانید از کرم ضد آفتاب کمک بگیرید تا پوست سالم‌تری داشته باشید. دقت کنید که اگر به جایی سفر می‌کنید که آفتاب به صورت مستقیم به سمت شما برخورد می‌کند، شاید استفاده از دستکش‌های نخی برای محافظت از دست در برابر آفتاب هم اقدام مؤثری باشد.

کرم ضدآفتاب خانومی

پوست خود را به صورت مستمر، مرطوب کنید!

هر سفری مملو از استرس و نگرانی می‌تواند باشد چرا که در محیطی می‌رویم که نسبت به آن اطلاعی نداریم و ممکن است که حتی با چالش‌هایی روبرو شویم! در این میان اگر می‌خواهید چهره‌ای شاد و بشاش در طول سفر داشته باشید، بهتر است که به فکر مرطوب سازی پوست خود به صورت مرتب باشید!

سفر به منطقه‌های خشک، این موضوع را هم تشدید می‌کند و نیاز به استفاده از کرم مرطوب کننده را افزایش می‌دهد. شما با مرطوب کردن دست و صورت خود، می‌توانید تا حد زیادی از مشکلات احتمالی برای پوست خود جلوگیری کنید.

دقت داشته باشید که اگر با هواپیما سفر می‌کنید از شب قبل با مرطوب کردن صورت و دست خود تا حد زیادی از هیدراته یا کم آب شدن صورت خود در هنگام سفر هوایی جلوگیری کنید.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید!

حالا که با مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی در طول سفر آشنا شدید و فهمیدید که چه نکاتی در سفر برای مراقبت از پوست بیشتر از بقیه اهمیت دارند، نوبت آن رسیده که برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی خود با یک فروشگاه معتبر و بی نظیر برای خرید به صورت آنلاین آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی، یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید برای خرید محصولات مورد نیاز خود به آن مراجعه کنید.

نظر شما در مورد نکات مراقبت از پوست در طول سفر چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگانی که می‌خواهند به زودی یک سفر داشته باشند به اشتراک بگذارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.