جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

نحوه انتخاب رنگ و مدل پرده پذیرایی

عواملی مانند کیفیت بافت، جنس، نور، تناسب و ابعاد در طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارند اما انتخاب رنگ مناسب پیش تر از این عوامل اهمیت دارد پس برای انتخاب درست پرده پذیرایی با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

اگر اهمیت استفاده از رنگ ها و سایه ها را بدانید بیشتر در انتخاب آن دقت میکنید و پیش از هر چیز آن را در اولویت خود قرار می‌دهید. رنگ های مناسب، آرامش دهنده هستند و رنگ های نامناسب، ناراحت کننده و آزار دهنده اند.

انتخاب رنگ و مدل پرده پذیرایی

نور طبیعی زیاد، یکی از بهترین عناصر در دکوراسیون داخلی است که میتوانید روی آن مانور دهید. قدرت نور در تمام حالت هایش ابزار مناسبی برای طراحی شما می باشد، اما این عنصر اقلب مورد توجه قرار نمیگیرد. نور قابلیت این را دارد که تاثیر رنگ را کاملا از بین ببرد و یا آن را بهتر کند.

هنگامی که رنگ پارچه را انتخاب میکنید آن را در حالت های مختلف نور مورد بررسی قرار دهید، آن را در نور طبیعی روز و در زیر منابع نوری مصنوعی مختلفی که میخواهید به کار ببرید بررسی کنید. این کار را قبل از اینکه در مورد رنگ خود تصمیم بگیرید انجام دهید زیرا بعضی رنگ ها مثل بنفش یاسی یا آجری با کمترین تغییر در نور، کاملا تغییر می کنند. بهترین روش برای انتخاب رنگ پرده مشاهده آن در نور منزل می باشد.

انتخاب رنگهای مناسب به عنوان وسیله ای برای افزایش فضا و اندازه ی اتاق معمولا در طراحی دکور مطرح می شود. اما شما باید به راحتی اتاق نیز توجه نمایید، رنگ های تیره مثل قرمز سیر روی پرده موجب محدود شدن فضا می شود و محیط را کوچک تر نشان می دهد اما در عین حال، آن را راحت تر و صمیمی تر می کند. هر رنگ تیره ای را میتوان برای کوچک تر جلوه دادن ابعاد به کار برد، یک راهنمایی دیگردر رابطه با انتخاب رنگ پرده پذیرایی رنگ های ساده همیشه بیشتر از مایه های نقش دار، باعث باز شدن فضا می شوند.

به طور کلی رنگهایی مثل سبز، سفید، آبی و رنگ های روشن، بهترین روش برای بازتر و بزرگ تر نشان دادن فضا هستند. به این نکته نیز توجه کنید که رنگ آبی به عنوان یک رنگ سرد شناخته شده که باید با احتیاط از آن استفاده کرد. ولی پرده هایی به رنگ آبی تیره هم میتوانند جذاب باشند البته با نور مناسب.

انتخاب مدل پرده پذیرایی

از آنجایی که اغلب چیدمان و اکسسوری منزل به صورت سلیقه ای می باشد و بدون آگاهی از نام و خصوصیات سبک چیدمان انجام می شود بهتر است اطلاعاتی در رابطه با چیدمان منزل خود داشته باشد تا راحت تر بتوانید پرده مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سبک های چیدمان منزل

سبک مدرن: از ویژگی بارز این سبک استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و تجملاتی نیست. وسایل بیشتر جهت عملکرد گرایی تهیه می شود و از تجمل و افراط دوری می شود . متریال هایی مثل فلز و شیشه در این سبک زیاد دیده می‌شود .

مدل پرده پذیرایی مدرن معمولا از پرده های تک رنگ با دوخت ساده و صاف مانند دوخت به صورت پانچ یا دوخت به صورت پلیسه انتخاب می شوند تعداد لایه های پرده در این مدل به صورت حداقل می باشد و بیشتر جنبه مصرف گرایی دارد .

سبک کلاسیک: تجملاتی و پر کار است و ریزه کاری زیاد دارد. سقف های بلند ، پرده های چند لایه و پر کار ، مبلمان آنتیک ، چوب های منبت کاری شده از نشانه های بارز این سبک است.

در مدل پرده پذیرایی کلاسیک معمولا از حداکثر لایه های ممکن پرده استفاده می شود چرا که این مدل همان مدل پرده سلطنتی می باشد که امروزه به این نام در آمده است و بیشتر جنبه تجملاتی دارد، مدل های مناسب این سبک، زمینه دوخت پلیسه به همراه یک لایه پشت پرده ای از پارچه ساتن شیری، یک لایه دکور اصلی به صورت دوخت یقه شل به همراه یک لایه دکور سایه برای شکست رنگ و خارج شدن از یکنواختی رنگ پرده و در آخر در صورت نبود آرک و کناف کاری استفاده از قاب پرده لوکس برای پوشاندن چوب پرده ها می باشد.

سبک نئو کلاسیک: ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است. ( نه به سادگی سبک مدرن و نه به تجملاتی سبک کلاسیک). در این سبک بیشتر از رنگ های خنثی، فرش ها با نقوش کم، پرده های ساده و شیک استفاده میشود. متریال قابل استفاده چوب و سنگ و ترکیب آن ها با فلز است .

پرده مناسب این سبک، از آنجایی که ترکیبی از هر دو سبک مدرن و کلاسیک می باشد، هم به زیبایی اهمیت میدهد و هم به عملگرایی، بهترین انتخاب برای این سبک، پرد پذیرایی رومن می باشد. چرا که هم جنبه تجملاتی و لوکس بودن را دارد و هم کارایی مناسب که باعث عملکرد گرایی بهتر می شود .

مجموعه پرده ادریس با ارائه بهترین مدل های پارچه و دوخت با منصفانه ترین قیمت و مرغوب ترین کیفیت در نظر دارد برای آرامش هر چه بیشتر مشتریان خود خدمات رایگان مشاهده نمونه پارچه در منزل، اندازه گیری و مشاوره حضوری در منزل به صورت رایگان را ارائه دهد. شما میتوانید جهت هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های  ۰۹۱۲۰۳۵۵۷۵۳ و۰۹۱۲۳۰۳۵۱۷۸  تماس حاصل نمایید .

همچنین جهت خرید حضوری و مشاهده پارچه و مدل در شوروم میتوانید با هماهنگی با شماره های ۰۲۱۵۵۸۸۲۷۷۰ و ۰۲۱۵۵۸۶۷۹۹۸  تماس حاصل نمایید .

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,56 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.