پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

میزان ماندگاری پروتز سینه

یکی از سوالات رایج در میان افرادی که قصد دارند از پروتز سینه استفاده نمایند، این است که این پروتزها چقدر ماندگاری دارند؟ آیا بیماری های زمینه ای می توانند در میزان ماندگاری آن ها موثر باشند؟ چه چیزی موجب افزایش طول عمر پروتزها می شوند؟ و … در ابتدا بهتر است بدانید که انتخاب بهترین دکتر پروتز سینه در زمینه جراحی های زیبایی سینه و استفاده از پروتز های با کیفیت، می تواند مهم ترین عامل تعیین طول عمر پروتز سینه باشد. بنابراین حتما دقت بالایی در انتخاب جراح داشته باشید. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند در تعیین میزان ماندگاری پروتزها موثر باشند. به همین منظور دکتر آرمان انقطاع در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه خواهد داد.

دکتر آرمان انقطاع جراح پلاستیک و زیبایی

آیا پروتز سینه تاریخ انقضا دارد؟

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در رابطه با انواع پروتز سینه بدانید، اطلاع از تاریخ انقضای آن ها است. شاید خیلی در جریان این موضوع نباشید، اما بهتر است بدانید که پروتزها دارای تاریخ انقضا می باشند و پروتزهایی که تاریخ آن ها گذشته باشد، به هیچ عنوان استریل و قابل استفاده نمی باشند. فراموش نکنید که تاریخ انقضای پروتزها به این معنا نیست که در صورت رسیدن به تاریخ مورد نظر باید پروتزها را خارج کنید. بلکه به این معنا است که باید پیش از منقضی شدن پروتزها، آن ها را مورد استفاده قرار دهید. پس از آن پروتز سینه درون بدن شما می توانند تاریخ انقضای مادام العمر داشته باشند. در صورتی که تمامی نکات بهداشتی و اصول مراقبتی از پروتزها به خوبی رعایت شوند، می توان ماندگاری آن ها را حدود ۱۰ تا ۲۰ سال تخمین زد. اما در صورتی که به خوبی از آن ها مراقبت نشود، ممکن است مجبور به تخلیه و یا تعویض آن ها شوید.

نکته دیگری که در رابطه با فرسودگی و انقضای پروتزها باید بدانید، احتمال پارگی پروتزهای فرسوده است. زمانی که پروتز فرسوده مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است جداره آن پاره شود و مایع داخل آن درون بدن تخلیه شود. بنابراین در صورتی که با علائم بروز عوارض پروتزها و پارگی آن ها مواجه شدید، بهتر است هرچه سریع تر برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه نمایید. از مهم ترین علائم این مشکلات می توان به احساس درد شدید سینه ها، تغییر بافت سینه و احساس فشار، افتادگی و شل شدگی پروتزها اشاره نمود.

ماندگاری پروتز سینه

تاثیر مراقبت های بعد از پروتز سینه در ماندگاری

از دیگر عواملی که در میزان ماندگاری پروتز سینه موثر است، مراقبت های پس از جراحی سینه ها است. این مراقبت ها می تواند در پیشگیری از بروز عوارض پس از جراحی سینه ها بسیار موثر باشند. همچنین به افزایش طول عمر پروتزها نیز کمک می نمایند. از مهم ترین نکات مراقبتی پس از جراحی پروتز سینه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • برای پیشگیری از پارگی پروتزها، حتما تا دو هفته از بانداژ استفاده نمایید و سعی کنید آن ها را کاملا خشک نگه دارید.
  • با توجه به جای بخیه و برش هایی که روی سینه ها ایجاد شده است، خارش، التهاب و قرمزی نواحی برش خورده در روزهای اول پس از جراحی کاملا طبیعی است و پس از چند روز برطرف خواهند شد.
  • پس از یک هفته می توانید پانسمان روی سینه ها را باز نموده و پس از تمیز کردن محل جراحی، مجدد از بانداژ استفاده نمایید.
  • حداقل تا ۱۰ روز پس از جراحی، اجسام سنگین بلند نکنید و سعی کنید به آرامی راه بروید.
  • رانندگی کردن را حداقل به یک هفته پس از جراحی موکول نمایید.
  • حدود ۴ هفته نیز از داشتن فعالیت های جنسی اجتناب کنید.
  • همچنین برای انجام نرمش های سبک به خصوص در ناحیه دست و بازوها حداقل باید ۶ هفته صبر کنید.

بهترین مارک پروتز سینه

دکتر آرمان انقطاع جراح پلاستیک و زیبایی از اهمیت جنس و برند پروتز سینه ها در میزان ماندگاری آن ها میگوید و همه بیماران خود را به طور کامل در این زمینه راهنمایی میکند. بنابراین اگر شناخت کافی از انواع پروتزها و برندهای سازنده آن ندارید، بهتر است از پزشک خود بخواهید تا پروتزها را تهیه نماید. زیرا بسیاری از جراحان پروتز، با شرکت های تولید کننده و فروشنده پروتزها آشنایی دارند و راحت تر می توانند پروتزها را تهیه نمایند.

نکاتی که بهتر است برای افزایش طول عمر پروتز سینه بدانید

عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند در تعیین میزان ماندگاری پروتز سینه موثر باشند. این عوامل به شرح زیر می باشند.

  • برای پیشگیری از بروز مشکلات و بررسی دقیق تر پروتزها پس از استفاده، به صورت مرتب توسط جراح خود چکاپ شوید.
  • از آنجایی که دخانیات به خصوص سیگار و قلیان می تواند موجب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پروتزها شود. بهتر است برای پیشگیری از تغییر شکل و افتادگی پروتز سینه از مصرف هرگونه دخانیات پس از جراحی پروتزها اجتناب نمایید.
  • مصرف برخی از داروها می تواند تاثیرات منفی روی ماندگاری پروتز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است برای تسریع روند بهبودی و پیشگیری از عوارض جراحی پروتز، حتما پیش از جراحی در رابطه با این داروها با پزشک خود مشورت نمایید.
  • برای حفظ کیفیت پروتزها و تسریع روند بهبودی پس از جراحی، مصرف داروهای ضد التهاب، رقیق کننده خون و مکمل های گیاهی را حداقل ۱۰ روز پیش از جراحی متوقف نمایید و پس از جراحی نیز با مشورت پزشک از این داروها استفاده نمایید.

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر در مورد جراحی های دیگر مانند ماموپلاستی، لیفت سینه و … به وب سایت دکتر ارمان انقطاع به آدرس www.drengheta.com  مراجعه بفرمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.