چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مقایسه دمای هوای استانبول با تهران در فصل بهار

اگر با تورهای گردشگری به استانبول رفته باشید، متوجه شباهت زیاد آن به شهر تهران خواهید بود. در این مطلب قصد داریم دمای هوای استانبول را با شهر تهران از نظر پارامترهای مختلف مقایسه کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آب و هوای شهر استانبول در فصل بهار

در فصل بهار معمولا شهر استانبول دارای هوایی آفتابی است که حرارت و رطوبت شدیدی را در آن حس نخواهید کرد. این فصل بهترین زمان برای بازدید گردشگران از شهر استانبول محسوب می شود. علاوه بر هوای عالی استانبول در فصل بهار، شاهد فستیوال و جشن های زیادی خواهید بود. از جزایر پرنس در جنوب استانبول می توان هنگام درخشندگی خورشید بهاری دیدن کرد. این جزایر شامل ۹ جزیره زیبای کوچک است که زیباترین غروب خورشید را در آن مشاهده خواهید کرد. یکی از علت های اصلی سفر به استانبول در فصل بهار، تفریحات جذابی مثل پیاده روی، شنا، ورزش های آبی و … است که امکان بهره مندی از این نوع تفریحات در فصل های سرد وجود ندارد.

آب و هوای تهران در فصل بهار

تهران به دلیل داشتن هوای معتدل در فصل بهار، به زیباترین شکل ممکن در می آید. هر فصلی از سال را می توان برای بازدید از این شهر انتخاب کرد، اما بهترین زمان برای سفر به دل طبیعت شهر تهران فصل بهار است. در هر منطقه از این شهر از جمله، ونک، تجریش، دربند، میدان ولیعصر و … شاهد طبیعت زیبای آن خواهید بود. در این فصل علاوه بر پاکی هوا، خیابان ها نیز برخلاف کل سال خلوت و کم تردد هستند. این زمان فرصت مناسبی برای استفاده از طبیعت و عطر شکوفه های عاری از دود این شهر زیبا است.

موقعیت جغرافیایی تهران و استانبول

قبل از مقایسه دمای هوای استانبول با تهران، بهتر است که در مورد موقعیت جغرافیایی آن ها اطلاعاتی داشته باشید، چرا که موقعیت قرارگیری شهرها تاثیر فراوانی روی آب و هوای آن دارد. طبق بررسی های انجام شده روی این موقعیت ها، استانبول نسبت به تهران از برتری های بیشتری برخوردار است. زیرا در تقاطع مسیرهای دریایی و زمینی بین اروپا و آسیا قرار گرفته است. این امر علاوه بر ایجاد هوای مناسب، موجب قرار گرفتن این شهر در مسیرهای تجاری نیز می گردد که از لحاظ اقتصادی نیز برای این شهر گزینه ای مثبت محسوب می شود.

بندری بودن شهر استانبول نسبت به تهران مزیت محسوب می شود که دسترسی آن را به کشورهای بیشتری فراهم می کند. البته شاید تهران در مجاورت دریا قرار نگرفته باشد، اما شهرها و روستاهایی با طبیعت زیبا در اطراف آن وجود دارد که تاثیر فراوانی بر آب و هوای این شهر گذاشته اند. در ادامه این دو شهر را از نظر آب و هوایی با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه شهرهای توریستی استانبول و تهران از نظر آب و هوا

یکی از مباحث مهم برای مقایسه دو شهر مذکور، آب و هوا است که این موضوع را می توان براساس چند معیار بررسی کرد.

  • میانگین دمای هوا
  • میزان رطوبت شهر
  • خط ساحلی شهر

بررسی این سه شاخص مهم با هم موجب مشخص شدن آب و هوای هر شهر می شود. به همین دلیل در ادامه هر کدام از این مباحث را برای این دو شهر ارزیابی خواهیم کرد.

مقایسه میانگین دمای شهرهای تهران و استانبول

آب و هوای شهرهای تهران و استانبول تنها با تفاوت دو درجه بسیار شبیه به هم هستند. براساس بررسی های انجام شده، این میانگین به شرح زیر است:

  • میانگین دمای هوا در شهر تهران ۱۶ درجه سانتی گراد در طول سال است
  • این میانگین در شهر استانبول معادل ۱۸ درجه سانتی گراد است

این درصد بیانگر خشک تر بودن شهر تهران نسبت به استانبول است. برای گردشگرانی که میانگین دمای هوا را برای سفر خود در اولویت قرار می دهند، تهران انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که در فصول گرم این رطوبت بیشتر شده و ساحل شهر استانبول بسیار گرم و شرجی می شود.

مقایسه مقدار رطوبت موجود در شهرهای تهران و استانبول

طبق آمارهای منتشر شده، رطوبت در این دو شهر به این شرح است:

  • رطوبت شهر تهران حدود ۷۹ درصد است
  • رطوبت در شهر استانبول معادل ۴۴ درصد است

این امر باعث شده دمای هوای استانبول نسبت به تهران رطوبت کمتری داشته باشد. اکثر افراد علاقه مند هستند که به مناطقی با رطوبت کمتر سفر کنند، این امر باعث شده گردشگران در این زمینه بیشتر شهر استانبول را برای سفر خود انتخاب کنند. با تور استانبول ۳ شب و ۳ روز میتوانید سفری دل انگیز را تجربه کنید.

مقایسه خط ساحلی در شهرهای استانبول و تهران

تهران هیچ نوع خط ساحلی ندارد، اما در حاشیه آن دریاچه های مختلفی قرار گرفته است. این امر باعث شده که تهران با وجود داشتن منطقه ای کوهستانی، دریاچه های زیبایی را در اطراف خود داشته باشد. در شهر تهران به جای دریا، کوه های بسیاری وجود دارد که به دریاچه های زیادی ختم می شوند. این امر باعث شده روستاهای ییلاقی زیادی در اطراف این شهر به وجود آیند که بهترین مناطق برای گردش مسافران در دل طبیعت خواهد بود. شهر استانبول برخلاف تهران، خط ساحلی بسیار خوبی دارد که از دریاهای سیاه و مرمره تشکیل شده است. این دریاها بر تغییر آب و هوای بخش هایی از شهرهای استانبول تاثیر به سزایی دارند.

بهترین زمان برای سفر به استانبول و تهران

با توجه به بررسی آب و هوای شهر استانبول در فصل بهار، می توان گفت بهترین فصل برای سفر به این شهر فصل های بهار و پاییز هستند. البته افرادی که قصد دارند برای سفر خود هزینه کمتری بپردازند، می توانند فصل های زمستان یا تابستان را انتخاب کنند. این موضوع دلیل بر عدم زیبایی این شهر در این ایام نیست، بلکه به خاطر تردد کمتر می توان هزینه سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد. البته روزهای خلوت بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه زیادی به شلوغی و جمعیت ندارند. تهران نیز یکی از شهرهای چهار فصل زیبا است که هر فصل آن ارزش دیدن را دارد. اما بهترین زمان برای استفاده از طبیعت زیبای آن، فصل بهار است.

کلام آخر

با مقایسه دمای هوای شهرهای استانبول و تهران در این مطلب متوجه شباهت زیاد این دو شهر در فصل بهار شدیم. دمای هوای استانبول مثل تهران در فصل بهار بسیار مناسب است، به همین دلیل شرکت های گردشگری مختلفی، تور استانبول ۳ شب و ۳ روز را در این فصول در اختیار عموم قرار می دهند. افراد می توانند با انتخاب این فصل به عنوان مقصدی مناسب برای گردشگری، بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.