شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

۵ فستیوال برتر، مقاصد گردشگری محبوب ایرانی ها

استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند ۵ تا از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها هستند و هر کدامشان به نوعی و به دلیل متفاوتی برای ما ایرانی‌ها جذاب هستند! سفر به این ۵ مقصد گردشگری می تواند در هر زمانی از سال جذاب باشد. اما مساله ای که مشخص است، این است که اگر کسی بتواند در زمان برگزاری یک فستیوال هیجان انگیز به هر کدام از این مقاصد گردشگری سفر کند، برد کرده است! اما این مقاصد گردشگری چه فستیوال‌هایی دارند و اصلا این فستیوال‌ها چه زمانی برگزار می شوند؟ ما اینجاییم که محبوب‌ترین فستیوال های استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند را به شما معرفی کنیم تا اگر شما هم اهل شرکت در جشنواره و فستیوال هستید، بدانید که باید چه زمانی به هر کدام از این شهرها و کشورها سفر کنید.

جشنواره خرید استانبول

محبوب ترین فستیوال استانبول

حتما می دانید که استانبول یکی از شهرهایی است که همیشه به خاطر مراکز خریدش معروف بوده است. مطمئنا شما هم تا به حال برای یک بار هم که شده، به سفر به استانبول و خرید از مراکز خرید استانبول فکر کرده‌اید و می دانید که سفر به استانبول برای خرید تا چه اندازه بین توریستان محبوب است. حالا تصورش را کنید که یک جشنواره در تور استانبول  تحت عنوان جشنواره خرید استانبول برگزار می شود که در طول آن مراکز خرید استانبول تخفیف می خورند! مطمئنا شما هم می توانید حدسش را بزنید که سفر به استانبول در زمان برگزاری این فستیوال خرید در استانبول تا چه اندازه می تواند سفر هیجان انگیزی باشد! به هر حال اگر شما هم عاشق خرید و علی‌الخصوص خرید ارزان هستید، بهتر است که برای یک بار هم که شده در طول برگزاری فستیوال خرید استانبول به استانبول سفر کنید. تا یادمان نرفته، این را بگوییم که فستیوال خرید استانبول در سال های مختلف، زمان های برگزاری مختلفی دارد. اما معمولا در اواخر ماه ژوئن تا اواسط ماه جولای (در ماه تیر) برگزار می شود.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

محبوب ترین فستیوال آنتالیا

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا محبوب‌ترین فستیوال آنتالیا است. در این جشنواره جذاب که در ساحل لارا آنتالیا برگزار می شود، مجسمه سازان زیادی از سراسر دنیا شرکت می کنند و بنا بر موضوع آن سال جشنواره، یک مجسمه جالب شنی درست می کنند. این فستیوال مهیج و شاد در آنتالیا معروف‌ترین فستیوال آنتالیا است و شما چه در آن به عنوان مجسمه ساز شرکت کنید و چه به عنوان بیننده، در هر صورت لذت خواهید برد. در مورد تاریخ برگزاری جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا نیز باید این را به شما بگوییم که این فستیوال معمولا از ۱ می (۱۱ اردیبهشت) شروع می شود و تا ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) ادامه پیدا می کند. با این حساب می توانیم بگوییم که دست شما برای شرکت در جشنواره مجسمه های شنی در تور آنتالیا  باز است و شما می توانید در هر زمانی که در این بازه زمانی به آنتالیا سفر کردید، از مجسمه های شنی ساحل لارا دیدن کنید.

جشنواره خرید دبی

محبوب ترین فستیوال دبی

جشنواره خرید دبی یکی از محبوب‌ترین فستیوال های دبی است. همان طور که می دانید در دبی مراکز خرید بسیار لوکسی ساخته شده است که یکی از دیگری بهتر هستند. با این حساب، مشخص است که در طول جشنواره خرید دبی که مراکز خرید دبی وارد حراج های خیلی بزرگ می شوند، سفر به دبی از همیشه باب تر می شود. خوب است این را بدانید که جشنواره خرید دبی یک جشنواره سالانه است که معمولا یک ماه به طول می انجامد و در طی آن، تخفیف های بسیار هیجان انگیزی به مشتریان مراکز خرید دبی آفر داده می شود. با این اوصاف می توان گفت که زمان برگزاری جشنواره خرید دبی بهترین زمان سفر به دبی برای خرید ارزان در دبی است. لازم به ذکر است که جشنواره خرید دبی معمولا از ۲۶ دسامبر (۶ دی) شروع می شود و تا اوایل ماه فوریه (حوالی ۱۲ بهمن) ادامه پیدا می کند.

فستیوال آب تایلند

محبوب ترین فستیوال تایلند

فستیوال آب تایلند یکی از آن فستیوال‌هایی که معمولا هر کسی را سر ذوق می آورد. به جرئت می توان گفت که فستیوال آب تایلند محبوب‌ترین فستیوال تایلند است. در طول این فستیوال مردم تایلند و توریستان که همگی مجهز به سطل آب و تفنگ های آب‌پاش هستند و با هم آب بازی می کنند! جشن آب تایلند که با نام جشن سونگکران تایلند نیز شناخته می شود، در ابتدای سال نو سنتی تایلندی برگزار می شود. این جشن در تور تایلند  معمولا در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) برگزار می شود.

جشنواره رنگ هند

محبوب ترین فستیوال هند

جشنواره رنگ هند که با نام جشنواره هولی هند نیز شناخته می شود، خاص‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال هند است. در طول این جشنواره، تمام مردم هند و توریستانی که به هند سفر کرده‌اند، با هم رنگ بازی می کنند! احتمالا شما هم تصاویر جشنواره رنگ هند را دیده باشید. فستیوال رنگ هند همان فستیوالی است که در آن مردم سر تا پا غرق رنگ های زرد و نارنجی و قرمز و صورتی و بنفش و … می شوند و به خاطر شرکت در آن، توریستان متعددی راهی هند می شوند. اگر شما هم می خواهید یکی از این توریستان باشید و شما هم تجربه شرکت در فستیوال رنگ هند را کسب کنید، باید در  حوالی ماه اسفند به هند سفر کنید. نکته مهمی که باید درباره تاریخ برگزاری جشنواره هولی هند بدانید، این است که زمان برگزاری آن در سال های مختلف سال با یکدیگر متفاوت است. اما معمولا تاریخ برگزاری آن با ماه مارس مصادف می شود و معمولا در بازه زمانی اواسط اسفند تا اوایل فروردین قرار می گیرد.

منبع : سایت آژانس مسافرتی زیما سفر پارس

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.