پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

معرفی پنج مکان جذاب در سفر به مشهد

 مشهد علاوه بر اینکه یکی از شهر‌های اصلی مذهبی ایران و جهان محسوب می‌شود، پیشینه تاریخی قوی و مناظر طبیعی خیره کننده، آن را در زمره یکی از توریستی‌ترین شهر‌های جهان قرار داده است. حرم امام رضا(ع) و آرامگاه حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی که نیازی به معرفی ندارند، جزء لاینفک بازدید در سفر به مشهد محسوب می‌شوند. خرید بلیط هواپیما مشهد، خرید بلیطی به سوی بهشتی زیبا از آثار تاریخی و طبیعی است که چشم و ذهن بیننده را از هیاهوی دنیای مدرن خارج کرده و با چاشنی زیارت، به آرامش و تفکر درونی دعوت می‌کند.

اگر قرار است با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، مهمان امام رضا(ع) شوید و بازدیدی از مقبره حکیم حافظ زبان فارسی کنید، می‌توانید به صورت آنلاین قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد را در هواپیمایی‌های مختلف مشاهده و مقایسه کنید و بهترین انتخاب را از نظر کیفیت خدمات و قیمت بلیط هواپیما مشهد داشته باشید.

اگر هم قصد خرید بلیط اتوبوس مشهد یا قطار آن را دارید، می توانید به صورت اینترنتی بلیط خود را از سایت های معتبری همچون علی بابا خریداری کنید.

 

 

معرفی پنج مکان جذاب در سفر به مشهد

مسلما مشهد در دو بنای زیبا و محترم حرم امام رضا(ع) و مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی، خلاصه نمی‌شود، مکان‌های جذاب دیگری در گوشه و کنار مشهد وجود دارند که به انتظار بخشیدن شگفتی به چشمان شما ایستاده‌اند که ما به معرفی پنج مکان جذاب خواهیم پرداخت.

 

ییلاقات شاندیز بوم زیبایی

سفر به مشهد

در پانزده کیلومتری شمال غرب مشهد، بوم نقاشی زیبایی از درختان سر به فلک کشیده افرا و چنار در کنار رودخانه‌ها قرار دارد. که پرندگان برای زیبایی جادویی‌اش ر ا با آوازی زیبا ستایش می‌کنند. این شهر ییلاقی هزار و چهارصد متر از سطح دریا بلندتر است مساحت آن نزدیک به سی و هشت هزار کیلومترمربع  است. قرار گیری در پای ارتفاعات بینالود آب و هوایی متعادل را در قلب این شهر رقم زده، به طوری که درجه حرارت آن به طور میانگین در سال ۲۵ درجه سانتی گراد است.

در فصل بهار و تابستان مفهوم زندگی در شاندیز به پای کوبی می‌پردازد و فصل پاییز سمفونی رنگ‌ها را در چشم بیننده را به اوج خیال می‌برد، هر چند زمستان شاندیز بسیار سرد است اما نقاشی برفی آن سرزمین‌های افسانه‌ای را ذهن تداعی می‌کند. شاندیز قبل از ورود اسلام به ایران هم مسکونی بوده و آن را به گفته اعتمادالسلطنه شاه‌دژ یا شاه‌دیز به معنای شاه قلعه می‌نامیدند. زیرا از امنیت بالایی نسبت به هجوم راهزنان برخوردار بوده است. نماد شهر شاندیز درختی با قدمتی بیش از هزار سال است که علاوه بر بقایای شاهاندژ شاندیز، از دیدنی‌های این شهر به شمار می‌رود.

کباب‌های پدیده شاندیز، نیز شهرتی جهانی دارد، در سفر به این بوم نقاشی، ششلیک شاندیز را از دست ندهید که طرز پخت مخصوص خودش را دارد.

 

هفت حوض، صلح آب و سنگ

سفر به مشهد

در هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد، در دل سنگ‌های کوه‌های خلج، بعد از جنگ فرسایشی باران‌های اسیدی با سنگ‌های منطقه، شاهد صلحی پایدار و آرامش بخش در پارک طبیعی هفت حوض هستیم. آب رودخانه در میان هفت حوض جریان پیدا می‌کند و پس از عبور از آخرین آنها به حوضی بزرگتر می‌ریزد. زیبایی منطقه ذهن را برای چند لحظه از هیاهوی روزگار دور کرده و صدای آب ذهن را به خلسه‌ای آرامش بخش فرو می‌برد.

فصل بهار پارک طبیعی هفت حوض به مساحت پانصد و هفتاد هکتار را با آرایش گلهای شقایق زیباتر می‌کند و نمادی از عمر انسان را بر دامن آب و سنگ می‌نشاند. برای بازدید از این مکان داشتن کفش مناسب برای راه رفتن روی سنگ‌ها ضروری است و بهتر است که در طول روز زمانی را به بازدید از منطقه اختصاص دهید و قبل از تاریکی هوا آن را ترک کنید، زیرا احتمال زمین خوردن و یا سقوط در حوض ‌های تکی در طول شب به علت نور کم وجود دارد.

 

آرامگاه نادر شاه، شکوه تاریخ افشاریه

سفر به مشهد

از دیگر مکان هایی جالب در مشهد ، آرامگاه نادر شاه می باشد، که در هنگام خریداری تور مشهد به آن دقت کنید.

نادر شاه افشار، یکی از بزرگترین، شاهان ایرانی است که شکوه و یکپارچگی را دوباره به ایران هدیه داد و الماس‌های کوه نور و دریای نور را برای کشورمان به ارمغان آورد که دریای نور هنوز پشتوانه پول ملی این مرز و بوم است. این شاه بزرگ از طایفه افشار خراسان بود و پس از مرگ، در مقابل بارگاه امام هشتم شیعیان به خاک سپرده شد. در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی ساخت مقبره‌ای برای نادرشاه افشاربه عنوان مجموعه باغ موزه نادری به وسعت ۱۴۴۰۰ متر توسط مهندس سیحون آغاز شد. این بنای زیبا در بین دو تالار موزه و یک غرفه فروش کتاب قرار دارد. طراحی مقبره نمایش‌دهنده چادر عشایری است که در آن زندگی نادر شروع شد و پایان یافت.

 

مجموعه کوهسنگی و تاریخ صفویه

سفر به مشهد

تلفیق نور، سنگ، آب و سبزی طبیعت در این مجموعه پیوند تاریخی عمیقی با سلسله صفویه دارد. کوهسنگی که دو قله از رشته کوه‌های بینالود را در بر می‌گیرد، شاهد تاجگذاری شاه عباس شانزده ساله در ایوان کوه سنگی بوده است و پس از آن چند شاه دیگر صفویه نیز در این منطقه تاج شاهی را بر سر نهاده‌اند. همچنین سنگ‌های گرانیتی مقبره نادر از این کوه تهیه شده است و در معماری آن از کلات نادری الهام گرفته شده است. این مجموعه امروزه به عنوان یکی از تفرجگاه‌های زیبای مشهد، مورد توجه زوار و توریست‌ها قرار دارد.

 

بازار رضا، ترکیب لذت معماری سنتی و خرید

سفر به مشهد

بازار رضا با اینکه بسیار قدیمی به نظر می‌رسد و معماری آن سنتی اسلامی است، بازاری است جدید که توسط مهندس داریوش بور بور در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی طراحی و ساخته شده است. در این بازار می‌توانید از معماری ایرانی در کنار خرید سوغاتی و مصنوعات دستی مشهد لذت ببرید.

در پایان شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما یزد تهران و مشهد و سایر شهرهای ایران به سایت علی بابا به نشانه Alibaba.ir مراجعه فرمایید و بلیط خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.