پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

معرفی انواع کالای خواب

کالای خواب به عناصری گفته می شود که در اتاق خواب قرار می گیرد و سبب ایجاد یک خواب آرام و راحت می گردد. به دلیل زندگی های پر مشغله و دغدغه امروز، افراد به دنبال پیدا کردن شرایطی هستند که حداقل در زمان خواب به آرامش برسند.

کالای خواب به مجموعه وسایلی گفته می شود که در کنار یکدیگر قرار گرفته تا خواب راحتی را برای افراد به وجود بیاورند. از وسایل کالای خواب نه تنها برای راحتی بلکه برای گرما و همچنین تزیین قسمتی از اتاق استفاده می کنند. کالای خواب در تنوع بالایی تولید شده که هر فرد با توجه به هزینه ها و نیازهای خود می‌ تواند از این تنوع بالا و جنس های مناسب تهیه کند.

معمولاً در فروشگاه ها، بخش زیادی از فضای فروشگاه را به فروش کالای خواب اختصاص می ‌دهند. چرا که تعداد کالاهای خواب گسترده بوده و لازم است تا کاربر بتواند با مشاهده تنوع بالا بهترین ها را برای خود انتخاب کند.

از مهمترین کالاهای خواب که لازم است در روند تهیه آنها توجه بیشتری شود، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • انواع تشک خوشخواب به ‌صورت طبی و فنری
  • انواع روتختی
  • انواع مختلف ملحفه
  • انواع مختلف روبالشی و بالش
  • انواع پتو

کالای خواب

ویژگی های انواع تشک خوشخواب و طبی

تشک بخش بسیار مهمی از کالای خواب است که در طرف تنوع بالا از لحاظ طراحی و ابعاد و اندازه وجود دارد. به طور معمول تشک ها را با ارتفاع بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر در سایزهای یک نفره و دو نفره تولید می کنند.

امروزه کیفیت تشک ها تغییرات زیادی پیدا کرده و برای اغلب نیازها می توان تشک مناسب را تهیه نمود. زیرا استفاده کردن از تشک های غیر استاندارد ممکن است که مشکلاتی از لحاظ بیماری های عضلانی در افراد ایجاد نماید.

انواع تشک خوشخواب و طبی که از لحاظ فرم آناتومی بدن مناسب بوده، شامل موارد ذیل است:

تشک فنری

تشک فنری جزء ساده ‌ترین نوع تشک ها بوده و قیمت مناسب تری به نسبت نمونه ‌های دیگر دارد، در سرتاسر این تشک فنر قرار گرفته که در هنگام حرکت و جابجایی صدا ایجاد نمی ‌کند.

تشک طبی

بافت این نمونه نسبت به سایر تشک ها سفت تر بوده و مصرف پزشکی دارند. پس لازم است که از نوع کاملا استاندارد و متناسب تهیه شود.

در زمان تهیه هر نوع تشک باید به برخی از ویژگی ‌های آن بیشتر دقت کنید مانند:

راحتی تشک

یک تشک خوب باید تکیه گاه مناسبی برای بدن ایجاد کند و موجب شود تا ستون فقرات در وضعیت ایستاده قرار بگیرد.

نوع فنر

فنر بندی تشک و ضخامت آنها تأثیر زیادی در کیفیت نهایی کار دارند و باید به گونه ‌ای باشد که در هنگام حرکت صدایی ایجاد نکند.

تراکم اسفنج

وزن و تراکم اسفنج در تشخیص نوع مرغوب تأثیر می گذارد، چرا که هرچقدر اسفنج متراکم تر باشد وزن آن بیشتر است.

لایه های آنتی باکتریال

استفاده از لایه های محافظ با خاصیت طبی و آنتی باکتریال و ضد حساسیت باعث می شود تا در طی استفاده طولانی مدت هیچ گونه حساسیتی برای فرد به وجود نیاید.

کالای خواب

کاربرد ملحفه و مدل های آن

ملحفه یکی از بخش ‌‌های ضروری کالای خواب است که باید در هنگام انتخاب آن دقت بیشتری به خرج دهید. چرا که به صورت مستقیم با پوست بدن در ارتباط بوده و داشتن لطافت و نرمی در بافت ملحفه لازم و ضروری است.

انواع ملحفه را از پارچه ‌های پنبه‌ ای تترون و نخی تهیه می ‌نمایند که قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند. در صورت تهیه یک ملحفه مرغوب تا سال ‌های طولانی می توانید با مراقبت های درست از آن استفاده کنید.

ملحفه ها انواع متنوعی در طرح ها و رنگ ها و سایزهای گوناگون تولید شده که برای راحتی استفاده از آنها اغلب در اطراف ملحفه کش دوزی می شود.

ملحفه های کش دوزی شده به آسانی در اطراف تشک قرار گرفته و از جمع شدن مرحله در حین خواب جلوگیری می کند.

برخی از ملحفه ها نیز به جای کش دوزی در چهار طرف در دو طرف آن کش های بلندی می دوزند که کش ها را در زیر تشک قرار می دهند.

همچنین برخی از ملحفه ها نیز بدون کش دوزی آماده می شوند و لازم است که با بلند کردن تشک لبه های ملحفه را در زیر آن قرار بدهند.

مشخصات روتختی و روبالشتی با کیفیت

روتختی و روبالشتی جزء بخش های مهم در کالای خواب است که در هنگام تهیه باید به کیفیت و ویژگی های آن بیشتر توجه شود.

انواع روتختی و روبالشتی با متریال های مختلف تولید شده اند که ممکن است موجب سردرگمی خریداران گردد.

در این بخش به برخی از مهمترین مشخصاتی که در یک روتختی و روبالشتی باید داشته باشد، اشاره می کنیم:

ضد الکتریسیته بودن

الکتریسیته و اصطحکاک موجب می ‌شود تا به موها آسیب زیادی برسد، در نتیجه انتخاب روبالشی هایی که هیچ نوع الکتریسیته را به وجود نمی ‌آورد تأثیری زیاد بر خواب راحت و حفظ سلامت مو دارد.

جذب رطوبت

تهیه کالای خوابی که جذب رطوبت بالا داشته، برای افرادی که دچار گرگرفتگی های شبانه هستند مناسب بوده و احساس خشکی و خنکی بیشتری را حین خواب برایشان به وجود می آورد.

ضد باکتری بودن

قارچ ها و باکتری ها در محل های تاریک با سرعت بیشتری رشد می کنند، به همین جهت تهیه ملحفه و روبالشی و همچنین روتختی ضد باکتری سلامت افراد را تضمین می ‌نماید.

ضد آلرژی

برخی از افراد به پرزهای پارچه ها حساسیت داشته و دچار عطسه و آبریزش بینی می‌ شوند، به همین جهت در هنگام تهیه ملحفه و روبالشی توجه بیشتری به این ویژگی داشته باشید.

تنوع طرح و رنگ

در حال حاضر از ویژگی ‌های خاص کالای خواب است که هر فرد با توجه به تم رنگی اتاق و سلیقه خود می ‌تواند از طرح های گوناگونی محصولات استفاده کند و از فاکتورهای مهم در هنگام خرید قرار می گیرد.

برای این که با فروشندگانی که در این زمینه فعالیت دارند آشنا شوید می توانید از سایت نیازمندیها ایران تجارت استفاده کنید ، هر چیزی که در ارتباط با کالای خواب نیاز دارید داخل سایت ایران تجارت موجود می باشد ، همچنین اگر در این زمینه فعالیت دارید می توانید محصولات یا فعالیت خود را به صورت آگهی در سایت نیازمندیها ایران تجارت درج کنید تا محصولات شما بیشتر دیده شوند و کاربران بیشتری با محصولات شما آشنا شوند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.