پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

اهمیت مشاوره قبل از لیزر موهای زائد (لیزر کل بدن) و پاسخ به سوالات شما

لیزر موهای زائد

راه های بسیار متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این راه ها دارای مزایا و معایب خود می باشند. روشی که امروزه برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، لیزر می باشد که بسیار مناسب و اثر بخش است. دستگاه های بسیار متفاوتی برای لیزر در غرب وجود دارد که هر کدام از این دستگاه ها برای یک طیف ( رنگ ) پوست کاربرد دارد که انتخاب دستگاه مناسب برای لیزر پوست هر شخص بر عهده پزشک معالج می باشد.

باید بیان شود که در این مقاله به بررسی مزیت ها و نحوه لیزر کردن می پردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر چیست؟

می توان اذعان داشت که لیزر یک پرتو نور می باشد.اما این پراو نور بسیار خاص است و ویژگی های خاص خود را نیز دارد. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌ های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌ های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می گردد. قابل ذکر می باشد که لیزر یک دانش و فناوری است. یعنی بسته به کاربردی که لیزر دارد، می‌توان ویژگی‌ های خاصی در آن لحاظ کرد و آن را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود.

باید بدانید که لیزر موهای زائد دقیقاً به گونه ایی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌ های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد می گردد. لیزر موهای زائد با ایجاد انرژی گرمایی سلول های تولید کننده مو در ریشه را هدف قرار داده و از بین می برد، به همین علت طولانی مدت و دائمی است.

چرخه ی رشد طبیعی مو

چگونه لیزر مناسب را انتخاب نماییم؟!

همان گونه که اشاره کرده ایم، انتخاب لیزر مناسب برای پوست شما بر عهده پزشک معالج می باشد. اما جواب این سؤال بسته به این که بخواهید فقط بخش کوچکى از بدن برای مثال زیر بغل خود را لیزر کنید یا از موهاى زائد کل بدن خلاص شوید، از چند صد هزار تا چند میلیون تومان ارزش دارد، به دلیل آن که اگر به طور اشتباه به مراکزى که دستگاه لیزر خوبى ندارند یا از آى پى ال نامناسب استفاده مى کنند یا این که اپراتور های حرفه ایی برای انجام لیزر موهای زائد ندارد، مراجعه فرمایید، پولى را که بابت لیزر موهای زائد خود پرداخت می نمایید از دست خواهید داد و هم چنین موهاى زائد هم بعد از چند ماه دوباره باز خواهند گشت.

بنابراین مهم ترین نکته این است که در مورد نوع و کیفیت دستگاه لیزر جایى که قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه کنید، مطمئن شوید، درحال حاضر یکى از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت کندلا است که با کمترین تعداد جلسات درمانى و اثر بخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به لیزرهاى دیگر؛ توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زیر پوستى را دارد.

تعداد جلسات لیزر کل بدن

تعداد جلسات لیزر کردن کل بدن بستگی به دستگاه لیزر دارد. هر چه دستگاه لیزر جدیدتر و پیشرفته تر باشد،  با کیفیت تر می شود و شما در تعداد جلسات کمتری به هدف خود می رسید. اما در نظر داشته باشید که باید به طور معمول برای لیزر کل بدن ۶ جلسه مشخص شود و بعد از انجام ۶ جلسه ، تصمیم به ادامه درمان لیزری و یا متوقف کردن بگیرید.

البته تعداد جلسات لیزر بدن به نوع پوست و رنگ دانه های آن و هم چنین موهای زائد بدن بستگی دارد و گاهی پیش آمده که تعداد جلسات لیزر به ۸ الی ۱۰ جلسه نیز برسد.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد

نتایج لیزر کل بدن

همه ی خانم ها درگیر رویش موهای زائد خود هستند. و وجود موهای زائد اندام را یکی معضلات خود می دانند. با رور کار آمدن لیزر تقریبا می شود گفت که این مشکل و دغدغه خانم ها را حل کرده است. لیزر بدن مزایای بسیاری دارد که همین مزایا سبب شده است که در حاصل شدن نتیجه مطلوب نسبت به سایر روش ها بهتر باشد، از جمله مزایای لیزر کل بدن را می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • با انتخاب لیزر کردن تمام بدن به سرعت از شر موهای زائد خلاص می شوید‌
  • این روش نه تنها برای از بین بردن موهای زائد مفید است، بلکه می توان از آن برای بهبود قسمت های آسیب دیده پوست استفاده کرد.
  • با انتخاب این روش هیچ گونه زخم و یا آکنه ای بر روی پوست ایجاد نخواهد شد.
  • با خیال راحت می توانید در مجالس بدون نقص و بدون مویی در پوست خود حضور پیدا کنید.
  • کنار گذاشتن روش های قدیمی برای از بین بردن موهای زائد بدن
  • با انجام مکرر لیزر، تیرگی رنگ پوست ناحیه هایی مانند زیر بغل و ناحیه بیکینی بر طرف می شود.
  • نرمی و لطافت پوست
  • از شر شیو کردن های روزانه خلاص می شوید.
  • در حین انجام لیزر کردن بدن بعد از اتمام هر جلسه، موهای زائد نسبت به جلسات قبلی کم تر، نازک تر و بی رنگ تر شوند.

لیزر کل بدن

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد :

قبل از لیزر موهای زائد ممکن است به شایعاتی غلط در این زمینه بر بخورید. در این بخش می ‌خواهیم این ابهامات را بررسی کنیم.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان خواهد شد ؟

این باور کاملاً غلط است و لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست یا بخش ‌های دیگر بدن نمی ‌شود. پرتوی لیزر به نحوی طراحی شده که تنها فولیکول ‌های موجود در لایه ‌های زیرین پوست را مورد هدف قرار دهد و روی سایر بافت‌ها و سلول ‌ها اثری نگذارد. لیزر استفاده شده در حذف موهای زائد، کمی پرتوزایی دارد. پرتوزایی دستگاه لیزر طبق بررسی ‌ها و مطالعات انجام شده کاملاً ایمن است و شواهدی مبنی بر سرطان ‌زا بودن آن وجود ندارد. پس لیزر موهای زائد موجب سرطان نمی شود.

لیزر موهای زائد بدن

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری خواهد شد ؟

تا کنون شواهدی مبنی بر ایجاد ناباروری ناشی از لیزر موهای زائد مشاهده نشده است. لیزر تنها می ‌تواند به لایه‌ های زیرین پوست نفوذ کند و نمی ‌تواند به ارگان ‌ها و بافت‌ های عمقی ‌تر برسد. استفاده از لیزر حتی برای حذف موهای نواحی حساس مانند شرمگاه، بدون عارضه و کاملاً ایمن است.

لیزر موهای زائد صورت

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

لازم به ذکر می باشد که خود فرآیند لیزر درمانی نباید دردناک باشد. استفاده از دستگاه‌ های نامناسب و تکنیک ‌های خنک‌سازی غلط می ‌تواند باعث دردناک شدن لیزر و آسیب دیدن پوست شوند. این موارد را در مراکز نا معتبر مشاهده می ‌کنیم. البته میزان درد لیزر به نوع پوست و مقدار قوی بودن ریشه موهای زائد شما نیز بستگی دارد. باید بیان شود که اگر در هنگام لیزر کمی درد را احساس کردید، بعد از انجام دو الی چهار جلسه لیزر این درد به حداقل مقدار خود می رسد به دلیل آن که ریشه موهای زاد شما شروع به سست شدن می کند.

سخن پایانی:

لازم به ذکر می باشد که باید توصیه های قبل و بعد از لیزر را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب رعایت فرمایید، در غیر این صورت انجام لیزر تقریبا بی فایده خواهد بود و شما شاهد رشد دوباره موهای زائد خود می باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.