جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

مدت مجاز تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ دولتی

مدت مجاز تحصیل دانشجویان
مدت مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته اعلام شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  مدت مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های دولتی سطح یک و ۲ در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته  اعلام شد.
بر اساس ماده ۹ آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و ۲ دولتی، مدت مجاز تحصیل در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال است.

بر اساس تبصره یک همین ماده دانشگاه اختیار دارد مدت مجاز تحصیل دانشجویان را حداکثر تا ۲ نیمسال افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و ۲ دولتی با استتناد به قانون، اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم مصوب ۱۸ مرداد ۸۳ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۲ «سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی تدوین شده است.

هدف از تدوین این آیین‌نامه انتظام بخشیدن به امور تحصیلی دانشجویان از طریق تعیین چارچوب قانونی برای اجرای هماهنگ، یکپارچه و صحیح برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد، آشنا با علم و آخرین دستاوردهای علمی و منطبق به نیازهای جامعه در راستای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در ۴ دوره تحصیلی است

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...