پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

قرص مولتی ویتامین چیست؟

قرص مولتی ویتامین از چندین ماده آلی و ویتامین تشکیل شده است که هرکدام به مقدار لازم برای سلامتی ضروری هستند. ویتامین ها از جهات مختلف با سایر ترکیبات مهم بیولوژیکی مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی متفاوت هستند. این مواد برای علمکرد مناسب بدن ضروی هستند و تقریبا همه آن ها را می توان از طریق مواد غذایی و مولتی ویتامین ها تأمین کرد.

ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که افراد به مقدار لازم به آنها نیاز دارند. اغلب ویتامین ها از طریق مواد بیرونی تأمین می شوند چرا که بدن یا قادر به تولید آنها نیست و یا در مقادیر کمی تولید می کند. بهترین راه برای تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن، استفاده از مواد غذای سالم و فرآوری نشده است. در عین حال طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که صرفاً تغذیه پاسخگوی آن نخواهد بود. در این حالت استفاده از انواع مکمل های مولتی ویتامین و مینرال توصیه می شود.

مکمل های گیاهی با استفاده از عصاره گیاهان، ویتامین های مورد نیاز را در کنار هم قرار می دهد و شما می توانید به راحتی آنها را مصرف کنید. خرید قرص مولتی ویتامین بسیار آسان است شما می توانید با مراجعه به سایت های فروشگاهی معتبر از جمله داروخانه های آنلاین همچون داروکده، داروخانه آنلاین باهمانه و داروخانه آنلاین داروبوم محصول مورد نظرتان را بصورت اینترنتی انتخاب کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

خواص مولتی ویتامین

خواص قرص مولتی ویتامین

همه ما برای سلامتی خود در تلاش هستیم و سعی می کنیم با خوردن غذاهای سالم، ورزش و استراحت کافی تندرستی خود را حفظ کنیم. در کنار تمامی این نکات باز هم بدن نیاز به تقویت خواهد داشت. از جمله خواص قرص مولتی ویتامین تأمین تمام عناصر و مواد مورد نیاز بدن برای عملکرد بهتر آنها است.

بهترین قرص مولتی ویتامین

انتخاب بهترین قرص مولتی ویتامین چندان ساده نیست. اگرچه مولتی ویتامین ها یک مکمل عالی برای رژیم غذایی سالم هستند اما هر کس نیازهای منحصر به فردی دارد و هرگز نباید ویتامین را یک نیاز عمومی در نظر گرفت. مولتی ویتامین ها ممکن است نیازهای خاص برای حفظ سلامتی را بهبود بخشند. به عنوان مثال اسیدهای چرب امگا۳، می توانند از سلامت افرادی که دچار کلسترول و تری گلیسیرید بالا هستند حمایت کند.

بنابراین، مصرف چند ویتامین شخصی سازی شده می‌تواند بهترین قرص مولتی ویتامین برای شما باشد. یافتن مکمل خاص شاید قدری زمان بر و حساس باشد. با این وجود تنوع انواع مکمل ها ویتامین و مولتی ویتامین های موجود در داروخانه آنلاین داروبوم می تواند به شما در انتخاب بهترین مولتی ویتامین کمک کند. از جمله ویژگی های بهترین قرص مولتی ویتامین می توان به این موارد اشاره کرد:

  • حاوی عناصر و ترکیبات طبیعی
  • فاقد آلرژن
  • جذب بالا و راحت
  • خلوص تست شده
  • بدون افزودنی های شیمیایی و غیر طبیعی

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن

مولتی ویتامین ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند می توانند عملکردهای متفاوتی را در بدن داشته باشند. یکی از اثراتی که ممکن است مولتی ویتامین برجای بگذارد کمک به افزایش وزن و تناسب اندام است. این به دلیل خاصیت و اثری است که برخی از ویتامین ها بر متابولیسم بدن می گذارند. افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش اشتها، عواملی هستند که می تواند باعث افزایش وزن برای افرادی باشد که تمایل دارند افزایش حجم و افزایش وزن داشته باشند. در عین حال این ویژگی می تواند برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند نیز مفید باشد. چراکه افزایش متابولیسم بدن در چربی سوزی بسیار مؤثر است. در صورت رعایت رژیم مناسب و کم کالری می توانید علاوه بر رفع گرسنگی و تأمین انرژی مورد نیاز، کاهش وزن را نیز داشته باشید.

بهترین مولتی ویتامین

بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

نیازهای تغذیه ای فرد بسته به سن، جنس و سلامت کلی او متفاوت است. برخی مولتی ویتامین ها به ویژه برای رفع نیازهای تغذیه ای منحصر به فرد زنان مورد استفاده قرار می گیرند. مولتی ویتامین های زنان می توانند برای بارداری و سلامت کلی مفید باشد، اگرچه ممکن است حاوی مقدار روزانه همه ویتامین یا مواد معدنی توصیه شده برای آنها نباشد. خرید انواع مکمل بانوان به صورت اختصاصی مطابق با عملکرد جسمی و متابولیسم خاصی که دارند از داروخانه داروبوم و داروخانه اینترنتی باهمانه انتخاب را برای همه بسیار ساده کرده است.

زنان جوان با توجه به الگوی زندگی و همچنین گذراندن دوران قاعدگی و قرار گرفتن در سن باروری نیاز به رعایت رژیم خاص دارند تا علاوه بر حفظ سلامتی خود، برای پرورش فرزند نیز آماده باشند. ازجمله مهمترین و بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان آن دسته از مکمل هایی است که حاوی این ویتامین های ضروری برای بانوان باشد مانند قرص ول وومن که از بهترین و کامل ترین مکمل های برای خانم ها است. نکته مهمی که در مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ضروری است زمان استفاده از دو عنصر کلسیم و آهن است. این دو عنصر برای جذب با یکدیگر رقابت می کنند بنابراین بهتر است همزمان مصرف نشوند تا هر دو به خوبی جذب بدن شوند. بنابراین بهتر است کلسیم و آهن را حداقل با چند ساعت فاصله مصرف کنید.

  • کلسیم و ویتامین D

ویتامین D و کلسیم دو مورد از مهمترین ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن زنان بخصوص زنان باردار برای حفظ سلامتی خود نیاز دارند. مصرف کلسیم در زنان زیر ۱۹ سال مهمتر است.

  • آهن

گذراندن دوران ماهانه قاعدگی باعث می شود که اغلب زنان دچار کم خونی و کمبود آهن در بدن شوند. معمولا مصرف آهن به زنان بالای ۱۹ سال توصیه بیشتری می شود.

  • اسید فولیک

ویتامین های خانواده B از مهمترین ویتامین های مورد نیاز برای حفظ سلامتی و شادابی بدن است. اسید فولیک یکی از ویتامین های گروه ب است که برای رشد عصبی و ژنتیکی بدن بسیار مفید و مؤثر است. به همین خاطر توصیه می شود زنان باردار از این مکمل برای رشد و تکامل بهتر کودک استفاده کنند.

  • پتاسیم

زنان بالغ متوسط روزانه ۲۳۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارند. این عنصر مفید باعث ارتقاء عملکرد اولیه سلولها در دوران بارداری می شود.

عوارض قرص مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها می توانند کمبودهای تغذیه ای برخی افراد را برطرف کنند و همچنین می توانند در برآورد نیازهای خاص در مقاطع خاص زندگی نیز مؤثر باشند با این حال دور از ذهن نیست که مصرف مولتی ویتامین نیز همراه با عوارضی باشد. در موارد بسیار نادری ممکن است شاهد سردرد، بی خوابی، خون دماغ شوید که در واقع اینها در مواقع بسیار نادر اتفاق می افتند. اگر دوز مواد مغذی موجود در مولتی ویتامین از حد نیاز ما بالاتر نرود هیچگاه این عوارض را مشاهده نخواهید کرد.

خدمات داروخانه آنلاین داروبوم

بهترین قرص مولتی ویتامین را از کجا بخریم؟

برای خرید هر محصول تغذیه ای به خصوص مکمل های تغذیه ای و مولتی ویتامین ها بهترین و مطمئن ترین مکان داروخانه ها هستند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت داروخانه ها اقدام به تاسیس سایت های فروشگاه تحت عنوان داروخانه آنلاین کرده اند، نمونه های این داروخانه های اینترنتی از قبیل داروکده، مثبت سبز، داروخانه آنلاین باهمانه (www.bahamaneh.com) و داروخانه اینترنتی داروبوم (darooboom.com) را می توان نام برد. از اینرو پیشنهاد ما به شما برای خرید مطمئن و راحت داروخانه های اینترنتی هستند چرا که علاوه بر خدمات مناسبی که دارند امکان مقایسه و بررسی تمامی محصولات در این سایت ها به راحتی امکان پذیر است تا شما بتوانید بهترین خرید قرص مولتی ویتامین را داشته باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.