پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

فرش وینتیج؛ بخرم یا نخرم ؟ + آخرین لیست قیمت

این روزها سبک زندگی مردم تغییرات محسوسی داشته است. از سبک پوشش و تغذیه گرفته تا دکوراسیون داخلی منازل…

با بررسی دکوراسیون منازل متوجه می شویم که ما در حال گذار از طراحی های سنتی و کلاسیک به سمت طراحی های مدرن هستیم.

در میان تمام کالاهای منزل، فرش که در فرهنگ ما ارزش بالایی دارد، نیز تغییراتی را به خود دیده است. تغییراتی که باعث شده است فرش نیز به عنوان یک محصول اصیل ایرانی با این دکوراسیون مدرن هماهنگی پیدا کند و طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.

یکی از این فرش ها که سر و صدای زیادی به پا کرده است، فرش وینتیج است.

در ادامه مقاله سعی می کنیم به معرفی فرش های وینتیج ( کهنه نما )، محبوب ترین فرش های وینتیج، ویژگی های آن و قیمت فرش های کهنه نما بپردازیم.

پس اگر شما هم قصد خرید فرش دارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمائید.

فرش وینتیج بخرم یا نخرم؟

فرش وینتیج چیست؟

برای اینکه با فرش های وینتیج آشنا شویم، بهتر است که در ابتدا با معنای کلیدواژه ” وینتیج ” آشنا شویم .

وینتیج یک واژه فرانسوی است و برای ترجمه آن، کلمات متعددی را آورده اند که از این میان می توان به عتیقه، با ارزش و شراب کهنه اشاره کرد .

اما حالا می خواهیم به این سوال بپردازیم که فرش وینتیج یا کهنه نما به چه معناست ؟

برای پاسخ به این سوال باید از اینجا شروع کنیم که استفاده از فرش های دستباف، فرهنگ های جالب و بعضا عجیبی را بین مردم رواج داده است.

یکی از جالب ترین فرهنگ ها درباره فرش های دستباف این است که هر چه فرش بیشتر کار کرده باشد یا در اصطلاح پاخورده باشد، ارزش و قیمت بالاتری دارد.

به همین منظور مردم در گذشته وقتی فرش دستباف جدیدی را خریداری می کردند، آن را در محل هایی پهن می کردند که رفت و آمد بیشتری داشته باشد و بیشتر پا بخورد تا ارزش آن بالاتر برود و یا حتی مدتی آن را در مقابل آفتاب پهن می کردند که باعث می شد قسمت های سایه روشنی در فرش ایجاد شود و ارزشمند تر به نظر برسد .

اما الان با گذشت زمان، قیمت فرش های دستباف آن چنان بالا رفته است که بسیاری از مردم توانایی خرید آن ها را ندارند.

این مشکلی بود که برای بسیاری از مشتریان و خریداران فرش به وجود آمد .آن ها دوست داشتند که فرش دستباف داشته باشند ولی نمی توانستند هزینه آن را پرداخت کنند.

تولید کنندگان فرش های ماشینی به این فکر افتادند که فرش هایی تولید کنند که ظاهر آن ها شبیه فرش های ارزشمند دستباف باشد ولی قیمت آن در بازه قیمتی فرش های ماشینی قرار بگیرد.

این شد که به فکر تولید فرش های وینتیج افتادند. فرش های وینتیج یا کهنه نما، درواقع فرش های ماشینی هستند با ظاهری شبیه فرش های دستباف.

برای این منظور فرش های ماشینی تولید کردند و روشی را پیدا کردند تا بتوانند سایه روشن موجود در فرش های دستباف ارزشمند و قدیمی را در این فرش های ماشینی ایجاد کنند. این روش که سنگ شور کردن ( دوا شور کردن ) نام داشت، باعث می شد که فرش وینتیج بیشتر از گذشته به فرش های دستباف شبیه شود.

این داستان، سرآغازی بود از تولد فرش وینتیج ( کهنه نما ) که رفته رفته این فرش به یکی از پرطرفدارترین فرش های دسته فرش مدرن تبدیل شد.

این فرش ها در شانه و تراکم ها، ابعاد و اندازه و طرح و نقش های مختلفی بافته می شوند و شما می توانید با توجه به بودجه خودتان، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

فرش وینتیج ( کهنه نما ) دکتر فرش

قیمت فرش وینتیج

قیمت فرش های وینتیج به موارد و پارامترهای زیادی بستگی دارد که ما در اینجا به اختصار به برخی از این موارد اشاره می کنیم و در ادامه آخرین قیمت فرش وینتیج ( کهنه نما ) را باهم می بینیم:

  • شانه و تراکم: در فرش های وینتیج و به طور کلی در فرش های ماشینی، با افزایش شانه و تراکم فرش، قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • جنس نخ : یکی دیگر از پارامترهای مهم در قیمت فرش وینتیج، جنس الیاف استفاده شده در بافت آن است.به طور مثال نخ های اکریلیک هیت سِت شده، مقاومت بالایی دارند، دارای ثبات رنگ بیشتری هستند و پرزدهی کمتر و قیمت بالاتری دارند در حالی که فرش های وینتیج بافته شده با استفاده از الیاف پلی استر، معمولا وزن کمتری دارند و قیمت نسبتا کمتری دارند.
  • ابعاد فرش: فرش های وینتیج با مانند سایر فرش ها، هرچه ابعاد بیشتری داشته باشند، قیمت بالاتری خواهند داشت.
  • برند تولید کننده فرش: یکی دیگر از پارارمترهای موثر بر قیمت فرش های وینتیج، برند تولید کننده آن است. برندهایی مانند فرش قیطران، فرش محتشم، فرش برنتین، فرش تاپ و… که برندهای معروفی در حوزه تولید فرش وینتیج (کهنه نما) هستند، عموما قیمت نسبتا بالاتری دارند که البته به اطمینان از کیفیت بافت و نخ استفاده شده در آن ها می ارزد.

آخرین قیمت فرش وینتیج

فرش وینتیج ۱۲ متری : حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

فرش وینتیج ۹ متری: از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

فرش وینتیج ۶ متری: از حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

فرش وینتیج ۱.۵ در ۲.۲۵ متری: از حدود ۲ میلیون ۱۱۰ هزار تومان تا حدود ۲ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان

فرش وینتیج ۱ در ۱.۵ متری: از حدود ۹۳۸ هزار تومان تا حدود ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان

 

محبوب ترین فرش های وینتیج

فرش وینتیج کد ۱۲-۸۱۸ ( ۱۲۰۰ شانه – ۳۶۰۰ تراکم – ۱۰۰% اکریلیک )

فرش وینتیج برنتین

فرش وینتیج کد ۱۱-۸۰۱ ( ۱۲۰۰ شانه – ۳۶۰۰ تراکم – ۱۰۰% اکریلیک )

فرش وینتیج 1200 شانه

فرش وینتیج کد ۷۰۸( ۷۰۰ شانه – ۲۱۰۰ تراکم )

فرش کهنه نما

شما نیز می توانید برای مشاهده کلکسیون جذاب فرش های وینتیج ( کهنه نما ) به وب سایت دکتر فرش به آدرس www.drfarsh.com مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که قیمت فرش وینتیج که در این مقاله به آن اشاره شد، با توجه به تخفیف های لحاظ شده در وب سایت دکتر فرش می باشد و در صورت منفضی شدن این تخفیف ها، قیمت ها نیز تغییر خواهند داشت. به همین دلیل سعی کنید در صورتی که قصد خرید فرش وینتیج دارید، زودتر برای خرید آن اقدام بفرمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 4,45 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.