چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

فاصله تهران تا استانبول از زمین و آسمان چقدر است؟

سفر با اتوبوس به ترکیه

شهر استانبول به‌دلیل جاذبه‌های دیدنی که دارد، یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی میان گردشگران ایرانی است. یکی دیگر از دلایلی که گردشگران ایرانی بیش‌ترین سفر خارجی‌شان را به استانبول انجام می‌دهند، این است این شهر با تهران فاصله کمی دارد. کشور ترکیه یکی از کشورهای هم‌مرز در شمال‌غربی کشور است و سفر به‌ آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. سفر به استانبول به دو طریق زمینی و هوایی انجام می‌شود و شما می‌توانید هر راهی را که خواستید، برای سفرتان انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم انواع راه‌های سفر به شهر توریستی استانبول و مدت زمانی را که در راه هستید، بررسی کنیم تا بتوانید برای مسیر سفرتان به استانبول بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مسافت تهران تا استانبول با قطار

سفر با قطار یکی از بهترین راه‌ها برای گردشگرانی است که از تماشای مسیر سفر لذت می‌برند و برای رسیدن به مقصد عجله‌ای ندارند. سفر با دوستان و خانواده با قطار یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن لحظات خوش کنار آن‌ها است. برای سفر با قطار از تهران به مقصد استانبول می‌توانید از دو راه اقدام کنید؛ اول اینکه بلیط تهران آنکارا را تهیه کرده و از آنکارا به استانبول بروید. راه دوم این است که ابتدا با قطار از تهران به تبریز و از تبریز به شهر وان در ترکیه سفر کنید و بعد از رسیدن به شهر وان با کشتی عازم سفر به استانبول شوید. در ادامه توضیحاتی را درباره هردو راه ارائه می‌دهیم.

سفر به ترکیه به قطار

در سفر با قطار به مقصد استانبول حدود سه روز و هفت ساعت در راه خواهید بود؛ البته تماشای طبیعت شمال‌غربی ایران به‌قدری زیبا است که گذشت زمان را احساس نخواهید کرد. همان‌طورکه گفتیم یکی از راه‌های سفر به استانبول با قطار مسیر تهران-آنکارا است؛ در این مسیر ابتدا باید با قطاری که هر پنج‌شنبه از تهران به آنکارا حرکت می‌کند، سفرتان را شروع کنید. پس از رسیدن به آنکارا می‌توانید با قطار سریع‌السیر آنکارا استانبول به مقصد برسید و از اقامت در این شهر زیبا لذت ببرید.

راه دومی که برای سفر به استانبول وجود دارد این است که ابتدا با قطار از تهران به شهر تبریز سفر کنید و از آن‌جا بلیط قطار تبریز-وان را بخرید. هزینه بلیط تبریز-وان حدود ۳۵۰ هزارتومان است و قطار آن هر دوشنبه به مقصد وان حرکت می‌کند. زمانی که به شهر وان رسیدید، باید خود را به اسکله وان برسانید و با کشتی طی پنج ساعت به شهر استانبول بروید. با خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول می‌توانید هزینه کم‌تری برای سفرتان با قطار به مقصد استانبول بپردازید.

فاصله تهران تا استانبول با هواپیما

اگر برای رفتن به استانبول دنبال سفری سریع هستید و از مسیرهای طولانی لذت نمی‌برید، پیشنهاد ما سفر با هواپیما است. فاصله هوایی تهران تا استانبول ۲۰۴۱ کیلومتر تخمین زده شده و در سفر با هواپیما به جای سه روز فقط در سه ساعت به استانبول می‌رسید. البته درنظر داشته باشید که برای خرید بهترین قیمت بلیط استانبول در سفر هوایی باید هزینه بیش‌تری نسبت به سفر زمینی بپردازید. در نتیجه سفر با هواپیما برای شما خیلی اقتصادی نخواهد بود. برای اینکه سفر لاکچری با هواپیما را به یک سفر اقتصادی تبدیل کنید، می‌توانید از چند راه وارد عمل شوید؛ اولین راه خرید بلیط‌های چارتری به‌جای بلیط سیستمی است. بلیط‌های سیستمی در شرکت‌های هواپیمایی قیمت بالاتری دارند؛ اما مزیت‌های آن بیش‌تر است. برای مثال می‌توان آن‌ها را تغییر داد یا کنسل کرد؛ اما این امکان برای بلیط‌های چارتری وجود ندارد.

مزیت دومی که می‌توان برای بلیط سیستمی نام برد، درباره تاخیر پرواز است. سفرهایی که با بلیط سیستمی انجام می‌شوند، معمولا تأخیر ندارند ولی پروازهای چارتری اغلب با تأخیر هستند؛ اما کنار همه این ها قیمت بلیط چارتری ارزان‌تر است. راه دوم برای کاهش هزینه برای خرید بلیط استانبول، توجه به فصلی است که در آن می‌خواهید به استانبول بروید؛ در فصل‌هایی مانند زمستان که در آن سفر به استانبول کم‌تر انجام می‌شود، قیمت بلیط هواپیما ارزان‌تر است. پس اگر می‌خواهید هزینه و زمان کم‌تری را برای سفر به استانبول با هواپیما بگذارید، بهتر است سفرتان را بین ماه‌های اسفند تا خرداد انجام دهید. راه سوم برای پرداخت هزینه‌های کم‌تر برای بلیط هواپیما خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول است؛ بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مانند زاگرس یا آتا این نوع بلیط‌ها را با هزینه خیلی کم ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با مراجعه سایت‌های مختلف از قیمت بلیط‌ لحظه آخری تهران استانبول باخبر شوید.

سلطان احمد - ترکیه

برای اطلاعات بیشتر درباره مکان های دیدنی استانبول در مجله علی بابا کلیک کنید.

مسافت تهران تا استانبول با اتوبوس

یکی دیگر از راه‌های سفر زمینی به استانبول سفر با اتوبوس است که نسبت‌ به راه هوایی هزینه کم‌تری دارد. فاصله تهران تا استانبول در سفر با اتوبوس حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است و شما حدودا ۳۰ الی ۴۰ ساعت در مسیر خواهید بود؛ این اتوبوس‌ها VIP هستند و امکانات خوبی دارند، پس در مسیر اذیت نخواهید شد. برای خرید بلیط استانبول در سفر با اتوبوس می‌توانید به‌صورت اینترنتی عمل کنید یا به پایانه غرب تهران بروید و بلیط‌ را از آن‌جا تهیه کنید.

در سفر به استانبول از شهرهای تهران، قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، ماکو عبور می‌کنید و سپس به مرز بازرگان می‌رسید. پس از یک توقف یک ساعته برای بررسی مدارک و بازرسی بدنی و بارها، از مرز عبور می‌کنید و پس از گذشتن از شهرهای گوربولاغ، دغوبایزید، آغری، اِرزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو و ایزمیت به استانبول می‌رسید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 59, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...

۱ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. مصطفی گفت:

    من رفتم سه روز با اتوبوس تو راه بودم

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۴

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.