جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

درباره عوامل موثر بر قیمت برنج ایرانی چه می دانید؟

زمانی که قرار است برنج ایرانی برای فروش به بازار عرضه شود عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن نقش ایفا می کند. در این فرصت راجع به عواملی که قیمت برنج ایرانی را مشخص می کنند صحبت خواهیم کرد.

قیمت برنج ایرانی

چه نوع برنجی می ‌خواهید بخرید؟

محصولات متنوعی که در بازار فروش برنج ایرانی به چشم می خورد از جنبه‌ های گوناگون با یکدیگر متفاوتند. طبعا تفاوت هایی که بین این محصولات وجود دارد باعث می‌ شود بعضی از آنها نسبت به برخی دیگر از انواع برنج ایرانی برتری داشته باشند. به دلیل وجود این تفاوت ها قیمت خرید انواع برنج ایرانی هم دارای تنوع است. از همین رو خریداران می ‌توانند با توجه به قدرت خریدشان برای تهیه انواع برنج دست به کار شوند.

بدیهی است آن دسته از برنج های ایرانی که محصولات مرغوب و باکیفیتی به حساب می آیند قیمت های بالاتری را به خود اختصاص می‌ دهند. اگر شما در فکر خرید برنج ایرانی با بهترین کیفیت باشید باید برای سفارش ارقام گران قیمت برنج ایرانی اقدام کنید. از سوی دیگر ممکن است بخواهید هزینه های کمتری را برای خرید برنج صرف کنید. در این صورت سفارش و خرید برنج هایی که کیفیت کمتر و به تبع آن قیمت خرید پایین ‌تری دارند به شما پیشنهاد می شود.

قیمت برنج ایرانی

محصول تا چه حد یکدست و خالص است؟

یکدست و خالص بودن برنج نیز از جمله عواملی است که در تعیین قیمت برنج ایرانی تاثیرگذارند. همان طور که می دانید تمامی محصولات عرضه شده در بازار برنج ایرانی را نمی ‌توان محصولات خوب و قابل اطمینانی به حساب آورد. متاسفانه مشاهده می ‌شود که برخی از سودجویان محصولات نامناسبی را به بازار عرضه می ‌کنند. این محصولات به حد کافی خالص و یکدست نیستند.

افراد سودجو برای آن که به منافع بیشتری دست پیدا کنند اقدام به مخلوط کردن محصولات کم کیفیت با برنج های ایرانی کرده و سپس آنها را در بازار می ‌فروشند. وجود تعداد زیادی از دانه های شکسته در محصولات هم نشان دهنده یکدست نبودن آنهاست.

با توجه به موارد مذکور مشخص می گردد که عرضه انواع برنج ایرانی خالص و یکدست توسط فروشگاه های معتبر تا چه اندازه به نفع مشتریان است. طبیعتا برنج های ایرانی مرغوب، یکدست و خالص دارای قیمت های بالاتری نسبت به محصولات بی کیفیت هستند.

قیمت برنج ایرانی

عرضه و تقاضای برنج چه مقدار است؟

میزان عرضه و تقاضای برنج هم می تواند به نوبه خود در تعیین قیمت برنج ایرانی دخیل باشد. زمانی که عرضه برنج های ایرانی در بازار با افزایش رو به‌ رو می‌ شود قیمت خرید این محصولات کاهش پیدا می کند. مثلا در ایامی که شاهد برداشت ارقام مختلف برنج ایرانی هستیم عرضه محصولات در بازار زیاد می ‌شود. به همین دلیل در این ایام قیمت برنج ایرانی به طور مثال قیمت عمده برنج ایرانی هاشمی کم می شود. این اتفاق فرصت ارزشمندی را در اختیار خریداران قرار می ‌دهد تا بتوانند برنج را به قیمت مناسب تری بخرند.

اما در مقابل اگر تقاضای خرید برنج نسبت به عرضه آن در بازار بیشتر شود انتظار می ‌رود قیمت خرید برنج بالاتر برود. در این صورت زمانی که شما برای خرید برنج به بازار مراجعه می ‌کنید محصولات را با قیمت های بالاتری مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که بالا یا پایین بودن عرضه و تقاضای برنج تنها مربوط به زمان های مختلف سال نیست. مثلا در مناطق شمالی ایران مقدار مصرف برنج بالاست چون بیشتر غذاهایی که مردم در این نقاط استفاده می کنند به کمک برنج تهیه می ‌شود. این موضوع سبب می شود تقاضا برای خرید برنج در این مناطق زیاد باشد. در نتیجه قیمت برنج ایرانی در این نقاط از کشور بالاتر است.

کیفیت پخت برنج چطور است؟

کیفیت پخت برنج ایرانی را می ‌توان مهم ترین عامل موثر در تعیین قیمت آن دانست. برنج های ایرانی کیفیت پخت گوناگونی دارند و با قیمت های متنوعی در بازار به فروش می رسند. در همین رابطه باید بدانید بسته به مقدار زمانی که کشاورز برنجکار برای کشت و تولید انواع برنج ایرانی صرف می کند کیفیت پخت این محصولات متفاوت خواهد بود. در نتیجه ارقام مختلف برنج ایرانی از نظر کیفیت پخت با هم تفاوت دارند.

برنج ایرانی در چه منطقه ای کشت می شود؟

قیمت برنج ایرانی با منطقه ‌ای که این محصول در آن کشت و تولید می ‌شود هم در ارتباط است. مناطق مختلفی در کشور ما وجود دارد که ارقام گوناگونی از برنج ایرانی در آنها کشت می ‌شود. بسیاری از انواع برنج ایرانی در استان‌ های شمالی گیلان، مازندران و گلستان به تولید می ‌رسد. استان ‌های خوزستان، زنجان، فارس، اصفهان، ایلام و… هم از جمله تولیدکنندگان برنج ایرانی در کشور هستند.

از آنجایی که برنج های تولیدشده در این استان‌ ها از نظر منطقه ‌کشت با هم تفاوت دارند قیمت خرید آنها هم به با یکدیگر متفاوت است. تفاوت قیمت موجود بین برنج های ایرانی موقعیتی را در اختیار خریداران قرار می ‌دهد تا برنج را بر اساس توان مالی خود از بازار بخرند.

جدیدترین قیمت برنج ایرانی عمده را از فروشگاه کندوج بپرسید

فروشگاه برنج ایرانی کندوج مکان مناسبی برای استعلام آخرین قیمت عمده برنج های ایرانی است. ممکن است شما هم قصد سفارش انواع برنج ایرانی عمده از جمله برنج طارم، برنج هاشمی، برنج فجر، برنج شیرودی و… را داشته باشید. در این صورت مطمئنا یکی از اصلی ترین مسائلی که فکرتان را به خود مشغول می ‌کند قیمت خرید این محصولات است.

برای مثال شاید بخواهید از قیمت عمده برنج ایرانی شیرودی باخبر شوید تا حجم بالایی از این برنج پرمحصول را برای خرید سفارش دهید. شاید هم جزو مشتریانی هستید که برنج های پرطرفداری نظیر هاشمی و طارم را برای خرید عمده برنج در نظر گرفته ‌اند.

فروشگاه برنج ایرانی کندوج فرصت بسیار خوبی را برای خرید عمده و اینترنتی انواع برنج ایرانی در دسترس هموطنان قرار داده است. این فروشگاه آنلاین قادر است برنج های ایرانی را به صورت عمده و با قیمت های مقرون به صرفه در بازار عرضه کند. برای استعلام قیمت عمده انواع برنج ایرانی کافیست به آدرس اینترنتی فروشگاه کندوج مراجعه کرده و برای خرید برنج های ایرانی مرغوب و کاملا خالص و یکدست با این فروشگاه در ارتباط باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,11 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.