سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طریقه استفاده صفر تا صد فر توکار برقی

فر یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در طبخ مواد غذایی است که استفاده از آن خیلی راحت است. با استفاده از این دستگاه می‌توان غذاهای متنوع و لذیذی را مانند لازانیا، کیک، مرغ بریان، گراتن و… را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه نمود. امروزه بر خلاف گذشته فر جایگاه ویژه‌ای در آشپزخانه‌های منازل ایرانی پیدا کرده است و همزمان با پیشرفت تکنولوژی شاهد مدل‌های جدید و متنوعی از فرها هستیم. فر توکار برقی یکی از انواع فرها هستند که دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب می‌باشند و از دوام و طول عمر بالایی برخورداراند. اگر می‌خواهید با طریقه استفاده از فرتوکار آشپزخانه بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

طریقه استفاده صفر تا صد فر توکار

نصب و راه اندازی فر توکار برقی

با‌توجه‌به اینکه عملکرد فر به گونه‌ای است که در حین کار بسیار داغ می‌شود و موجب گرم شدن فضای اطراف خود می‌گردد بهتر است فضایی را در آشپزخانه برای نصب آن انتخاب کنید که تهویه مناسبی داشته باشد. همچنین با استفاده از پوشش‌های عایقی در اطراف فر از ایجاد گرما در سایر وسایل آشپزخانه نیز جلوگیری نمایید.

در هنگام نصب سیستم برق و اتصالات فر را کاملا بررسی کنید و بهتر است از یک برقکار برای تنظیم ولتاژ فر کمک بگیرید. فر را حتما بر روی یک سطح صاف که دارای قابلیت اشتعال پذیری نیست قرار دهید و تمامی قطعات و اتصالات فر را بر اساس دفترچه راهنما سر هم کنید تا به این ترتیب فر توکار برقی بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

آموزش روش کردن فر

روشن کردن فر گازی

اگر چه ممکن است روش روشن کردن فرهای توکار آشپزخانه کمی با یکدیگر متفاوت باشد اما پایه و اساس تمامی آن‌ها یکی است. پیش از آنکه اقدام به روشن کردن فرگازی خود نمایید ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات به خوبی وصل شده‌اند. سپس کلید ولوم گاز را بچرخانید و با کمک فندک گاز را روشن کنید. بهتر است پس از روشن شدن چند ثانیه ولوم‌ها را نگه دارید و بعد رها کنید، زیرا احتمال دارد که فر روشن باقی نماند.

گاهی اوقات فندک فر آشپزخانه از کار می‌افتد که در چنین شرایطی می‌توانید از کبریت برای روشن کردن آن استفاده کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه با افزایش دمای فر فضای داخل آن گرم‌تر شود و بعد مواد غذایی را جهت پخت داخل آن قرار دهید.

روشن کردن فر برقی

فر برقی آشپزخانه از جدیدترین و مجهزترین فرهای موجود در بازار است و روشن کردن آن اصلا کار سختی نیست. برای این منظور کافی است که دکمه روشن کردن فر را فشار دهید.

طرز کار فرتوکار آشپزخانه تورینوپلاس

راهنمای استفاده از فر توکار برقی در نخستین استفاده

  • هنگامی که می‌خواهید برای اولین بار از فرتوکار آشپزخانه استفاده کنید باید موارد زیر را رعایت نمایید.
  • فر را از بسته بندی خارج نموده و تمیز کنید.
  • حتما اجزای فر را پیش از استفاده با آب ولرم بشویید (البته نباید از مواد شوینده قوی شیمیایی استفاده کنید).
  • پیش از روشن کردن فر ابزار تهویه هوای آشپزخانه را روشن نمایید.
  • فر را روشن و گرم کنید. گرم کردن فر با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت چند دقیقه موجب می‌شود که فضای آن عاری از هرگونه میکروبی شود.
  • برای استفاده تنظیمات لازم مانند زمان و دما را انجام دهید.
  • دکمه‌های تنظیمات فر با نمادهایی بر روی فر قابل مشاهده هستند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر به خوبی با سازوکار آن آشنا نیستید حتما جهت انجام تنظیمات دفترچه راهنمای فر توکار خود را مطالعه کنید.
  • در صفحه نمایش الکترونیکی فر زمان مد نظر را تنظیم کنید و دکمه روشن شدن را بزنید. با توجه به لمسی بودن این صفحه هر بار پس از لمس حسگر بوق می‌زند.
  • سعی کنید همیشه صفحه نمایش را تمیز نگه دارید، زیرا خرابی آن موجب آسیب‌های جبران ناپذیری شده و کار دستگاه با اختلال مواجه می‌شود.
  • بعد از هربار استفاده لوازم داخل فر را با آب ولرم بشویید.

راهنمای استفاده از فر توکار برقی در هر بار استفاده

  • در هر بار استفاده از فر توکار برقی ترجیحا از سینی طبخ مخصوص خود فر استفاده کنید. البته امکان استفاده از قالب‌های کیک هم وجود دارد.
  • از ظروف تیره در فر توکار استفاده کنید، زیرا این ظروف گرمای بیشتری به خود جذب می‌کنند و زمان طبخ و میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.
  • در هر بار استفاده بعد از خاموش کردن فر برقی ۵ دقیقه زمان دهید سپس مواد غذایی طبخ شده را خارج نمایید.
  • هنگام استفاده از بهترین فر برقی حتما ظروفی که مقاومت حرارتی دارند را انتخاب نمایید، زیرا این کار ضمن حفظ امنیت پخت وپز موجب می‌شود مواد غذایی با کیفیت‌تری داشته باشید.

فر ایرانی با کیفیت تورینوپلاس

قابلیت‌ها و امکانات فر توکار برقی مختلف

یک فر ایرانی با کیفیت و یا یک فر توکار خارجی دارای قابلیت‌های متنوعی است که در ادامه به مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لامپ درون فر

این لامپ یک مزیت بزرگ است و موجب می‌شود که با مشاهده مراحل طبخ غذا از سوختن آن جلوگیری کنیم.

جوجه گردان

امکان سرخ کردن جوجه داخل فرتوکار آشپزخانه یک قابلیت عالی است. با استفاده از سیخ جوجه گردان می‌توانید به راحتی تکه‌های مرغ طعم دار شده را سرخ کنید و میل نمایید.

المنت بالا و پایین فر

معمولا از المنت بالای فر برای پخت غذاهایی مانند استیک، پیتزا و … استفاده می‌کنند. اما از المنت پایین برای پخت غذاها بدون سوختن مانند پخت تکه‌های گوشت و یا خورشت استفاده می‌کنند. همچنین جهت گردم کردن غذا نیز این المنت باید روشن شود. در فرهای برقی می توان از دکمه warm جهت گرم کردن غذا استفاده نمود.

گریل فر توکار برقی آشپزخانه

گریل یا همان کباب کردن از دیگر قابلیت های پرطرفدار فرها است. گریل با المنت حرارتی فر انجام می‌شود و با استفاده از آن می‌توان غذاها را برشته‌تر نمود.

تمیز کردن داخل فر

در پایان هر بار استفاده فضای داخلی فر و شیشه‌های آن را با استفاده از شوینده مخصوص تمیز کنید.

امکانات میت پراب Meat Probe (حسگر پخت گوشت)

میت پراب حسگری است که به کمک آن از میزان مغز پخت شدن گوشت آگاه می شویم .

سنسوری در فر های برقی وجود دارد که از طریق یک سیم با روکش مقاوم به حرارت از یک سمت به برد الکترونیکی و از سمت دیگر به ماده غذایی متصل است .  و میزان دمای دقیق داخل ماده غذایی را از طریق نمایشگر به سرآشپز نمایش دهد.

حسگر به صورت یک میله وارد گوشت می شود و شما را از مغز پخت شدن گوشت مطلع می کند.

سخن پایانی

امروزه تنوع فرهای توکار برقی و گازی آشپزخانه بسیار بالاست و توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می‌شوند. یکی از بهترین، با کیفیت‌ترین فرهای ایرانی موجود در بازار برند تورینوپلاس هستند. این برند یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان لوازم توکار آشپزخانه است که محصولات آن دارای نشان ملی استاندارد ایران و ایزو ۹۰۰۱ از QMS ایتالیا است. فرهای توکار این برند دارای ۶۰ ماه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. همچنین این مجموعه دارای ۳۸۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور است که می‌توانید جهت خرید فرتوکار آشپزخانه به یکی از آن‌ها مراجعه کنید و یا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده انواع مختلف فر توکار برقی و گازی تورینوپلاس از وب‌سایت این مجموعه بازدید نمایید.

تلفن :  ۰۲۱۶۵۲۷۴۸۱۶ | ۰۲۱۶۵۲۷۴۸۱۷ | ۰۹۱۲۰۰۶۸۶۰۲

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 3,45 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.