سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه کرمفیل خانگی برای استفاده در پخت انواع کیک ، شیرینی و نان

کرمفیل یک کرم بسیار بسیار کاربردی هست که به صورت صنعتی و در مقادیر زیاد تولید میشه. سالهای پیش تنها از این کرم در قنادی ها استفاده میشد و مصارف خرد نداشت. ولی امروز شرکت هایی با بسته بندی این کرم در مقادیر کم اون را تحت اختیار مشتری های مصارف خانگی قرار دادن.

طرز تهیه کرمفیل

دستور تهیه کرمفیل در منزل

کرمفیل برای مغزی های مختلف در نانوایی و قنادی استفاده میشه. در قنادی در پای ها و تارت ها و تارتلت ها ، فان کیک ها ، دونات ها و انواع کیک دسر استفاده میشه. و در نانوایی در تهیه ی دونات های تخمیری و نانهای حجیم و …. مصرفهای زیادی داره.

یکی از مواردی که باعث استفاده زیاد از این کرم در صنعت های بزرگ و خانگی هست ، مدت زمان نگه داری و تاریخ مصرف بالای اون هست. و مورد دیگه اینکه این کرم در دمای بالای بالا و حرارت پخت و در انجماد زیاد و یا در دمای محیط سالم و پایدار میمونه. پس هم میتونیم به عنوان مغز انواع کیک ها و مافین ها در زمان پخت به خمیرمون اضافه کنیم.

چون میزان تبخیر آب از سطح اون پایینه پس زمان پخت سالم میمونه و هم میتونیم در فریزر و یخچال نگه داری کنیم. مدت نگه داریش بالا هستش. و به طور کلی بین یک تا دو سال زمان نگه داری داره.

کرمفیل در انواع طعم ها در بازار موجود هستش. مثل کرمفیل شیری ، کرم فیل وانیلی ، کرمفیل کاراملی ،کرمفیل عسلی ، کرم فیل کاپوچینو ، کرمفیل شکلاتی و ….

به طور کلی این کرم برای زمانهایی که میخواییم یک مغزی خوشمزه از طعم های متفاوت داشته باشیم. گزینه ی بسیار مناسبیه که با توجه به قیمت نسبتا پایین اون و کیفیت بالاش و طعم های مختلفش و همینطور ماندگاری طولانی اون مقرون به صرفه است.

طرز تهیه کرمفیل

کرمفیل شیری

کرمفیل خانگی 

کرمفیل را در منزل هم میشه درست کرد. هر چند به کیفیت مدل صنعتی اون نیست ولی در مواردی که دسترسی به چیزی نداریم مجبورا بد نیست. لازمه بدونید تمام توضیحاتی که در بالا بهش اشاره کردم در مورد کرمفیل صنعتی هستش و کرم فیلی که در خونه درست بشه نه مدت نگه داری طولانی داره (نهایتا دو روز) نه قابلیت پخت بالا و ….. پس بهتره همیشه یکی دو بسته کرم فیل صنعتی توی خونه داشته باشیم.

لازمه اینجا ذکر کنم نوع دیگه ای هم کرم فیل پودر در جهان وجود داره که این روزها توی ایرنم پیدا میشه. این نوع کرمفیل پودری هستش و بسته به نوع اون با شیر یا آب مخلوط میشه و بعد از هم زدن با همزن برقی به حالتی که میخواییم میرسیم.

طرز تهیه کرمفیل

مواد لازم 

زرده تخم مرغ یک عدد

کره ۵۰ گرم

آرد سفید یک قاشق غذاخوری

شیر یک چهارم پیمانه

شکر یک چهارم پیمانه

خامه یک قاشق مرباخوری

وانیل یک چهارم  قاشق چاخوری

هر نوع اسانس یا طعم دهنده دلخواه

 

طرز تهیه کرمفیل

کرمفیل کاکائویی

 

روش تهیه 

زرده تخم مرغ + شکر + وانیل را انقدر میزنیم تا کشدار بشه. بعد شیر و خامه را به مواد تخم مرغیمون اضافه میکنیم و هم میزنیم تا یکدست بشه. (تخم مرغ باید خوب هم بخوره تا بوی زحم اون گرفته بشه!!!)

حالا کره را داخل تابه کوچیک میریزیم و میزاریم آب بشه و وقتی آب شد آرد سفید را توی تابه تفت میدیم تا بوی خامی آرد گرفته بشه.

بعد مایع تخم مرغی را به آرد اضافه میکنیم. اینجا دیگه باید حرارت خیلی خیلی کم باشه و مدام هم بزنیم تا گلوله ایجاد نشه و موادمون به خورد هم بره.

میذاریم کرم ما به غلظت کافی برسه و بعد از روی شعله بر میداریم و میزاریم خنک بشه و اسانس دلخواه و رنگ مورد نظرمون را بهش اضافه میکنیم.

 

   طرز تهیه کرمفیل

کرمفیل کاراملی

 

 

منبع:کافه شکلات

 

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 232, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...