سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه ژله قطبی برای تولد بچه ها

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

طرز تهیه ژله قطبی ( در حسرت بهار )

 

ژله قطبی ژله ای متفاوت و جالب بخصوص برای جشن تولد بچه هاست. حتما ازش خوششون میاد. اینجا فقط ایده کار به شما داده شده و شما می تونین به سلیقه خودتون طراحی جالب تر و زیبارتی انجام بدین. امیدوارم خوشتون بیاد.

 

مواد اولیه برای تهیه ژله قطبی :
آب به میزان لازم
بستنی وانیلی به میزان لازم
هویچ ۱ عدد کوچک
عروسک پنگوئن ۱ عدد
ژله آلوورا ۲ بسته
ژله بلوبری ۲ بسته
چتر تزئینی (بخاطر دکور قطبی ترجیحا آبی) ۱ عدد

 

طرز تهیه ژله قطبی :
ابتدا یک بسته ژله آلوورا رو با یک لیوان آب جوش حل میکنیم سپس نصف همان لیوان , بستنی وانیلی رو با ژله حل شده مخلوط میکنیم (بدلیل اینکه هرچی ژله ترکیبی و دکوری سفت تر باشه کار تمیز تر و راحت تر در میاد).
بعد مقداری از ژله حل شده رو داخل قالب مورد نظر ریخته و داخل یخچال میزاریم تا کاملا بسته شده بعداز بسته شدن مطابق شکل زیر در وسط قالب با برداشتن قسمتی از ژله سوراخی ایجاد میکنیم .

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

سپس ۲ بسته ژله بلوبری رو مثل ژله آلوورا حل میکنیم منتهی بجای بستنی از آب سرد استفاده میکنیم (۲ لیوان آب جوش سپس یک لیوان آب سرد)
بعد با قاشق مقداری از ژله بلوبری رو در اون قسمتی از قالب که سوراخ ایجاد کرده بودیم میریزیم و سپس با هویچ و چاقو یک ماهی کوچولو میتراشیم و ماهی رو داخل ژله بلوبری بصورت وارونه قرار میدیم و میزاریم داخل یخچال تا کاملا سفت بشه.

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

بعد مابقی مخلوط ژله آلوورا و بستنی رو داخل یک پیاله کوچک ریخته و اون رو هم میزاریم تو یخچال تا کاملا سفت بشه (چه یخچال تو یخچالی شده!!!)

بعد اینکه ژله پیاله مون سفت شد میاریم بیرون بوسیله چاقو یه قسمتش رو بشکل ورودی یه غار قطبی برش میدیم و مقداری از ژله بلوبری رو با قاشق میریزیم توش و دوباره میزاریم تو یخچال تا اون قسمت از ژله هم سفت بشه.

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

سپس سری میزنیم به قالب اصلیمون , بعد اینکه ژله مون (ژله بلوبری داخل سوراخ ایجاد شده) کاملا سفت شد مابقی ژله بلوبری رو میریزیم روش و میزاریم کاملا سفت بشه و بعد سفت شدن قالب ژله رو در ظرف مورد نظر برمیگردونیم
مقداری بستنی و یک بسته دیگه از ژله آلوورا رو با هم مخلوط کرده و داخل ظرفی میریزیم و میزاریم سفت بشه تا واسه قسمت برفی دکور ازش استفاده کنیم.

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی
بعد ژله داخل پیاله کوچک رو برمیگردونیم و در قسمت مورد نظر و یه گوشه از ژله پایه قرار میدیم
طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

سپس ژله بستنی ای که بعنوان برف درستش کرده بودیم رو با قاشق بصورت یه کوپه برفی برداشته و کنار کلبه برفیمون قرار میدیم و مابقی رو با قاشق میزنیم تا خرد بشه و در قسمت پشت چتر و رو پشت بام کلبه برفی بعنوان برف استفاده میکنیم
پنگوئن و چتر رو کنار حفره یخی شکسته شده قرار میدیم و چند تا ماهی ای که با هویچ درستش کردیم رو بعنوان ماهیهای شکار شده کنار حفره بصورت شکل زیر قرار میدیم.

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی
اینم عکسهای دیگه ای از ژله قطبی از نماهای دیگه

طرز تهیه ژله قطبی , ژله مجلسی

امیدوارم که خوشتون بیاد.

خوش باشید

 

منبع : سوران – بهزاد سلیمانی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...