پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه شکلات بادام زمینی خوشمزه خانگی

بادام زمینی یکی از مغز‌های پر‌طرفدار و مفید است که محصولات پر‌خاصیتی همچون کره و روغن از آن تهیه می‌گردد. شکلات بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین انواع شکلات در دنیا است که با کره بادام زمینی درست می‌شود. کره بادام زمینی محصولی سالم بوده که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این محصول فواید زیادی برای سلامتی داشته و سلامت قلب و عروق را تأمین خواهد کرد. این مورد تنها فایده کره بادام زمینی نبوده و این ماده خوشمزه فواید دیگری همچون پایین آوردن احتمال ابتلا به دیابت، کاهش چربی بدن، افزایش انرژی و محکم شدن استخوان‌ها نیز دارد. ترکیب کره بادام زمینی با شکلات، مزه بسیار مطبوعی را پدیدار ساخته که برای مصرف در میان وعده یا پذیرایی از مهمان‌ها مناسب است.

جالبت است بدانید که طرز تهیه شکلات بادام زمینی بسیار آسان بوده و می‌توان آن را در منزل نیز تهیه کرد. ما در ادامه این مقاله، روش تهیه این شکلات خوشمزه را به شما توضیح داده و نکات مهم درباره شکلات بادام زمینی را نیز ذکر خواهیم کرد. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت شیرینی‌تا طرز تهیه انواع شکلات های خانگی را مطالعه فرمایید. ما به شما طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی را پیشنهاد می‌کنیم.

طرز تهیه شکلات بادام زمینی

مواد مورد نیاز برای تهیه شکلات بادام زمینی

شکلات تخته‌ای تلخ۳۵۰ گرم
شکلات تخته‌ای شیری۳۵۰ گرم
کره بادام زمینی۱۵۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
کره۳۰ گرم
نمکیک پنس
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

درباره مواد گفته شده در بالا نکاتی وجود دارد که توجه به آن ضروری است. این نکات عبارتند از:

  • انتخاب نوع شکلات به عهده شما بوده و می‌توانید به دلخواه از شکلات قهوه‌ای شیرین به جای شکلات تلخ استفاده نمایید. در صورت انتخاب این نوع از شکلات لازم است مقدار پودر قند را نصف کرده یا آن را به کل حذف نمایید.
  • استفاده از نمک اختیاری بوده و در صورتی که بخواهید می‌توانید آن را حذف کنید. به جای نمک یا همراه با آن می‌توانید از یک پنس وانیل نیز استفاده نمایید تا شکلات شما طعم بهتری داشته باشد.

آموزش شکلات بادام زمینی

روش تهیه شکلات بادام زمینی

  • داخل ظرف متوسطی آب بریزید به طوری که بیشتر از نیمی از آن را پر کند. ظرف را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا به دمای جوش برسد. ظرف دیگری را بردارید و روی ظرف حاوی آب بگذارید. ظرف خالی باید طوری باشد که هنگام قرار‌گیری روی ظرف اول، به داخل آب فرو نرفته و بیرون باشد.
  • شکلات‌های تخته‌ای را داخل ظرف دوم بگذارید و اجازه دهید تا چند دقیقه از طریق بخار آب، حرارت ببیند. این کار باعث می‌شود تا شکلات به طور طبیعی ذوب شده و دچار سوختگی نشود. شکلات‌ها را خوب ترکیب کنید تا با هم مخلوط شوند.
  • ظرف حاوی شکلات آب شده را کنار بگذارید و ظرف تمیز دیگری را روی بخار آب قرار دهید. کره را داخل آن ظرف بگذارید و اجازه دهید تا همانند شکلات آب شود.
  • پس از این که کره کاملا آب شد، کره بادام زمینی را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید تا حالت خود را از دست بدهد و غلظت آن کاهش یابد.
  • چند دقیقه بعد، کره و کره بادام زمینی را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.
  • پودر قند را در چند مرحله به ترکیب کره و کره بادام زمینی اضافه نمایید و در هر بار خوب هم بزنید.
  • اگر قصد اضافه نمودن وانیل دارید، باید آن را در این مرحله به سایر مواد اضافه کنید.
  • مقدار نمک گفته شده را نیز به دلخواه اضافه نموده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به وجود بیاید.

شکلات بادام زمینی

  • دو عدد پلاستیک فریزر تمیز را بردارید و شکلات و مخلوط کره بادام زمینی و کره را به صورت جدا‌گانه داخل آن‌ها بریزید. برای این کار از قیف‌های مخصوص شیرینی‌پزی نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • سوراخ کوچکی در گوشه پلاستیک ایجاد نمایید تا بتوانید قالب را از مواد گفته شده پر کنید.
  • قالب مناسبی برای شکلات بادام زمینی انتخاب کرده و دور آن را کمی چرب نمایید تا در آخر کار، شکلات به راحتی از قالب جدا شود. می‌توانید کف قالب را با کاغذ‌های مخصوص شکلات نیز پر کنید تا شکلات‌های شما ظاهر زیبا‌تری داشته باشند.
  • در ابتدا پلاستیک حاوی شکلات را بردارید و حدود ۳/۱ قالب را با آن پر کنید. برای لایه بعد پلاستیک دارای کره و کره بادام زمینی را بردارید و تا نصف قالب را با آن پر نمایید. در آخر دوباره از شکلات آب شده روی لایه قبل بریزید و این کار را تا جایی ادامه دهید که قالب شما از مواد شکلات پر شود.
  • قالب شکلات را درون یخچال قرار داده و به آن حدود نیم ساعت الی یک ساعت فرصت دهید تا حالت جامد به خود بگیرد.
  • پس از گذشت این زمان، شکلات‌ها را بیرون آورده و از قالب جدا سازید. شکلات بادام زمینی خوشمزه شما آماده میل نمودن است.

اگر این آموزش را دوست داشتید حتما طرز تهیه ماکارون را هم ببینید.

نکاتی درباره شکلات بادام زمینی

شکلات بادام زمینی

  • می‌توانید به شکلات بادام زمینی خود مقداری بیسکویت نیز اضافه نمایید. برای انجام این کار لازم است تا کمی بیسکویت پتی بور وانیلی یا شکلاتی را داخل یک ظرف ریخته و آن را خرد نمایید. سپس در آخرین مرحله، بیسکویت‌ها را با ترکیب کره و کره بادام زمینی مخلوط کرده و باقی مراحل را همانند دستور بالا انجام دهید. در صورتی که این نوع از شکلات را انتخاب نموده‌اید، استفاده از پلاستیک برای ریختن مواد به درون قالب امکان‌پذیر نبوده و باید به کمک یک قاشق آن را داخل قالب بریزید.
  • برای زیبا‌تر شدن ظاهر شکلات و متفاوت شدن طعم آن می‌توانید کمی از مغز‌های دلخواه خود مثل پسته، بادام و… را خرد نموده و با مخلوط کره بادام زمینی و کره ترکیب نمایید. می‌توانید مغز‌ها را به صورت خرد نشده و کامل نیز استفاده نمایید.
  • بهتر است از مصرف بیش از اندازه این شکلات دوری کنید؛ زیرا مصرف زیاد شکلات بادام زمینی به دلیل وجود کره بادام زمینی در آن، زمینه بروز حساسیت و مشکلات دیگر را در افراد ایجاد خواهد کرد.
  • لازم است تا شکلات بادام زمینی را داخل یخچال و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. این شکلات را می‌توانید به مدت دو هفته الی یک ماه از زمان تهیه آن، مصرف نمایید.
  • اگر به طعم قهوه علاقه دارید، می‌توانید کمی از پودر آن را به شکلات آب شده اضافه نموده و خوب هم بزنید. سپس باقی مراحل را طبق دستور پیش رفته و شکلات بادام زمینی را با طعم قهوه میل کنید.
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

۳ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. مریم گفت:

    من همین رو درست کردم و خیلی عالی شد.. پیشنهاد میدم حتما درست کنید البته با شکلات معمولی نه شکلات تلخ.

    موافقم ۱
  2. مهسا گفت:

    با سلام..ممنون از مطلب خوبتون..اگه امکانش هست طرز تهیه شیرینی بهشتی رو واسه عید هم بزارید.ممنون

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.