پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه اسنک بادمجان بیسکویتی / غذای فوری با بادمجان

اسنک بادمجان بیسکویتی خوراکی جالب و خوشمزه

اسنک بادمجان لذیذ برای زمان هایی که شما میلی به غذا ندارید ولی دوست دارید یک خوردنی جذاب بخورید ایده آل است. حتما یکبار هم شده طعم آن را امتحان کنید.

مواد لازم :

بادمجان متوسط  ۱ عدد

بلغور گندم   ½پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده  ½ پیمانه

ادویه ایتالیایی  ۱ قاشق غذا خوری

مخلوطی از نمک و پودر سیر   ¾ قاشق غذا خوری

تخم مرغ یا جایگزین آن (پودر تخم مرغ)  ½ پیمانه

روغن برای سرخ کردن به مقدار کافی

اسنک بادمجان بیسکویتی
اسنک بادمجان بیسکویتی

طرز تهیه اسنک بادمجان :

ابتدا بادنجان را شسته، پوست می کنیم و روی تخته قرار داده و از درازا، آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. بعد هر نصفه بادنجان را دوباره از درازا به دو قسمت دیگر تقسیم می کنیم.

سپس بلغور گندم( اگر بلغور گندم در دسترس نداشتید از گندم پرک هم می ‎توانید استفاده کنید، ولی گندم پرک سختتر به بادنجان می چسبد) را در مخلوط کن می ریزیم و کمی می زنیم تا تکه های آن کوچکتر شود و راحت تر به بادنجان بچسبد. در یک ظرف کم عمق گندم پرک، پنیر پارمزانِ رنده‎شده و ادویه ایتالیایی را با نمک و پودر سیر ترکیب می کنیم و به هم می زنیم.

در ظرفی دیگر تخم مرغ را زده و می توانیم از جایگزین آن (پودر تخم مرغ) استفاده کنیم و نوارهای بادنجان را در آن مالیده و بعد در مخلوطِ گندم می غلطانیم تا به همه جای بادنجان، مخلوط سبوس بچسبد. (دقت کنید که همه جای بادنجان تخم مرغی شود، چون اگر لایه اول که تخم مرغ باشد، درست به بادنجان نچسبد، لایه دوم که مخلوط گندم و موادِ دیگر است، کمتر به بادنجان می چسبد.)

تابه را روی اجاق گاز قرار داده و لایه نازکی روغن، کف آن می ریزیم، سپس بادنجان را در روغن ریخته و به مدت ۳ دقیقه آن راسرخ می کنیم و بعد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ ‎ شود.

دقت کنید بادنجان باید درحدی سرخ شود که به رنگ طلایی_ قهوه ای در آید. اسنک بادمجان را بلافاصله با سس مارینارا سرو می کنیم.

 

منابع:پارسه گرد/برترین ها

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,57 از 5)
Loading...