شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

شیک ترین عینک های آفتابی زنانه و مردانه

نوشتار پیش رو نگاهی دارد به ویژگی‌های شیک ترین عینک های آفتابی زنانه و مردانه، و آنها را به‌طور خلاصه مورد بررسی قرار می‌‌دهد.

شاید زیبایی یک عینک آفتابی نخستین چیزی باشد که در اولین نگاه به چشم بیاید، اما عینک‌های آفتابی بهترین وسیله برای محافظت از چشم‌های شما هستند. پس از ایمنی چشم‌های شما، مدل، رنگ و برخی از ویژگی‌های دیگر ظاهری عینک‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. پیش از خرید جدیدترین مدل های عینک دودی مردانه و زنانه، همراه با ما نگاهی به ویژگی‌های شیک‌ترین عینک‌های آفتابی داشته باشید.

عینک آفتابی مردانه

ویژگی‌های ظاهری شیک‌ترین عینک آفتابی

مدل‌های عینک‌های آفتابی بسیار زیاد هستند و هرساله نیز، همراه با جدیدترین مدل‌های لباس فصلی، مدل‌های جدیدی از عینک‌های دودی وارد بازار مد دنیا می‌شوند. برای بررسی ویژگی‌های عینک‌های آفتابی شیک و مد روز باید به نکته‌های مختلفی دقت داشته باشیم.

مدل فریم عینک دودی

نخستین چیزی که در نگاه اول به یک عینک دودی به چشم می‌آید، فریم آن است. شکل ظاهری فریم را می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اما دقت کنید تا فریم به‌راحتی روی بینی و گوش‌های شما قرار بگیرد. همچنین دقت کنید که مژه‌های شما با قاب عینک برخورد نداشته باشند.

جنس فریم و عدسی

جنس فریم عینک دودی از مواد مختلفی مانند تیتانیوم و آلیاژهای فلزی دیگر، چوب، پلاستیک، سلولز استات و مواد دیگر ساخته می‌شود. برخی از فریم‌های فلزی بسیار سبک هستند و طرفداران زیادی هم دارند. در خرید بهترین فریم‌های عینک دودی باید غیرآلرژی‌زا بودن آن هم مورد توجه قرار گیرد. جنس فریم عینک‌های آفتابی رابطه مستقیم با سبکی آن دارد.

عدسی یا لنزهای عینک دودی از پلاستیک یا شیشه ساخته می‌شوند. بهترین لنز‌ها از جنس پلی کربنات هستند و در برابر ضربه مقاومند. این نوع از لنز‌های مقاوم مناسب ورزش‌های دسته‌جمعی و پرتحرک، و همچنین مناسب کودکانی است که فعالیت زیادی دارند.

اندازه فریم

از ویژگی‌های عینک‌های دودی خوب، استاندارد بودن اندازه فریم و شیشه آنها است. عینک‌های استاندارد آفتابی به‌گونه‌ای چشم‌ها را می‌پوشانند که از ورود پرتوهای فرابنفش به چشم‌ها جلوگیری شود. بدین ترتیب یکی از شرایط استاندارد بودن عینک دودی، بزرگ بودن و پوشانندگی آن است.

رنگ فریم

گوناگونی رنگی فریم‌های عینک آفتابی بی‌شمار است. بدین ترتیب شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید و با سبک پوشش شما هماهنگ است را انتخاب و خریداری کنید.

رنگ عدسی یا لنز

عدسی عینک‌های آفتابی هم در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. هر عدسی رنگی دارای ویژگی خاصی است، نور خاصی را فیلتر می‌کند و نورهای دیگری را از خود عبور می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در این مورد در نظر داشته باشید آن است که رنگ لنز نباید دید شما را کم کند.

پیش از خرید جدیدترین مدل های عینک زنانه و مردانه نگاهی هم به ویژگی لنزهای رنگی داشته باشیم.

 لنز خاکستری

لنزهای خاکستری عینک‌های دودی در رنگ‌ها تغییری به وجود نمی‌آورند، اما شدت نور را کم می‌کنند. لنزهای خاکستری مناسب رانندگی و هرجایی است که نیاز به دید طبیعی وجود داشته باشد.

لنز قهوه‌ای

لنزهای قهوه‌ای در عینک آفتابی از شدت نور آبی کم می‌کنند و بازتاب نور را حذف می‌کنند. این رنگ شیشه برای استفاده در هوای آفتابی و نیمه‌ابری مناسب است.

لنز سبز

لنز سبز از شدت نور آفتاب کم نمی‌کند، اما کنتراست رنگ‌ها را بیشتر می‌کنند. بدین ترتیب برخی از رنگ‌ها را بهتر و مشخص‌تر نشان می‌دهد. این گونه لنزها مناسب ورزشکارانی است که در رشته‌هایی مانند بیس بال و گلف فعالیت دارند.

لنز سبزرنگ هرچه تیره‌تر باشد، بهتر می‌تواند جلوی ورود نور را به چشم بگیرد. لنزهای سبز مناسب استفاده در هوای ابری و مه‌آلود، و ورزش‌های آبی هستند.

لنز زرد

لنزهای زرد برای هوای مه‌آلود و نیمه‌تاریک مناسبند. عدسی زرد عینک آفتابی نمی‌تواند جلوی ورود نورهای شدید را بگیرد، اما عمق میدان گسترده‌ای به شما می‌دهد. این رنگ لنز برای استفاده در هوای ابری و بارانی گزینه خوبی است.

لنز قرمز

لنز قرمز عینک آفتابی را می‌توان در هر فعالیتی مورد استفاده قرار داد. این رنگ لنز در دوچرخه‌سواری و رانندگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لنز قرمز کنتراست را در نور کم بالا می‌برد و دید بهتری را، به‌ویژه در محیط‌های کم‌نور، برای شما به وجود می‌آورد.

 لنز آبی

لنز آبی محافظت خاصی از چشم شما نمی‌کند، اما اگر دوست دارید می‌توانید گاهی اوقات از آن استفاده کنید. لنز آبی بازتاب نور را کمتر می‌کند و مناسب استفاده در زمان ماهیگیری، ورزش‌های روی چمن و بازی‌های تفریحی است.

لنز گرادیان

لنزهای گرادیان لنزهایی هستند که بخش بالایی آنها پررنگ‌تر و بخش پائینی آنها کم‌رنگ‌تر است. این لنزها نور آفتاب را در بخش بالایی مسدود می‌کنند و جلوی دید فرد را نمی‌گیرند.

تیرگی عدسی

تیرگی شیشه عینک آفتابی باید به‌اندازه‌ای باشد که نور خورشید چشم شما را نزند و باعث پلک زدن شما نشود. تیرگی شیشه عینک دودی استاندارد به‌گونه‌ای است که شما در یک اتاق با نور معمولی نمی‌توانید چشم‌های خود را در آینه ببینید.

سبک بودن عینک دودی

از ویژگی‌های بهترین عینک‌های دودی، سبکی آنها است. سبک بودن عینک‌های آفتابی شما را از زدن عینک خسته نمی‌کند و روی بینی شما خطی بر جای نمی‌گذارد.

عبور ندادن پرتو فرابنفش

نخستین عاملی که در زمان خرید عینک دودی باید مورد توجه قرار گیرد، عبور ندادن پرتوهای فرابنفش است. بهترین عینک‌های آفتابی از چشم شما به‌طور کامل در برابر نور فرابنفش خورشید نگهداری می‌کنند.

عینک آفتابی پلاریزه هم نوعی از عینک‌های دودی است که لنزهای آن با ماده شیمیایی خاصی پوشیده شده است. این ماده از شدت نور کم می‌کند و از ورود تابش‌های آزاردهنده به چشم شما جلوگیری می‌کند.

متناسب بودن عینک با چهره شما

نکته پایانی اینکه عینک آفتابی باید با ویژگی‌های چهره شما مطابقت داشته باشد. به‌عبارتی، عینک باید بر روی صورت شما بنشیند. یک عینک می‌تواند صورت را درشت‌تر، ریزتر، باکلاس‌تر یا شیک‌تر نشان دهد. ممکن است یک عینک دودی چهره شما زیباتر و باشخصیت‌تر جلوه دهد. گاهی هم ممکن است عینکی به‌اصطلاح روی صورت شما ننشیند و شما بدون آن زیباتر باشید.

تشخیص متناسب بودن عینک با چهره شما آسان است. کافی است آن را به چشمتان بزنید و در یک آینه نگاه کنید.

سخن پایانی

یک نکته دیگر را هم در خرید جدیدترین مدل های عینک مردانه و زنانه در نظر داشته باشید. عینک‌های خوب و استاندارد آفتابی ارزان نیستند. البته این نکته به معنای آن نیست که هر عینک گرانی خوب و استاندارد است. خرید بهترین عینک آفتابی را از فروشگاه‌های معتبری تهیه کنید که اعتبار خود را با فروختن عینک‌های غیراستاندارد و فیک به خطر نمی‌اندازند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.