سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

شما تنها آدم چاق روی زمین نیستید!

اگر در خودتان نشانه هایی از اضافه وزن می بینید باید بدانید که تنها نیستید. امروزه مسئله چاقی به یک دغدغه همه گیر تبدیل شده است. بسیاری از افراد چاق برای درمان چاقی دست به عمل های جراحی بسیار سخت و خطرناک می زنند که متاسفانه پس از مدت کوتاهی قابل برگشت بوده و فشار و درد زیاد و دوره درمان طولانی هم دارد. ما برای دستیابی به تناسب اندام با کمک دکتر تغذیه (دکتر مجتبی نیک پور) به راهکار ها و شیوه های نوین رژیم های غذایی خواهیم پرداخت.

اضافه وزن و لاغری

درمان چاقی را از کجا شروع کنم؟

در واقع بدن افرادِ چاق سواد چاقی دارد و مشق خود را “چاق” می نویسد. بدن چاق برای مشق چاقی ۴ میلیون سال با برنامه نویسی ژنتیکی خود تمرین کرده و در این زمینه بسیار کار آزموده است. درمانِ چاقی یعنی آموختن سواد لاغری به بدن یک فرد چاق.

بدن ما کوچکترین غفلتمان در خوردن را برای برگرداندن ذخیره های چربی هایی که از دست داده، نادیده نخواهد گرفت و کمترین غذای اضافی را بصورت گلیکوژن و چربی پس انداز می کند. پس اگر بخواهیم کاهش وزنمان ماندگار باشد، نباید بر روی اقدامات هیجان زده کوتاه مدت حسابی باز کنیم. و باید به بدنمان درس لاغری بدهیم و به آن آموزش دهیم که چگونه لاغر بماند.

قبل و بعد از کاهش وزن

شتاب در کاهش وزن، درست یا غلط؟

افراد چاق هر وقت از وضعیت اضافه وزن و یا فرم بدن خودشان ناراحت شوند (مثلا موقع خرید لباس، در میهمانی یا هنگام مشاهده کبد چرب در سونوگرافی خود) به صرافت می افتند که با یک اقدام پرشتاب از شر اضافه وزن خود رها شوند و برای مدت کوتاهی هم که شده این کار را انجام می دهند. اما انسجام این اقدام هیجان زده، با همان سرعتی که شروع شد به پایان می رسد و طبیعتا دستاوردهای چنین تلاش های هیجانی نیز موقت خواهد بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.