پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

شبگردی و تفریحات در جزیره کیش

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزایر ایران در خلیج فارس و بخشی از استان هرمزگان است. اکثر ما ایرانیان یا به این جزیره سفر کرده ایم یا دوستان و آشنایانی را می شناسیم که از سفر خود به کیش خاطرات جالبی را برای ما تعریف کرده اند. امکانات تفریحی مختلف، نزدیکی به خلیج فارس و بازارهای گوناگون باعث شده تا جزیره کیش یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران شود.

یکی از مشکلاتی که هنگام سفر به کیش متوجه می شوید آب و هوای گرم حاکم بر جزیره است. به طوری که اگر در فصل های بهار و تابستان به این جزیره سفر کنید گرمای هوا فرصت گشت و گذار را از شما می گیرد. اگر در این دو فصل به جزیره کیش سفر کردید، بهترین کاری که می توانید بکنید شبگردی در این جزیره است. قدم زدن در پارک ساحلی، رفتن به شهربازی، رستوارن گردی، قایق سواری، شرکت در جنگ های شبانه از جمله تفریحاتی است که می توانید شب هنگام در جزیره کیش تجربه کنید.

اگر از گرما فراری هستید یا عاشق شب هستید و دوست دارید بعد از غروب آفتاب در جزیره کیش به گشت و گذار بپردازید این مقاله را تا انتها بخوانید تا با تفریحات شبانه در جزیره کیش آشنا شوید.

بازدید از خانه مردم شناسی بومیان کیش

یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام شب گردی در جزیره کیش انجام دهید بازدید از خانه مردم شناسی بومیان است. قدمت این خانه به ۲۰۰ سال قبل بر می‌گردد. با بازدید از آن می توانید تاریخ،‌ فرهنگ، آداب و رسوم و نحوه زندگی بومیان جزیره را بهتر بشناسید. مالک اصلی این خانه تاجری سرشناس به نام حاج عبدالله بین شاهین بود که از سه نسل قبل تر این خانه را به ارث برده بود. این خانه در سال ۱۳۹۳ تبدیل به خانه مردم شناسی بومیان کیش شده است.

در این خانه همه آنچه که در زندیگی بومیان جزیره کیش وجود دارد را خواهید دید؛ از ابزارهای صید ماهی، انبار خرما، وسایل پخت و پز قدیمی گرفته تا حلقه های چاه و نحوه درست کردن شیره خرما. با مراجعه به خانه مردم شناسی بومیان کیش کارکنان آن با لباس های سنتی، با خرما و قهوه از شما پذیرایی خواهند کرد. از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب می توانید از خانه مردم شناسی بومیان کیش دیدن کنید.

خانه بومیان کیش

رفتن به شهربازی هایلند

اگر بلیط کیش به تهران لحظه آخری را خریداری کرده اید و دوست دارید در سفر خود هیجان زیادی را تجربه کنید، حتما به شهربازی هایلند کیش بروید. هایلند را می توان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین شهربازی های ایران به حساب آورد. در این شهر بازی امکانات تفریحی مختلفی از جمله وسایل که در ادامه نام آن ها را می بینید وجود دارد تا لحظات پر از لذت و هیجان را برای شما به ارمغان آورد:

  • سفینه
  • سورتمه
  • چرخ و فلک
  • ماشین برقی
  • ترن هوایی
  • ترن آبی
  • آبشار
  • ترامپولین
  • لیزر ماز
  • رودخانه وحشی
  • شبیه ساز خلبانی
  • اتاق فرار
  • سیمیلاتور
  • سینما ۲۰۰۰
  • اتاق ارواح

اگر در سفر خود به شهر کیش هوس آدرنالین کردید و دلتان برای هیجان تنگ شد و دوست داشتید یک شب از سفر را فقط لذت ببرید و جیغ بزنید حتما به شهر بازی هایلند کیش بروید. این شهربازی از ۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب باز است. هایلند در بلوار خلیج فارس، پارک شهر قرار گرفته است.

تماشای حیوانات مختلف در پارک دلفین کیش

یکی از جذاب ترین مکان هایی که می توانید در سفر به جزیره کیش از آن دیدن کنید، پارک دلفین است. در این مجموعه علاوه بر دیدن دلفین های باهوش و سرگرم کننده می‌توانید به باغ وحش بروید و با انواعی از حیوانات مختلف از نزدیک آشنا شوید. اگر هم به پرندگان علاقه دارید می توانید به باغ پرندگان این پارک بروید و از نزدیک پرندگان زیبا و رنگارنگ را ببینید. در این پارک پرندگان مختلفی نگهداری می شود که از جمله آن ها می توان به نام های زیر اشاره کرد:

  • قو
  • توکان
  • تورکو
  • پلیکان
  • شترمرغ

نام بعضی از پستاندارانی که در پارک دلفین کیش نگهداری می شود را در ادامه می بینید:

  • پنگوئن
  • گراز دریایی
  • دلفین
  • شیر دریایی

علاوه بر حیوانات مختلفی که در این پارک نگهداری می شوند، تنوعی از گونه های مختلف گیاهان را نیز می توانید در پارک دلفین کیش تماشا کنید. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درختان لهور
  • گل ختمی
  • آماسیا
  • بنجامین
  • اوکالیپتوس
  • شیشه شور و …

اگر بلیط تهران کیش را خریداری کرده اید و به دنیای حیوانات و پرندگان علاقه دارید حتما به پارک دلفین کیش سر بزنید. می توانید بعد از غروب آفتاب هنگامی که هوا خیلی تاریک نشده است از این جاذبه دیدن کنید تا بتوانید حیوانات مختلف را به خوبی ببینید. ساعت کاری این مجموعه از ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ است.

 قدم زدن در پارک ساحلی مرجان

یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هایی که می توانید در شب در جزیره کیش امتحان کنید قدم زدن در پارک ساحلی مرجان است. این پارک در شرق جزیره کیش قرار دارد. در محوطه این پارک آلاچیق های فراوانی وجود دارد. هر وقت که از قدم زدن خسته شدید می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر هم گرسنه شدید حتما سری به رستوران های بین المللی و ایرانی این پارک بزنید. در پارک مرجان پیست دوچرخه سواری، مرکزی برای تفریحات آبی مثل جت اسکی، پاراسل، شاتل و غواصی وجود دارد. این پارک در کنار بازار مرجان، در شرق جزیره کیش قرار گرفته است.

بولینگ در بولینگ مریم

یکی از بزرگ ترین سالن های بولینگ ایران در جزیره کیش قرار دارد. بولینگ مریم مجهز به ۱۶ خط دیجیتال است و علاقه مندان به بولینگ را تا ساعت ها سرگرم خواهد کرد. علاوه بر بولینگ،‌ در این مجموعه امکانات تفریحی دیگری مثل سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، بیلیارد نیز وجود دارد.

اگر هم گرسنه شدید سری به رستوران و کافی شاپ موجود در این مجموعه بزنید و از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. در این مجموعه امکانات تفریحی مختلفی مانند بازی های کامپیوتری و واقعیت مجازی، ماشین برقی، قطار و کشتی پرنده برای کودکان و نوجوانان تعبیه شده است و می تواند تا ساعت ها کودکان و نوجوانان را سرگرم کند. این مجموعه از ۱۱ صبح تا ۳۰ بامداد باز است.

قدم زدن در اسکله تفریحی کیش

یکی از جذاب ترین مکان هایی که بعد از غروب آفتاب می توانید در آن قدم بزنید اسکله تفریحی کیش است. طول این اسکله به ۴۳۷ متر می رسد. یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی دو نفره است. اگر بتوانید موقع غروب خورشید خودتان را به اسکله برسانید مناظر بسیار زیبایی را تماشا خواهید کرد. اگر هم اهل عکاسی هستید حتما دوربین خود را به همراه داشته باشید.

در صورت تمایل می توانید از تفریحات هیجان انگیزی مثل جت اسکی، فلای برد، غواصی یا قایق سواری با قایق های پدالی و شیشه ای موجود در این اسکله استفاده کنید. در نزدیکی این اسکله امکانات تفریحی دیگری مثل سینما ۴ بعدی و سالن بازی بولینگ وجود دارد. این اسکله در انتهای بلوار دریای جزیره کیش واقع شده است.

شرکت در جنگ های شبانه

اگر تور کیش را خریداری کرده اید و دوست دارید در یک برنامه سرگرم کننده شبانه شرکت کنید حتما به جنگ های شبانه این جزیره بروید. در این جنگ ها انواع و اقسام برنامه های هنری و سرگرم کننده اعم از آکروبات، تقلید صدا، برنامه های کمدی، موسیقی زنده و ‌حرکات نمایشی اجرا می شود. ساعت اجرای این نوع از برنامه های شبانه از ۹ شب است تا نیمه شب ادامه پیدا می کند. می توانید تمام طول روز را در بازارها و مراکز خرید جزیره کیش بگذرانید و در شب به جنگ های شبانه بروید تا روز خود را با لذت و شادی به اتمام برسانید.

کشتی سواری در کشتی آرتمیس

یکی از بزرگ ترین رستوران های دریایی ایران را می توانید در جزیره کیش پیدا کنید. کشتی تفریحی آرتیمس با طراحی بسیار زیبا و عرشه بزرگی که دارد تجربه بسیار خاص و متفاوتی را برای مهمانان خود رقم می زند. طراحی داخلی این کشتی شبیه به طراحی کاخ های هخامنشیان است. کشتی آرتیمس دو طبقه دارد. در تمامی سانس های آن غذاها و نوشیدنی های خوشمزه سرو می شود و هنرمندانی به طور زنده در حال اجرای موسیقی هستند.

قایق سواری در کشتی آکواریوم سیمرغ

یکی از بهترین مکان های دیدنی در جزیره کیش کشتی اکواریوم سیمرغ است. در طبقه پایین این کشتی دو ردیف صندلی در کنار کف شیشه ای کشتی قرار گرفته است تا به راحتی بتوانید حرکت ماهی ها را در خلیج فارس تماشا کنید.

وقتی بر روی عرشه کشتی بیایید متوجه نمایش و اتفاقات سرگرم کننده ای می شوید که تا ساعت ها ادامه دارد و شما را مشغول به خود خواهد کرد. اجرای موسیقی زنده، نمایش های سرگرم کننده و قرعه کشی بخشی از رویدادهایی است که بر روی عرشه کشتی آکواریوم سیمرغ رخ می دهد. اگر دوست دارید تا ساعت ۲ بامداد را بر روی یک کشتی تفریح روی آب های خلیج فارس بگذرانید حتما به کشتی آکواریوم سیمرغ سر بزنید.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.