پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

ارمنستان یا آنتالیا، انتخاب برای یک سفر

یکی از سوالاتی که این روزها گردشگران ایرانی از خود می‌پرسند، این است که برای تعطیلات ارمنستان را انتخاب کنند یا به آنتالیا سفر نمایند؟ هر کدام از این مقاصد توریستی محبوب ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند جواب سوال شما باشند. ما در آژانس مقتدرسیر تلاش می‌کنیم تا شما را بیشتر با این مسیرها آشنا کنیم.

سفر به ارمنستانِ زیبا

تور ارمنستان یعنی رفتن به دامنه‌های جنوبی کوهستان آرارات، قدم زدن در پایتخت جذابِ این کشور و بازدید از صومعه‌ها و جاذبه‌های تاریخی است که نشان از پیشینه‌ی چند هزار ساله مردم منطقه دارد. ارمنستان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سال‌های اخیر بوده که توانسته با توسعه روزافزون، حالا به مقصدی دوست داشتنی در دنیا بدل شود.

دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید به این کشور سفر کنید. با وجود این که تور لاکچری ارمنستان یکی از انتخاب‌های شماست، اما یکی از دلایل مهم برای انتخاب این کشور، هزینه‌ی پایین سفر به آن‌جا و نزدیکی به ایران است. خیلی‌ها با هزینه‌ای بسیار کم‌تر نسبت به دیگر مقاصد توریستی، به ارمنستان می‌روند و تعطیلاتی شاد و مفرح را تجربه می‌کنند. شما می‌توانید با مرور انتخاب‌هایی که در میان تورهای مقتدرسیر دارید، ببینید که چطور می‌توان با قیمتی مناسب سفری داشت که کاملا باب میل‌تان باشد.

تور ارمنستان

ایروان پایتخت ارمنستان، یکی از شهرهای زیبای منطقه محسوب می‌شود و دیدنی‌های متنوعی همچون میدان جمهوری، مراکز خرید متنوع، خانه اپرا، موزه‌های هنری و پارک‌های شهری را برای‌تان به همراه خواهد داشت. با این وجود، ارمنستان جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که هر کدام‌شان در گوشه‌ای از این سرزمین جا خوش کرده‌اند. این کشور که درست در مرز میان آسیا و اروپا واقع شده، کشوری کوهستانی به حساب می‌آید و همین باعث شده تا بسیاری از دیدنی‌های طبیعی آن، در میان کوه‌های سرسبز قرار گیرد. همچنین غذاهای محلی خوشمزه مردم این کشور را نیز نباید از یاد ببرید، که خود دلیلی خوشمزه برای سفر به ارمنستان محسوب می‌شود.

در این روزها که اخبار داغ زدن واکسن به توریست‌ها در ارمنستان داغ است، این مسئله پنهان شده که بخش زیادی از مردم این کشور واکسن‌های خود را زده‌اند و اوضاع این بیماری به خوبی در ارمنستان کنترل شده است. اما چه زمانی برای رفتن به این کشور مناسب است؟ از نظر آب و هوایی دو ماه آخر بهار و دو ماه اول پاییز، بهترین زمان ممکن برای سفر خواهد بود چون در این مدت آب و هوایی معرکه در تمام جاهای ارمنستان جریان خواهد داشت. زمستان‌ها‌ی سرد و تابستان‌های خشک و گرم، کمی تفریح در ارمنستان را برای شما سخت می‌کند، اما اگر برنامه تعطیلات خود را برای اولین ماه‌های تابستان یا زمستان در نظر بگیرید، می‌توانید تور ارزان ارمنستان را نیز تجربه کنید، چون هزینه‌های شما در این ماه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

آبتنی در سواحل زیبای آنتالیا

مگر می‌شود، صحبت از سفر با تور ترکیه کرد و آنتالیا به ذهن ما خطور نکند؟ شهری فوق‌العاده زیبا با سواحلی استثنایی که البته جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز در خود دارد که باعث جذابیت هر چه بیشتر این مقصد گردشگری باشد. سفر به این شهر را می‌توان به شکل‌های مختلف تجربه کرد، از تورهای ارزان آنتالیا تا سفرهایی پر هزینه به هتل‌های لاکچری، انتخاب‌های متعددی برای‌تان وجود دارد، اما به هر شکل که به این سفر بروید، با دنیایی از تفریحات و نقاط دیدنی روبرویید و تعطیلاتی شاد و مفرح را پشت سر خواهید گذاشت.

تور آنتالیا

حتما خبرها درباره حجم گسترده‌ی تزریق واکسن در ترکیه را شنیده‌اید، همین باعث شده تا بسیاری از مراکز سرگرمی که تا همین یک ماه پیش باز نبودند، حالا درهای‌شان را به روی مسافران باز کنند و شما بتوانید با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی، از بودن در آن‌جاها لذت ببرید. اما چه زمانی برای این سفر مناسب خواهد بود؟ آنتالیا در تمام طول سال هوایی معتدل و آفتابی دارد و تقریبا از اوایل بهار تا نیمه پاییز، امکان آب‌تنی در آب را خواهید داشت. با این وجود، اگر می‌خواهید جمعیت کم‌تری از گردشگران را در سفر خود ببینید و هزینه‌های کم‌تری در سفر داشته باشید، پیشنهاد ما اوایل یا اواسط بهار است که هم هوا عالی بوده و هم سفرهای تابستانی گردشگران به آنتالیا آغاز نشده است.

قبل از این که از جاذبه‌های آنتالیا بگوییم، ابتدا از سواحل جذاب این شهر برای‌تان صحبت کنیم. سواحلی همچون لارا، بلک، کمر و … از جمله برترینِ این سواحل محسوب می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را داشته اما در همه، انواع تجهیزات برای ورزش‌ها و تفریحات آبی برای‌تان مهیا خواهد بود. در کنار این سواحل دوست داشتنی، پارک‌های آبی متعدد و عالی شهر همچون آکوالند، لندز آف لجندز یا دد مَن را نیز فراموش نکنید که می‌توانند ساعت‌ها شما و خانواده‌تان را سرگرم کنند. همچنین آنتالیا جاذبه‌های تاریخی متعدد مثل بندر رومی، موزه آنتالیا، دروازه هادریان و …. و جاذبه‌های طبیعی هم‌چون چندین آبشار زیبا را نیز در خود دارد.

اما اگر اهل خرید هم باشید، آنتالیا انتخابی بسیار خوب برای سفر خواهد بود. این شهر جدا از چند بازار کوچک و بزرگ، چندین مرکز خرید فوق‌العاده عالی دارد که میزبان برندهای بسیار خوبی از سراسر جهان هستند. از جمله این مراکز می‌توان به میگروس و تراسیتی اشاره کرد که مکان‌هایی لوکس برای خرید هستند. در مجموع تور آنتالیا از هر نظر انتخابی عالی برای سفر خواهد بود، چه بخواهید برای تفریح و گردش به جایی در ترکیه بروید، چه بخواهید یک شهر ساحلی جذاب را تجربه کنید و حتی اگر بخواهید خرید کنید، در این سفر به شما خوش خواهد گذشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.