پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

بهترین زمان سفر به آنتالیا، یکی از بهترین شهرهای ترکیه

آنتالیا در کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری در این منطقه آسیایی-اروپایی است. همیشه در بین تمام پیشنهاد های سفر خارجی، تور آنتالیا و دیدار از جاذبه های توریستی این شهر پر جنب و جوش، سفر به این شهر زیبا بسیار وسوسه انگیز است.

آنتالیا را باید یکی از بهترین شهرهای ترکیه بدانیم، و به خصوص در بین مردم ما نیز دارای محبوبیت بسیار زیادی است. آنتالیا جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و برای یک سفر مناسب و خاطره انگیز بهتر است حداقل زمانی یک هفته ای را برای سفر و دیدار از جاذبه های توریستی اش کنار بگذارید. برای خرید بلیط هواپیما هم اکنون اقدام کنید.

حال اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید و به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد این شهر ترک نشین هستید، در ادامه با ما همراه باشید؛ تا در یک بررسی تخصصی بهترین زمان سفر به آنتالیا در ماه های مختلف را بررسی کنیم. فلایتیو بهترین قیمت رزرو هتل را به شما ارایه می کند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوایی شرجی و مرطوب است و در فصلی مانند فصل بهار؛ آب و هوایی بسیار دلچسب و معتدل دارد. تقریبا در تمام فصل های سال جاذبه هایی دیدنی برای لذت بردن از سفر در ترکیه و آنتالیا پیدا می کنید، پس خیلی هم نگران نباشید.

ترکیه یک کشور چهار فصل است و آنتالیا نیز شهری ساحلی، دیدار از شهرهای ساحلی هم در تمام فصل های سال زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل بهار روزهای بسیاری از ماه آب هوایی بارانی را تجربه خواهید کرد که می تواند تجربه بسیار زیبایی برای شما به همراه بیاورد.

تابستان ها اما هوا گرم و شرجی می شود و ممکن است خیلی برایتان مطلوب نباشد، اما در آن سوی قضیه، تابستان آنتالیا فصل فستیوال های زیبا و جشنواره هایی پر شور و حرارت است. البته از پاییز و زمستان آنتالیا غافل نباشید، هرگز از زیبایی های زمستانه و پاییزی آنتالیا خسته نمی شوید. در ادامه با یک بررسی تخصصی با ما همراه باشید.

سفر به آنتالیا در فصل بهار، بهترین زمان برای تجربه آب و هوایی دلپذیر در ترکیه

همانطور که گفتیم آنتالیا شهری ساحلی است و سفر به چنین شهرهایی در فصل بهار جاذبه های طبیعی بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. در فصل بهار آنتالیا رطوبت هوا و دما در بهترین وضعیت خود قرار می گیرد و زمینه ساز خاطرات بسیار زیبایی است.

محدوده دمای هوای در فصل بهار آنتالیا در حدود ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گردا بوده و هرچه به تابستا نزدیک می شویم، دمای هوا رو به گرمی می گذارد. شهر آنتالیا نسبتا سرسبز و زیباست، اما بهترین جلوه از شهر را می توانید در فصل بهار آنتالیا مشاهده کنید. در بین تمام فصل های شلوغ ترکیه، فصل بهار مقام دوم را به خود اختصاص داده است و دویمن فصل شلوغ سفر به حساب می آید.

سفر به آنتالیا در بهار

به عنوان یک نتیجه گیری کلی، اگر به دنبال این هستید که از بهترین آب و هوای آنتالیا در سفر خود بهره مند شوید، بهترین زمانی که برای سفر می توانیم به شما معرفی کنیم، فصل بهار است.

تابستان، بهترین زمان سفر به آنتالیا برای تفریحات ساحلی

با اینکه تابستان های ترکیه گرم و نسبتا خشک است، اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که فصل تابستان، شلوغ ترین زمان سفر به آنتالیا و کلا کشور ترکیه می باشد. در فصل تابستان ترکیه بیشترین تعداد مسافران مختلف را در آنتالیا خواهید دید و البته فستیوال های جذاب و رنگارنگی نیز در ماه های تابستان آنتالیا برقرار است.

بیشترین دمای هوا در تابستان ترکیه به ۳۸ درجه می رسد و کمترین آن نیز ۳۲ درجه سانتی گراد گذارش شده است. اگر در سفر خود به آنتالیا قصد لذت بردن از تفریحات ساحلی هستید، بهترین زمان سفرتان تابستان است. در فصل تابستان اگر به ساحل بروید به وضوح متوجه خیل عظیم جمعیت در سواحل خواهید شد.

سفر به آنتالیا در تابستان

در تابستان با اینکه هوای گرمی پیش روی شماست، اما در بهترین زمان ممکن برای گردش و لذت از سفر قرار دارید. پس توصیه می کنیم اگر قدص دارید هم از سفر لذت ببرید، از جاذبه های دیدنی آنتالیا دیدن کنید، در فستیوال های رنگارنگ ترکیه باشید و مهمتر از همه زیباترین منظره از شهر آنتالیا ترکیه را ببیند، در فصل تابستان سفر کنید.

پاییز غرق در رنگ آنتالیا، بهترین زمان سفر برای خرید و گردشگری

خب اگر به دنبال بهترین زمان سفر برای خرید در آنتالیا هستید، باید در همین ابتدای راه پاییز را به شما معرفی کنیم. پاییز یکی از زمان هایی است که شهر آنتالیا غرق در هزار رنگ می شود. در ماه های ابتدایی پاییز، یعنی مهر و آذر می توانید هم از هوای مناسبی لذت ببرید و هم همچنان فرصت لذت بردن از جاذبه های دریایی را دارید.

در این ماه ها هنوز هوا خیلی سرد نشده و همچنان شور و حال سفر و گردشگری در آنتالیا را حس می کنید. همچنین اگر به دنبال بهترین زمان برای خرید در آنتالیا می گردید، یکی از بهترین زمان هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم، فصل پاییز است. در فصل پاییز فستیوال های خرید بسیاری در سطح شهر برگزار می شود و تخفیف های مناسبی را هم برای خرید اجناس مختلف پیدا خواهید کرد.

سفر به آنتالیا در پاییز

پس اگر به ترتیب هر فصل، بهترین زمان های سفر به آنتالیا را به شما معرفی کرده باشیم، فصل پاییز بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خرید را به خود اختصاص می دهد.

زمستان آنتالیا، بهترین زمان برای ورزش های زمستانی و ارزان ترین فصل سفر!

شما جز کدام دسته افراد هستید؟ از آن دسته مردم که فقط بهار و تابستان را مناسب سفر می دانند یا از آنها که همه روزهای سال برایتان وقت سفر است؟ خب اگر از دسته دوم هستید که خوشبحالتان! اما اگر از دسته اول هستید، برایتان پیشنهاد وسوسه انگیزی داریم!

برخلاف اینکه خیلی ها زمستان را به عنوان یکی فصل سفر مناسب نمی دانند، اما جاذبه های سفرهای زمستانی بسیار بیشتر از سفر های تابستانی و بهاره است. زمستان آنتالیا با کمی کاهش در تعداد مسافران همراه است، پس اگر به دنبال ارزان ترین زمان سفر به آنتالیا هستید، باید زمستان را به شما معرفی کنیم که حتی از پاییزش هم ارزان تر است.

سفر به آنتالیا در زمستان

به واسطه آب هوای مرطوب آنتالیا زمستان هایش هم دارای بارش هایی نسبتا زیاد است و منظره برفی شهر آنتالیا بسیار دیدنی است. در روز های زمستانی آنتالیا بیشترین دمای هوا ۱۶ درجه سانتی گراد می شود و در سردترین روز سال به ۴ درجه سانتی گراد می رسد.

همچنین فستیوال های زمستانی بسیاری نیز در در آخرین فصل سال آنتالیا برقرار است. بهترین جاذبه ای که در فصل زمستان آنتالیا پیدا می کنید، ورزش های زمستانی و پیست های اسکی است.

در ماه ها و فصل های مختلف سال در ترکیه فستیوال های بسیار جذاب و رنگارنگی برگزار می شود و در هر یک از فصل های چهارگانه که به آنتالیا سفر کنید، می توانید جاذبه های بسیاری را برای لذت بردن از سفر پیدا کنید. در مقالات بعدی با معرفی بخش و جاذبه های دیگر آنتالیا با ما همراه باشید.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.