پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

معرفی ۳ سریال عاشقانه برای آخر هفته های خانوادگی

سریال عاشقانه برای آخر هفته

سریال های ایرانی در شبکه نمایش خانگی عمری به بلندی یک دهه دارد. ساخت سریال در نمایش خانگی تقریبا از اواخر دهه هشتاد آغاز شد و حالا که در شروع قرن جدید هستیم تولید این سریال ها رونق بیشتری گرفته است.

رشد VODها در چند سال گذشته باعث شده است تولید سریال و حق انتخاب برای مخاطب در اولویت ساخت سریال های ایرانی قرار بگیرد و فیلم سازان مطرحی در این عرصه فعالیت کنند.

پلتفرم فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD ایرانی در طول سال سریال های متنوع ایرانی را پخش می کند که در آرشیو غنی این پلتفرم نام های مختلفی را می توان تماشا کرد. با هم مروری داریم بر سه سریال پر مخاطب فیلیمو که سال گذشته منتشر شده است.

شاید برایتان جالب باشد: بیش از ۲۵۰ عنوان فیلم عاشقانه جدید در فیلیمو

سریال دل

منوچهر هادی با ساخت سریال دل نشان داد که چقدر نبض مخاطب در دستانش هست. ملودرام عاشقانه «دل» یکی از سریال های پر مخاطب شبکه نمایش خانگی بود که در طول زمان پخش توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

دل یک ملودرام اجتماعی، عاشقانه است که در خلاصه داستان آن آمده‌است آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) ، پس از فراز و نشیب فراوان خانواده‌های خود به روز عروسی می‌رسند اما با پیدا شدن رقیب قدیمی آرش ،مهران معشوقه و عاشق رستا در شب عروسی اتفاقاتی پی دَر پی پدید می‌آید و …

منوچهر هادی با انتشار عکسی در صفحهٔ اینستاگرام خود درباره سانسور این سریال نوشت: به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌هایی از صحنه‌های فیلم گردن‌بند خانوم مقانلو هم به رنگ آبی درآمده بود که بهتر از این نمی‌شد.

مهراوه شریفی‌نیا نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اگه حافظه‌ام درست یاری کنه!، در سکانس‌های اول حضور نقش من در «دل»، مثلاً عروسی رابی بود که با تغییر رنگ لباس تبدیل شده به نامزدی!!! احتمالاً باب طبعِ عزیزانِ ناظر نبوده که در پنج قسمت اولِ سریال، شاهد ناکام موندن دو تا جشن عروسی باشیم و با تغییر رنگ لباس از سفید به آبی و استفاده از واژه «نامزد» به جای «عروس» مراسم عروسی رو به نامزدی بدل کردند! به نظرم این تصمیم بدون توجه به روند قصه و اتفاقاتی که در آینده برای رابی خواهد افتاد، گرفته شده!!! اینقدر این ماجرا فانتزیه که یاد کارتون «زیبای خفته» و دعوای بچگانه پری‌ها سر رنگ لباسش افتادم …. باشد که سرنوشت «رابی عزیزم» بیشتر از این مورد هجومِ طلسم‌های بی‌دلیل و عجولانه قرار نگیرد … آمین

افسانه بایگان، بهرام افشاری، حامد بهداد، ساره بیات، کوروش تهامی، لیلا زارع، مهراوه شریفی نیا، نسرین مقانلو، یکتا ناصر، بیژن امکانیان، سعید راد، علی سخنگو، تینو صالحی و مهدی کوشکی بازیگران دل هستند.

شهاب مظفری و رضا بهرام، دو خواننده ای هستند که قطعات عاشقانه ای را برای سریال دل آماده کرده اند. پیش تر قرار بود محمد علیزاده نیز در این پروژه حضور داشته باشد که به دلایلی انصراف دادند.

سریال دل

سریال هم گناه

هم‌گناه یک مجموعه فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شد. هم‌گناه نخستین تجربهٔ مصطفی کیایی برای حضور در شبکه نمایش خانگی است.به طور مشترک توزیع کننده این اثر دو وبگاه نماوا و فیلیمو بوده‌اند.

داستان سریال راجع به خانواده‌ای قدیمی در تهران به نام صبوری است که سال‌ها است در کار پرورش گل‌های تزئینی و گل‌های مختلف هستند. خانواده صبوری متشکل از سه برادر( مسعود رایگان)، ( پرویز پرستویی )،( مهدی پاکدل)، و یک خواهر( رویا تیموریان) است، خانواده‌ای که همگی در این شرکت کار می‌کنند و شغل موروثی خانواده خود را دنبال می‌کنند، فقط پسر دوم، فریبرز(پرویز پرستویی) است که در حال حاضر ۵۸ سال سن دارد و افسر اداره آگاهی است و داستان زندگی خود را بی‌تأثیر از خانواده خود نوشته‌است. فریبرز در جوانی تصمیم می‌گیرد که پلیس شود و برای گذراندن دوره آموزشی به شهرستانی می‌رود و دستش به گناهی آلوده‌است که خودش هم به دنبال حل این معما و کشف گناهش است.

سریال هم گناه

خانواده صبوری همچنان در آرامش در خانه‌ای قدیمی با هم زندگی می‌کنند، اما ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند که…

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، افسانه چهره‌آزاد، حبیب رضایی، مسعود رایگان، افسانه ناصری، مارال بنی‌آدم، سوگل خلیق، حسین امیدی رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، احسان کرمی، مهدی پاکدل، علی باقری، فروغ قجابگلی و ساقی حاجی‌پور بازیگران این سریال هستند.

فصل اول سریال هم‌گناه با ثبت یک رکورد به پایان رسید. قسمت دوازدهم این سریال که قسمت پایانی فصل اول نیز هست، روز دوشنبه پخش شد. این قسمت با ثبت ۱۰ میلیون دقیقه تماشا در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد زد. این میزان دقیقه تماشا بالاترین میزان در میان دوازده قسمت پخش شده این مجموعه و تمامی سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. آمار تماشای قسمت پایانی فصل اول پس از دو روز به ۱۷ میلیون دقیقه رسیده‌است.

محسن کیایی، نویسنده سریال در مورد اینکه آیا فصل سومی در کار خواهد بود گفته؛ قصه‌های سریال هم‌گناه در فصل دوم به پایان می‌رسد و شخصیت‌ها به سرانجامی مشخص می‌رسند اما از آنجا که موضوعات مطرح شده در این سریال گسترده‌است و پتانسیل بسط دادن اتفاقات یا شکل‌گیری اتفاقات جدید در آن وجود دارد ممکن است در صورت استقبال بیشتر و صلاح‌دید تیم تولید فصل سوم هم‌گناه نیز ساخته می‌شود.

با بررسی میزان دقیقه تماشای قسمت آخر همگناه تا انتهای روز دوشنبه، به پایان رسیدن این سریال با ثبت رکورد ۲۰ میلیون دقیقه تماشا در روز اول انتشار همراه بود. گذشتن از مرز بیست میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر یک سریال و در یک روز، برای اولین بار است که رقم می‌خورد و همگناه با روند روبه‌رشدی که در طول زمان انتشار داشته توانسته این رکود را به نام خود ثبت کند.

محسن کیایی راجع به سانسور سریال گفت: در شبکه نمایش خانگی نیز شاهد سانسور و ممیزی هستیم اما قطعاً میزان این سانسور در قیاس با تلویزیون بسیار کمتر است. در بخش‌هایی از این سریال ممیزی‌هایی اتفاق افتاد اما این ممیزی‌ها آسیب چندانی به کلیت اثر نزده و تقریباً هیچ مخاطبی متوجه سانسور در این سریال نخواهد شد.

سریال مانکن

مانکن یک مجموعه نمایشی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی، محصول سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در شبکه نمایش خانگی است. این سریال در ۲۶ قسمت به قلم بابک کایدان نگاشته شده‌است.

نام پیشین این سریال سایه‌های بلند بود که به نوبه خود ابهام‌های بسیاری داشت، لذا به مانکن تغییر داده شد. فیلمبرداری این سریال از روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و در روز ۱ شهریور ۱۳۹۸ پایان یافت. پخش این سریال در روزهای شنبه از روز ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ تا ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ (به صورت هفتگی) صورت می‌گرفت. اما به دلیل به اتمام رسیدن سریال هیولا سریال مانکن جایگزین آن شد. این سریال که در روزهای دوشنبه پخش می‌شد، در یک فصل (۲۶ قسمت) به پایان رسید.

سریال مانکن

مانکن یک درام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده‌است همیشه عشق‌های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند. سریال «مانکن» به نابرابری اقتصادی طبقه‌های مختلف جامعه و قیاس افراد توانمند نسبت به طبقه کم درآمد جامعه می‌پردازد. کاوه (امیرحسین آرمان) و همتا (نازنین بیاتی) رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کرده‌اند، اما مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شوند .

محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن، همایون ارشادی، رضا توکلی، رابعه مدنی،  بهشاد شریفیان و عارفه معماریان بازیگران این سریال هستند.

سریال مانکن در بیستمین دوره جشن حافظ جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی، بهترین کارگردان تلویزیونی، بهترین فیلمنامه تلویزیونی، بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی، بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی، بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی، بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی، بهترین خواننده ترانه تیتراژ را کسب کرد.

فیلیمو میزان دقیقه تماشای آنلاین هر قسمت این سریال را، به‌طور میانگین، ۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه اعلام کرده‌است. با توجه به این آمار سریال مانکن در جایگاه پربیننده‌ترین سریال نمایش خانگی قرار می‌گیرد. پیش از این، مجموعه هیولا، با میانگین ۱۷ میلیون دقیقه تماشا در هر قسمت، صاحب این جایگاه بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.