جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

رمان های صوتی عاشقانه ایرانی

رمان عاشقانه چیست؟

رمان عاشقانه ایرانی ، میانبری برای مردمان پراحساس است تا با دنیای عاشقانه و فراز و فرود مسیر عاشقی آشنا شوند. خواندن یا شنیدن رمان، انسان را وارد دنیایی دیگر می‌کند و با شخصیت‌هایی رو به رو می‌سازد که در پسِ برگه‌های کتاب در حال زندگی و ماجراجویی هستند. با هر جمله‌ای که از رمان عاشقانه ایرانی می‌خوانید یا می‌شنوید، نظاره‌گر دنیای شخصیت‌های عاشق و تنهایی هستید که برای رسیدن به عشق‌شان، تلاش می کنند.

آشنایی با رمان صوتی عاشقانه:

کتاب صوتی، یک نمونه جذاب و جدید از تولیدات فرهنگی است. هدف از تهیه کتاب صوتی، کمک به نابینایان بوده اما به مرور زمان کتاب گویا طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر بخواهیم احساسی که از شنیدن کتاب صوتی به خواننده القا می‌شود را با یک حس ناب در کودکی گره بزنیم، باید به قصه گویی مادرها و مادربزرگ‌هایمان اشاره کنیم. لذت شنیدن داستان از زبان دیگری احساس خاصی است که امروزه توسط کتاب صوتی رمان عاشقانه برای کودکان دیروز تکرار می‌شود. در این روزهای شلوغ و پردغدغه های ، به یمن وجود کتاب صوتی می‌توان ساعاتی از روز را به شنیدن روایتی عاشقانه و زیبا اختصاص داد.

کتاب های صوتی عاشقانه

گوش سپردن به کتاب صوتی عاشقانه با صدای دلنشین خواننده آن شما را در دل ماجرایی احساسی غرق خواهد کرد.

آکادمی سلطنتی زبان رمان عاشقانه را نوعی روایت داستانی از شخصیت‌هایی می‌داند که فراز و نشیب‌های زندگی عاشقانه‌شان همراه با مشکلاتی که در مسیر زندگی و رسیدن به هم دارند، بیان می‌کند. به این ترتیب رمان عاشقانه باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • پایانی خوش
  • شرح احساسات
  • جرقه یا فاجعه
  • قهرمان رمان‌های عاشقانه

و نکته آخر آنکه، امروزه رمان عاشقانه ایرانی در خلال ماجرایی دیگر روایت می شود تا جذابیت داستان بیشتر شده و مخاطب فقط در یک مسیر قرار نگیرد و چالش بیشتری در ذهنش ایجاد شود.

لذت کتاب صوتی عاشقانه با سلام صدا:

سلام صدا ناشر قانونی کتاب صوتی رایگان و ارزان به ویژه رمان صوتی عاشقانه است. در این سایت کتاب صوتی آثار نویسندگان مشهوری چون: فهیمه رحیمی، هما پوراصفهانی، نادر ابراهیمی، سعیده شفیعی؛ مهناز حاج سید جواد جواهری، مریم جعفری و بسیاری نویسندگان مطرح کشور در دسترس علاقمندان است.در ادامه به معرفی تعدادی از  بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی سایت سلام صدا می‌پردازیم.

 

رمان های صوتی عاشقانه ایرانی:

کتاب صوتی عسل تلخ یک اثر بی نظیر از ف.دقیقی (فاطمه دقیقی) می باشد. این رمان زیبا در دو جلد منتشر شده و اولین جلد آن در سال ۱۳۸۵ وارد بازار گردیده است. خانم دقیقی در عسل تلخ داستان مادری تنها را روایت می‌کند که از فرزند خود دور مانده و به زندان افتاده است. این مادر تنها به دلیل ازدواج ناموفقی که داشته، زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد و در ادامه ماجرا از زندان آزاد شده و به دنبال فرزند خود می‌گردد. او در کمال ناباوری با حقیقت تلخی مواجه می‌شود و می‌فهمد فرزندش فروخته شده است.

کتاب صوتی بوسه تقدیر اثر فریده شجاعی رمان عاشقانه ایرانی است که با شور و هیجان دو عاشق دلباخته با نام‌های نگین و شهاب آغاز می شود. این دو باهم پیمان می‌بندند و قدم در سرنوشت یکدیگر می‌گذارند. اما قبل از وصال و جاری شدن عقدشان، مشکلات زیادی بر سر راه نگین قرار می‌گیرد.

کتاب صوتی او، یک زن نوشته خانم چیستا یثربی اثری اجتماعی و فاخر در بین همه رمان‌های ایرانی می‌باشد. در این رمان زندگی دختری نوجوان روایت می‌شود که به اجبار تن به ازدواج می‌دهد و مشکلات زیادی را پیش روی خود دارد.

رمان او؛ یک زن نوشته چیستا یثربی

شهره وکیلی از دیگر نویسندگان رمان‌های عاشقانه ایرانی است. او در کتاب صوتی عشق مرز ندارد، داستان یک عشق مخفیانه را روایت می‌کند که برای شهیر، مشکلات زیادی را به همراه داشته است. اگر علاقه‌مند به رمان‌های گریه‌دار هستید و دوست دارید درد عشق را با تمام وجود حس کنید، خواندن این کتاب پیشنهاد می‌شود.

دریا شخصیت اصلی در رمان صوتی تنها یکبار پرواز کن  اثر نسرین قدیری است. او زنی چهل ساله، زیبا و تنهاست که یک دختر مجرد با نام ماهان دارد. کامیار مردی تمام و کمال، خوش تیپ و خوش قلب است که خیلی اتفاقی قلب مادر و دختر را تسخیر می‌کند. از آنجایی که ماهان و کامیار قصد ازدواج با هم را دارند، دریا دلباخته خواستگار دخترش شده و شرمگین از این احساس دچار سختی‌های زیادی می‌گردد.

رمان صوتی اشک دریا نوشته فیروزه علی محمدی حکایت عشقی عمیق و گره خورده با دوران کودکی یلدا را روایت می‌کند که برای رسیدن به پسر عمه‌اش مسعود هرکاری می‌کند. یلدا در این فکر است که تنها راه خوشبختی‌اش با مسعود هموار می باشد، اما حقیقت چیز دیگری است.

خانم هما پوراصفهانی از دیگر نویسندگانی است که می‌توان رمان‌های زیبایشان را از سایت سلام صدا دانلود کرد. کتاب صوتی سجاده و صلیب روایتگر عشق میان دو دین متفاوت است. دختری مسیحی و پسری مسلمان که مشکلات زیادی را پیش روی خود دارند و عشق‌شان از یک نفرت عمیق شکل می‌گیرد.

اگر از مرور خاطرات حس خوبی می‌گیرد و دوست دارید یادآوری عاشقانه دو نفر را بشنوید، رمان صوتی گلل های شب بو نوشته مریم جعفری به شما پیشنهاد می‌گردد. این کتاب در سال ۱۳۸۵ توسط انتشارات شادان منتشر شده است.

رمان صوتی اشک دریا

کتاب صوتی عشق در سال های مشروطه از زبان مادربزرگی مهربان برای نوه‌اش بازگو می‌شود. این رمان به قلم مهناز سید جواد جواهری در سال ۱۳۸۳ نوشته شده است. اگر از شنیدن داستان‌های واقعی و روایت‌هایی که در سالیان قبل اتفاق افتاده‌اند لذت می‌برید، حتما این کتاب را از سایت سلام صدا دانلود کنید.

فهیمه رحیمی رمان صوتی خیال تو را در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات چکاوک منتشر کرده است. او در این رمان داستان زندگی دختری به نام نیلوفر را روایت می‌کند که احساسات شکننده‌ای دارد.

کتاب صوتی بعد از او رمانی عاشقانه و اجتماعی است که رنگ و بوی ابهام و رمز و راز دارد. تکین حمزه لو نویسنده این رمان می‌باشد که در سال ۱۳۸۷ توسط انتشارات شادان آن را منتشر کرده است. وقایع این کتاب براساس واقعیت نوشته شده در سال‌های جنگ تحمیلی رخ داده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,70 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.