سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راهنمای سفر به قشم و محاسبه هزینه ها

قشم از پربازدیدترین جزایر خلیج فارس است. برای داشتن سفری راحت باید اطلاعات مهم سفر از قیمت هتل در قشم تا هزینه سفر با هواپیما را بدانید. راهنمای سفر به قشم به شما کمک می کند تا علاوه بر اطلاع از مخارج، با نکات مهم برنامه ریزی مسافرت به این جزیره منحصر بفرد نیز آشنا شوید.

چگونه برای سفر به قشم برنامه ریزی کنیم؟

قشم جزیره ای جذاب با شماری از جاذبه های دیدنی بی نظیر در ایران است. اگر بخواهید در سفری کوتاه از سفرتان لذت ببرید و تمامی جاهای دیدنی جزیره قشم را بگردید، نیاز به برنامه ریزی دارید. همیشه بهترین زمان را برای سفرتان انتخاب کنید. زمان مناسب یعنی فصل مناسب با هزینه کمتر. حالا که زمان سفرتان مشخص شد، تدارک بلیط و محل اقامت خود را مشخص کنید. نکته مثبت سفر در زمان درست، کمتر شدن مخارج فوق است. برای داشتن سفری منظم و راحت، اطلاعات کاربردی، کلیدی است. از دوستان و آشنایانی که قشم سفر کرده اند تا سایتهای گردشگری منبع خوبی برای این موضوع هستند. نکات ساده ای و موثر روی کیفیت مسافرت و هزینه سفر را پیدا کنید. با دانستن اطلاعات مفیدی چون زمان حرکت کشتی مسافری قشم یا قایقهای قشم به هنگام، در زمان و پول شما صرفه جویی می شود.

بهترین جاهای دیدنی قشم کجاست؟

جاذبه های گردشگری قشم را قبل از سفر لیست کنید. ببینید در فرصت کوتاه خود، دوست دارید از کدام یک بازدید کنید. است. هرگز کیفیت سفرتان را فدای دیدن آثار متعدد در زمان کوتاه نکنید. از زیباترین جاهای دیدنی قشم می توان به تنگه چاهکوه، دره ستارگان، کارگاه لنج سازی، جزیره هنگام و غار نمکی اشاره کرد. درباره ساعت بازدید و قیمت بلیط هم قبل از سفر اطلاعات لازم را به دست آورید.

دره ستارگان از جاهای دیدنی منحصربفرد قشم

بهترین زمان سفر به قشم چه وقتی است؟

قشم دارای آب و هوای گرم و شرجی است. از اواسط بهار تا اواسط پاییز شدت گرما و رطوبت مانع از سفری راحت می شود. بنابراین زمستان بهترین فصل دیدار از جزیره قشم است. در ایام تعطیلات مسافرت گردشگران به قشم شدت می یابد، به همین خاطر زمان سفرتان را جابجا کنید که با مشکلات خرید بلیط تهران قشم روبرو نشوید. در خرید بلیط تهران به قشم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود بهتر است بلیط را مدتی قبل از سفرتان خریداری کنید. شما در تریپ به راحتی می‌توانید با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط تهران قشم را مشاهده و انتخاب کرده و خرید کنید. همچنین از اطلاعات پرواز تهران به قشم امروز مطلع شوید.

هزینه های سفر به قشم

به طور معمول نحوه سفر شما به قشم، هزینه های سفر را تا حدی تعین می کند. برای اینکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید، موارد اصلی در ادامه معرفی شده تا بهتر بتوانید مطابق بودجه خود، یک راه را انتخاب کنید. هزینه های اصلی شما مربوط به جابجایی تا قشم، اسکان، گردش و غذا است.

هزینه تور قشم

یکی از تورهای پر طرفدار جنوب ایران، تور قشم است. جزیره ای که روز بروز به علاقه مندانش افزوده می شود و تورهای مختلفی برگزار می گردد. قیمت تور به عوامل مختلفی مانند فاصله مبدا شما تا قشم، مدت تور، امکانات تور، محل اقامت و وسیله نقلیه تور بستگی دارد. معمولا تور قشم از شیراز، تور قشم از اصفهان، تور قشم از مشهد و تور قشم از تهران با استقبال زیادی روبروست.  در زیر با قیمت متوسط تورها آشنا شوید:

تور قشم با قطار

شما به طور مستقیم نمی توانید با قطار به قشم سفر کنید. تورها با قطار تا مقصد بندرعباس و از آنجا به صورت دریایی انجام می گیرد.  برای ۲ روز قیمت تور قشم با قطار از ۶۰۰ هزارتومان به بالاست.

تور قشم با هواپیما

قیمت تور قشم هوایی برای ۲ روز از یک و نیم میلیون تومان به بالاست.

راه های سفر به قشم و هزینه های آنها

برای رسیدن به قشم راه های مختلفی دارید. ببینید چقدر زمان دارید، چقدر می توانید خرج کنید و ذائقه سفر شما به کدام روش نزدیکتر است. هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین شخصی روش های سفر به قشم است.

سفر به قشم با هواپیما

با توجه به اینکه از بیشتر شهرهای ایران فاصله طولانی دارد، پرواز با هواپیما بهترین راه سفر به قشم است. فاصله هوایی تهران قشم ۱۰۷۲ کیلومتر و مدت زمان پرواز یک ساعت و ۴۰ دقیقه است. در حال حاضر قیمت بلیط قشم از ۵۹۰ هزار تومان به بالاست. قشم از مهمترین کلانشهرهای ایران است و پروازهای منظمی از تهران به قشم دایراست. برای اینکه سریع و به موقع از قیمت بلیط قشم مطلع شوید به سایت تریپ مراجعه کنید. جدا از زمان خرید، نوع ایرلاین انتخابی شما و کلاس پروازی روی قیمت نهایی تاثیر گذارست. با ورود به  صفحه رزرو بلیط تریپ کافیست اطلاعات خود را وارد کنید تا لیست بلیط چارتری قشم را مشاهده کنید. در فصلهای غیر مسافرتی می توانید پایین ترین قیمت بلیط قشم را پیدا کنید.

سفر به قشم با قطار

برای داشتن سفری کم هزینه به قشم، قطار گرینه مناسب و ایمنی است. با توجه به اینکه خط مستقیم قطار به چزیذه وچود ندارد، شما باید با قطار تا بندرعباس سفر کنید. هر روز ظهر قطارهای تهران به بندرعباس حرکت دارند. مدت زمان رسیدن تا مقصد نزدیک ۲۰ ساعت است. در حال حاضر قیمت بلیط قطار تهران قشم از ۱۷۰ هزار تومان به بالاست.

سفر به قشم با اتوبوس

سفر با اتوبوس یک شیوه غالب سفر است اما باید بدانید اتوبوس مستقیمی برای جزیره قشم وجود ندارد. برای رسیدن به این مقصد، شما بایستی از مبدا خود تا نزدیکترین شهر به قشم بلیط اتوبوس بگیرید. بقیه مسیر شما از راه دریایی است. فاصله زمینی تهران بندرعباس ۱۲۷۶ کیلومتر است. مدت زمان سفر با اتوبوس حدود ۱۳ ساعت است. در حال حاضر قیمت بلیط اتوبوس تهران به بندرعباس  ۲۵۰ هزار تومان است.

سفر دریایی به قشم

شما از چند طریق می توانید دریایی به جزیره قشم سفر کنید. معمولترین راه از طریق اسکله حقانی بندرعباس به قشم انجام می گیرد. اتوبوس های دریایی این مسیر از ساعت ۷ تا ۱۷ فعال هستند. این مسیر دریایی یک ساعت طول می کشد هزینه اتوبوس دریایی نفری ۳۰ هزار تومان است. همچنین شما می توانید از راه زمینی خود را به بندر چارک، و بندر آفتاب برسانید. از طریق بندر پهل هم با لندینگ کرافت می توانید دریایی به قشم سفر کنید. سفر با لندینگ کرافت نیم ساعت طول می کشد.

سفر دریایی به قشم از بندرعباس

سفر به قشم با ماشین شخصی

اگر می خواهید با خودرو شخصی به قشم سفر کنید، باید بدانید مسافتی طولانی و همراه با دردسردر پیش دارید. ماشین شما فقط از به وسیله لندینگ کرافت به جزیره قابل انتقال است. هزینه جابجایی ماشین از این طریق بالای ۲۰۰ هزار تومان است. هزینه ای هم برای عوارض ورود خودرو باید بپردازید. هزینه بنزین کل مسیر را هم باید به مخارج خود اضافه کنید.

هزینه‌ حمل و نقل درون شهری قشم

یکی از بهترین راههای جابجایی در جزیره قشم، اجاره خودرو است. شما می توانید بهترین مدلهای ماشین را با قیمت ۸۰۰ هزار تومان به بالا اجاره کنید. البته هزینه تاکسی در قشم ارزان است و به راحتی می توانید پیدا کنید. اگر هم می خواهید کم هزینه سفر کنید، از خط اتوبوسرانی قشم استفاده کنید.

هزینه های اقامت در قشم

رشد بالای گردشگری قشم باعث شده تا هر نوع اقامتگاهی که بخواهید با قیمت مناسب در مقایسه با دیگر جاهای ایران پیدا کنید. . شما بر اساس بودجه، مدت زمان سفر و سبک سفرتان هزینه اقامت را محاسبه کنید:

قیمت هتل در قشم

جزیره قشم دارای هتلهای لوکس و معروفی مانند هتل خلیج فارس قشم، هتل فولتون قشم، هتل ساحل طلایی قشم و هتل ژئو پارک قشم است. با این حال هتل ارزان در قشم هم در دسترس شماست.  قیمت هتل های قشم از ۱۷۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان  متغیر است.

هتل فولتون از هتلهای ساحلی قشم

قیمت هتل آپارتمان در قشم

با توجه به امکانات و متراژ از ۱۱۰ هزارتومان به بالا است.

قیمت بومگردی در قشم

در جزیره قشم بومگردیهای مختلفی با قیمتها و امکانات متفاوت وجود دارد. از بومگردیهای معروف قشم می توان به جالبوت، نخل ناخدا و هفت رنگو اشاره کرد. قیمت بومگردیهای قشم از ۲۰۰ هزار تومان به بالاست. معروفترین هاستل شهر، هاستل آبرسان قشم است. این هاستل در مرکز شهر قرار دارد و قیمت هر شب ۴۵ هزار تومان است.

هزینه‌ غذا در رستوران های قشم

به طور متوسط برای هر وعده غذایی در رستوران از ۴۰ هزار تومان به بالا باید پرداخت کنید. بسته به نوع غذا و کیفیت رستوران، این قیمت افزایش پیدا می کند. از رستورانهای معروف قشم می توان به رستوران قلعه قشم، رستوران نعیم قشم و رستوران آبشار قشم اشاره کرد.

مراکز خرید معروف قشم

یکی از علاقه مندی گردشگران در جزیره قشم، خرید است. از بهترین مراکز خرید می توان به سیتی سنتر قشم، مجتمع پردیس قشم، بازار خلیج فارس، بازار قدیم قشم و مرکز خرید مرجان قشم اشاره کرد.

سخن آخر

شما می توانید قبل از سفرتان، بلیط هواپیما را به صورت آنلاین تهیه کنید. کافیست تاریخ خود را قطعی کنید و از سایت تریپ مناسب ترین قیمت ها را جستجو کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.