سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راهنمای خرید کرم پودر مناسب پوست شما برای عید نوروز

راهنمای خرید کرم پودر مناسب

راهنمای خرید کرم پودر برای نوروز

در مطلب امروز از بخش آرایش و زیبایی شما را با نکاتی آشنا می کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم پودر به آنها توجه داشته باشید.

 

کرم‌ پودر از جمله محصولات آرایشی است که تاثیر قابل‌ توجهی در زیبایی چهره دارد و اگر رنگ و بافت آن به درستی انتخاب شود، می‌تواند نقص‌های صورت را بپوشاند و چهره را زیباتر کند اما انتخاب نادرست می‌تواند حالت ماسیدگی روی صورت ایجاد و چهره را از حالت طبیعی خارج کند.

در ادامه به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم پودر به آنها توجه داشته باشید.

 

چه رنگ کرم‌ پودری مناسب پوست شماست؟

هنگام انتخاب و خرید کرم پودر ۳ رنگ را امتحان کنید؛ رنگ همرنگ با پوستتان، طیف رنگی روشن‌تر و طیف رنگی تیره‌تر. هر یک از این ۳ رنگ را روی خط چانه امتحان و صبر کنید تا کرم‌ پودر جذب پوست شود. هر رنگی که محوتر شد، یعنی برای پوست شما مناسب‌تر است. اگر امکان امتحان کرم پودر وجود نداشت، شیشه کرم‌ پودر را جلوی چانه‌تان بگیرید تا متوجه شوید کدام رنگ به پوستتان نزدیک‌تر است.

 

راهنمای خرید کرم پودر مناسب

 

راهنمای خرید کرم پودر

کرم‌ پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید‎.

کرم پودر بالشتی

این نوع کرم پودر مایع است و پوشانندگی ضعیفی دارد، اما بسیار پرطرفدار است. به راحتی می‌توان این کرم پودر را روتوش کرد و مشکل پوستی جدی ایجاد نمی‌کند. کرم پودر کوسنی همراه با اسفنج استفاده می‌شود.

 

کرم پودر مایع 

کرم‌ پودرهای مایع پوشانندگی ضعیفی دارند. با این حال تعداد مصرف‌کنندگان شان بالاست و مناسب هر نوع پوستی هستند. این نوع کرم‌ پودر را به سادگی با اسفنجی مرطوب می‌توان روی پوست پخش کنید. استفاده از مرطوب‌کننده زیر آن نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

کرم پودر فومی 

میزان پوشش‌ دهی موس‌ها (فوم‌ها) متوسط است. این نوع کرم‌ پودر، در واقع، ترکیبی از پودر و کرم مرطوب‌ کننده و مناسب پوست‌های مختلط و چرب است. هنگام مصرف موس‌ها باید کمی آنها را در دستتان گرم کنید تا بهتر روی پوست بخوابد.

 

کرم پودر سرمی 

میزان پوشش‌دهی کرم‌ پودرهای سرمی ضعیف است. این نوع کرم پودر ها معمولا لک‌ها را چندان محو نمی‌کند، ولی میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد. در واقع، این نوع کرم‌ پودر به‌ دلیل نوع بافتی که دارد به عمق چین‌ها نفوذ کرده و با پر کردن شیارها چین و چروک را محو می‌کند. بیشتر کرم پودر های سرمی حاوی ترکیبات ضد‌پیری و مواد سفید‌کننده و روشن‌کننده پوست هستند. این نوع کرم پودر باید با احتیاط روی جای زخم استفاده شود.

راهنمای خرید کرم پودر مناسب

 

کرم پودر خامه‌ای 

انواع خامه‌ای و غلیظ پوشانندگی کاملی دارند. به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و به‌دلیل غلظت بالا و پوشانندگی عالی و ماندگاری خوبی که روی پوست دارند، پرطرفدارند. معمولا آرایشگران از این نوع کرم‌ پودر برای پوشاندن لک و نواقص صورت استفاده می‌کنند.

 

کرم پودر معدنی

پوشانندگی بسیار ضعیفی دارند. بافت آنها پوست را نرم و لطیف می‌کند و بدون ترکیب‌های شیمیایی و رنگ و اسانس هستند، بنابراین معمولا مناسب پوست‌های حساس‌اند. می‌توانید از نوعی از کرم پودر که پوشانندگی قوی‌تری دارد روی این نوع پودر کمک بگیرید، اما اگر پوست خشکی دارید، این کار را نکنید. این پودر را به کمک فرچه یا اسفنج باید روی پوست بزنید.

 

کرم پودر رنگی 

این نوع مرطوب‌ کننده‌ها نیز از انواع کرم پودر ها محسوب می‌شوند. میزان پوشانندگی آنها به نسبت، متوسط رو به ضعیف و مناسب افرادی است که تمایل چندانی به آرایش کردن ندارند و ضمن مرطوب کردن پوستشان ترجیح می‌دهند کمی به پوستشان رنگ بدهند. این نوع کرم پودر طبیعی‌ترین حالت ممکن را روی پوست ایجاد می‌کند.

 

کرم پودر کرمی 

کرم‌ پودرهای کرمی هم مانند انواع غلیظ خامه‌ای که معمولا برای گریم استفاده می‌شوند، پوشانندگی خوبی دارند. پایه آنها روغنی است و معمولا ضمن ماندگاری طولانی، درمان مناسبی برای پوست‌های خشک هستند. با وجود این توصیه می‌کنیم زیر کرم پودر همیشه از نرم‌کننده یا مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

 

کرم پودر خمیری 

این نوع کرم پودر ها هم پوشانندگی ضعیفی دارند و چندکاره محسوب می‌شوند. در عین رنگی‌بودن و پوشاندن نسبی لک‌های صورت، مرطوب‌کننده هستند و حاوی ضد‌ آفتاب و ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و ضد‌چروک‌اند. این نوع کرم پودر بهترین نوع برای استفاده روزانه است.

 

 راهنمای خرید کرم پودر مناسب پوست برای عید نوروز

منبع:وب سایت سلامت

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 3,89 از 5)
Loading...