پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مناسب هر پوستی

بدون شک یکی از مهمترین اقداماتی که با افزایش سن، تاثیر به‌سزایی درجوانی و شادابی افراد دارد، رسیدگی به پوست است. از این رو بسیاری به دنبال روش‌ها و محصولات پوستی هستند که بتواند از چین و چروک و پیر شدن پوست جلوگیری کند. از میان محصولات مختلف، کرم مرطوب کننده ( آبرسان و نرم کننده ها) یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین محصولاتی است که به عنوان یک نیروی دفاعی برای حفظ سلامت پوست عمل می‌کند. انتخاب بهترین مرطوب کننده مناسب پوست، از چالش برانگیزترین اقداماتی است که به دغدغه بسیاری به ویژه خانم‌ها تبدیل شده است. ما قصد داریم مطالبی را در خصوص انتخاب و خرید بهترین مرطوب کننده متناسب نوع پوست بیان کرده و یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین را نیز معرفی کنیم.

راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مناسب هر پوستی

چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

از اساسی‌ترین روش‌های مراقبت پوستی که باید در روتین روزانه هر نوع پوستی قرار بگیرد، استفاده از کرم مرطوب کننده است؛ زیرا به هیدراته و سالم ماندن پوست در برابر آلودگی هوا و خطرات دیگر کمک بسیاری می‌کند. از این رو متخصصان استفاده روزانه از آن را توصیه کرده‌اند. گفتنی است علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و کنترل استرس، انتخاب بهترین مرطوب کننده نقش موثری بر سلامت پوست دارد. بنابراین بسیاری از افراد حتی آن‌هایی که پوست سالم و نرمالی دارند، می‌بایست متناسب با پوست خود نسبت به خرید کرم مرطوب کننده اقدام کنند. در نتیجه اولین قدم برای خرید، شناخت نوع پوست است تا بتوان بر اساس آن، بهترین انتخاب را انجام داد.

چگونه نوع پوست خود را بشناسیم؟

همانطور که در بخش قبل گفته شد، شناخت نوع پوست می‌تواند در انتخاب بهترین مرطوب کننده پوست چرب، خشک و… نقش موثری ایفا کند. از این رو می‌خواهیم در این قسمت به معرفی انواع آن بپردازیم:

  1. چرب: افرادی که پوست چربی دارند به دلیل حضور لایه چربی، پوستشان براق به نظر می‌رسد. به نسبت پوست خشک ضخیم بوده و از منافذ باز زیادی برخوردار است، اما به دلیل جذب بالای آلودگی می‌بایست از بهترین مرطوب کننده پوست چرب استفاده نمود.
  2. خشک: پوست خشک معمولا حالت پوسته پوسته، کشیدگی و سفتی داشته و مستعد بیماری‌های پوستی مانند اگزما است. استفاده از لوسیون‌ها، مرطوب کننده و انواع نرم کننده ها برای این دسته توصیه می‌شود.
  3. معمولی: به پوستی که نه ویژگی‌های پوست چرب را داشته و نه خشک، معمولی گفته می‌شود. پوست معمولی اغلب نرم بوده و احتمال جوش و ایجاد لکه بر روی آن بسیار کم است. این نوع پوست سالمترین نوع پوست است و لازم است در حفظ آن بکوشیم.
  4. حساس: پایین بودن عملکرد ایمنی این نوع، موجب شده تا احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند اگزما و پسوریازپس بالا باشد. همانطور که از نام آن پیداست، بسیار حساس بوده و نسبت به محصولات آرایشی، پوستی و هم چنین آب و هوا و مواد تحریک کننده، به سرعت واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه در محصولات آرایشی این پوست نباید الکل، پارابن، الکل و سایر ترکیبات محرک وجود داشته باشد.
  5. مختلط: به پوستی مختلط گفته می‌شود که در اطراف گونه‌ها، پوستی نرمال داشته و در قسمت پیشانی تا ناحیه‌ای در امتداد بینی، چرب باشد؛ این نوع پوست، باید از کرم مرطوب کننده پوستهای مختلط یا چرب استفاده نمایند.

انتخاب بهترین مرطوب کننده بر اساس نوع پوست

پس از تشخیص نوع پوست، نوبت به انتخاب مرطوب کننده می‌رسد. توجه داشته باشید استفاده از کرم متناسب با پوست می‌تواند تاثیر به‌سزایی در رفع چین و چروک، جلوگیری از پیری زودرس و در نهایت حفظ سلامت پوست داشته باشد. به عنوان مثال برای پوست‌های خشک می‌توان از مرطوب کننده‌های روغنی و سنگین استفاده نمود. افرادی که در این دسته قرار دارند به منظور جبران میزان رطوبت از دست رفته می‌بایست از کرم‌های غلیظ بهره مند شوند. اما بهترین مرطوب کننده پوست چرب، کرمی است که به هنگام استفاده بر روی پوست سبک باشد تا مانع از بستن منافذ شده و موجب افزایش چربی نشود؛ همچنین ساختار آن بر پایه آب باشد. اما برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس باید به این نکته توجه کرد که استفاده از آن موجب تحریک و یا قرمزی پوست نشده و درت رکیبات آن موادی مانند آلوئه ورا که مانع از زبری پوست می‌شود، حضور داشته باشد.

و در آخر برای پوست‌های مختلط می‌توان گفت مرطوب کننده‌ای مناسب است که بسیار سبک بوده و همانند بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ساختار آن بر پایه آب باشد.

به چه نکاتی به هنگام خرید کرم مرطوب کننده باید توجه کرد؟

بسیاری بر این باور هستند که کرمی که بتواند پوست را هیدراته کند را می‌توان به عنوان مرطوب کننده استفاده نمود. اما باید گفت که کرم‌های مرطوب کننده خود دارای طیف‌های گسترده‌ای هستند که هر کدام از خواص و بوهای متفاوتی برخوردارند. از این رو به عنوان مثال برای آن که بتوانید بهترین مرطوب کننده پوست چرب را انتخاب و تهیه کنید، می‌بایست نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را در نظر بگیرید.

  • نوع پوست

با شناخت نوع پوست خود می‌توان از میان انواع مختلف کرم، مناسب‌ترین را انتخاب نمود. زیرا براساس هرنوع پوستی، کرم متناسب با آن تولید شده است.

  • توجه به بافت کرم

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، زمانی مرطوب کننده در سلامت پوست نقش موثری دارد که بافت آن براساس نوع پوست باشد. به عنوان مثال بهترین مرطوب کننده پوست چرب، کرمی است که بتواند مانع از افزایش چربی پوست شود. علاوه بر بافت، به احساسی که پس از مصرف به شما دست می‌دهد، باید توجه نمود.

  • بوی کرم

یکی از مهمترین نکات به هنگام خرید، بررسی نمودن بوی کرم است. اما توصیه می‌شود اگر دارای پوست حساسی هستید، از مصرف مرطوب کننده‌های معطر خودداری کنید.

  • استفاده از SPF

بهترین راه برای درامان نگه داشتن پوست از اشعه ماوراء خورشید، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب است. بنابراین ترجیحا مرطوب کننده‌ای را تهیه کنید که از SPF 15 و یا بالاتر برخوردار بوده و مطابق با دستورالعمل آن، روزانه استفاده شود. و یا پس از مصرف آبرسان از کرم ضدافتاب مناسب استفاده کنید.

  • داشتن برچسب اصالت کالا یا سیب سلامت

به هنگام خرید  مرطوب کننده، به برچسب و علائم آن دقت کنید. اگر محصول خارجی باشد باید برچسب اصالت کالا داشته باشد و اگر ایرانی است باید علامت سیب سلامت داشته باشد.

مهتاطب، معتبرترین داروخانه آنلاین

مجله پزشکی و داروخانه اینترنتی مهتاطب، زیر مجموعه داروخانه شبانه روزی دکتر حریری و میرنظامی می باشد و شما عزیزان برای خریدکرم آبرسان انواع پوست می توانید به سایت www.mahtateb.com مراجعه نمایید و یا در واتساپ به شماره ۰۹۳۵۸۳۴۳۶۱۲ پیامک دهید تا مشاوران پوست و موی مهتاطب شما را در خرید محصول مناسب راهنمایی کنند و سفارش شما را ثبت و سریعا ارسال نمایند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.