جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

سرویس طلا عروس

خرید سرویس طلا عروس از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت‌های برگزاری یک جشن عروسی خوب و باشکوه محسوب می‌شود. انتخاب و خرید طلا همواره با سردرگمی و دغدغه زیادی همراه است. اجزای یک سرویس‌ طلا اغلب دارای مدل و طرح هماهنگ هستند و انتخاب آن باید متناسب با بودجه، سلیقه، مدل لباس، رنگ پوست و … صورت گیرد. سرویس طلا عروس معمولا شامل گردنبند، دستبند طلا و یک جفت گوشواره و در بعضی موارد یک انگشتر است. اگر سرویس تنها شامل گوشواره و گردنبند و حتی در بعضی مواقع انگشتر طلا باشد، به آن نیم ست گفته می‌شود. معمولا سرویس طلا عروس بدون انگشتر می‌باشد. امروزه بسیاری از زوج‌های جوان مایلند انگشتر و حلقه ازدواج خود را به صورت ست و مثل هم از میان مدل‌های مختلف انگشتر طلا موجود انتخاب ‌کنند. اگر می‌خواهید یک خرید ایده آل و در عین حال بی‌نقص داشته باشید در این مطلب با ما همراه باشید.

انواع سرویس طلا براساس رنگ

در گذشته جواهرات و زیورآلات فقط با طلای زرد ساخته می‌شدند، و محبوبیت بسیاری داشتند. بعد‌ها طلای سفید به مجموعه زیورآلات پیوست و طرفداران بسیاری، بخصوص در بین بانوان جوان پیدا کرد. اما امروزه طلاها دیگر محدود به دو رنگ زرد و سفید نبوده و بنا به نوع فلزی که با طلا ترکیب می‌شود، در تنالیته‌های رنگی مختلف در بازار عرضه می‌شوند، که از شاخص‌ترین آن می‌توان به رزگلد اشاره نمود که رنگی بین طلای زرد و مسی داشته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. انواع سرویس طلا از نظر رنگ به سه دسته، سرویس طلای زرد، سفید و رزگلد تقسیم می‌شوند.

سرویس طلای زرد

طلای زرد تلفیقی از طلای خالص با میزان اندکی فلز مس و زینک می‌باشد. طلای خالص خیلی نرم بوده که پس از ترکیب با سایر فلزها، یک آلیاژ باکیفیت و بادوام به وجود می‌آورد.

سرویس طلای سفید

سرویس طلای سفید نوعی آلیاژ طلا می‌باشد که از مخلوط شدن با فلزهایی مانند روی، نقره، پلادیوم، منگنز، نیکل و مس که به رنگ سفید هستند، ساخته می‌شود.

سرویس طلا

سرویس طلای رزگلد

طلای رزگلد همان طلای سفید است ولی در ترکیب آن میزان مشخصی مس و طلا بکار رفته که موجب می‌شود تا به رنگ صورتی یا رزگلد در بیاید. در سرویس طلا رزگلد مانند طلای سفید به واسطه‌ی آلیاژی که در آن بکار رفته معمولا عیارطلا کمتر از ۱۸ ساخته می‌شود. اغلب عروس خانم ها مخصوصا عروس خانم‌های جوان سرویس طلای سفید و طلای رزگلد را انتخاب می‌نمایند.

انواع سرویس طلا با سنگ های زینتی

سرویس طلا عروس، به یاد ماندنی‌ترین هدیه‌ای است که داماد می‌تواند به همسر خود بدهد. در سرویس طلا می‌توان از انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در رنگ‌های مختلف استفاده کرد، اما متداول‌ترین جواهر به کار رفته در سرویس‌های طلا الماس با برش‌های مختلف است. برلیان محبوب‌ترین برش الماس به شمار می‌رود و زیبایی به خصوصی در انواع اکسسوری‌های مختلف مثل دستبند طلا، انگشتر طلا و …  به وجود می‌آورد. انواع سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، عقیق، فیروزه و… در برش‌های مختلف مثل برلیان،‌ مارکیز، پرنسس، اشک، رادیانت و… در ساخت سرویس طلا عروس استفاده می‌شوند و هر یک بدون‌شک زیبایی و درخشش خاص خود را دارند.

خرید سرویس طلا عروس از طلافروشی های قابل اطمینان

امروزه طلا فروشی‌های زیادی چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین وجود دارند که می‌توانید به راحتی برای خرید طلای مورد نظرتان از آنها اقدام کنید. اما نکته حائز اهمیت این است که طلای خود را از یک جواهر فروشی معتبر و قابل اطمینان خریداری نمائید تا خیالتان از بابت عیارطلا و مرغوبیت نگین بکار رفته در اکسسوری خریداری شده، راحت باشد. توجه داشته باشید بعضی موارد در ظاهر کم اهمیت، مانند ارائه فاکتور به مشتری یکی از نشانه‌های اعتبار یک طلافروشی است. چرا که ارائه فاکتور در واقع، گواه صدق گفتار فروشنده بوده و مهر تاییدی براصل بودن محصول، و عیار واقعی طلا فروخته شده می‌باشد. زمانی که به طلا فروشی‌های معتبر مانند گالری خرید آنلاین طلا روبی مراجعه می‌کنید دیگر نگران عوامل مهمی چون ارائه  فاکتور، صحت نگین استفاده شده در اکسسوری و یا عیار طلا نیستید. و می‌توانید با خیال آسوده و اطمینان کامل حتی به صورت آنلاین از شعب مختلف گالری آنلاین روبی، نلاین روبی طلای مورد نظر خود را تهیه نمایید. پس شما اولین کاری که می‌کنید این است که حلقه‌ها و سرویس طلای خود را از جای معتبر بخرید.

نکات مهم برای انتخاب و خرید سرویس طلا عروس

راهنمای خرید سرویس طلا

  • در قدم اول، بودجه خود را برآورد کرده و مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید، بدین ترتیب در وقت خود صرفه جویی نموده و دچار حاشیه و سردرگمی و احتمالا پشیمانی نخواهید شد.
  • برای انتخاب سرویس طلا عروس باید به رنگ پوست توجه کرد، اگر پوست گندم‌گون دارید ترکیبی از طلای زرد و طلای قرمز انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر پوستان سفید است، طلای سفید انتخاب مناسب‌تری است و بر روی پوست‌شما، درخشندگی و جلوه‌ی بهتری خواهد داشت.
  • توجه به فرم و گردی یا درازی صورت، کوتاهی یا بلندی گردن نیز در انتخاب مدل سرویس طلا عروس مهم است. اگر گردن کشیده و بلند باشد، گوشواره بلند و پهن مناسب است. اگر گوش کوچک باشد، گوشواره چسبان انتخاب بهتری خواهد بود.
  • در مهمانی‌های رسمی مدل‌های گردنبند طلا جدید با طراحی ظریف و زیبا معمولا بسیار مناسب هستند. به یاد داشته باشید هنگام استفاده از گردنبند پهن از گوشواره استفاده نکنید و بر عکس، هنگام استفاده از گوشواره با آویز بلند، از گردنبد نباید استفاده کرد.
  • برای خرید دستبندطلا، سایز بسیار مهم است. سایز دستبند باید کاملا اندازه، نه گشاد و نه تنگ باشد. دستبند گشاد، جلوه خوبی ندارد و دستبند تنگ، علاوه بر این که دست را چاق‌تر از حد واقعی نشان می‌دهد، همیشه آزار دهنده خواهد بود. برای خرید یک دستبند طلا شیک و جدید همیشه قبل از خرید جدیدترین مدل‌ها را در فروشگاه‌ها و گالری‌های آنلاین طلا ببنید و بعد با دقت خرید کنید.
  • همیشه به قفل‌ها دقت کنید، قفل باید سالم و محکم باشد. قیمت طلا آن قدر زیاد هست که از دست دادن آن در اثر باز شدن قفل، مشکل بزرگی باشد.
  • انتخاب حلقه ازدواج از میان مدل‌های مختلف انگشتر طلا یکی از سخت‌ترین خریدهایی است که هر فرد در آغاز یک زندگی مشترک باید انجام دهد. اغلب حلقه‌های زنانه ظریف و جذاب هستند و در طراحی آنها سعی شده از انواع نگین‌ها و سنگ‌های زیبا استفاده گردد. برای خرید انگشتر طلا زنانه از گالری روبی می‌توانید مدل‌های مختلف با نگین و بدون نگین این گالری را مشاهده و انتخاب کنید..

 کلام آخر

با توجه به اهمیت خرید سرویس طلا عروس بهتر است با رعایت نکات و جزئیات مطرح شده،  طلایی انتخاب کنید که برای مدت‌ها جلوه خود را حفظ کند و نیاز به تعویض نداشته باشد. با توجه به اینکه با خرید سرویس طلا قرار است در جشن عروسی و مراسم‌ها زیباتر شوید. پس در انتخاب سرویس مناسب برای استایل و رنگ پوست‌تان دقت کنید. اگر بودجه محدود دارید خرید سرویس طلای سفید تراش خورده و یا سرویس‌های کلاسیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تراش ها با درخشش وانعکاس جذاب خود همانند سرویس جواهر با تراش برلیان عمل می‌کنند. حتما توجه داشته باشید برای اطمینان از خرید به یک گالری معتبر مراجعه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 3,58 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.