پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

راهنمای خرید بهترین فرش ماشینی در سال ۱۴۰۰

خرید بهترین فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی یکی از کارهایی می باشد که معمولا هر چند سال یک بار برای تهیه آن اقدام می کنید. بنابراین امکان دارد که نتوانید از روی ظاهر، از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. در این مطلب به شما مهم ترین نکاتی که هنگام خرید فرش بایستی بدانید را به شما خواهیم گفت.

فرش یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون خانه می باشد هر چند که داشتن یک فرش با کیفیت و خوب می تواند طول عمر بهره گیری از آن را تضمین نماید ، منتها انتخاب یک فرش مناسب می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه شما داشته باشد به همین علت نباید خرید فرش را دست کم بگیرید. فرش ماشینی چندین سال است که جایگاه بسیار خوبی در خانه های ایرانی باز کرده است و میتوان آنها را جایگزین فرش های دستباف کرد، زیرا علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند مقرون به صرفه نیز هستند.

امروزه فرش های ماشینی در مدل ، سبک و طرح های بسیار متنوعی تولید و در بازار عرضه می شوند. بهتر است بدانید که هیچ گونه لزومی بر این که تمامی فضای خانه را با فرش ماشینی پر کنید وجود ندارد ؛ زیرا فضاهای خالی مابین مبل ها، فرش و دیوارها منجر به زیبایی دو چندان فضای شما خواهد شد.

ابعاد فرش ماشینی عبارت است از

  1. فرش ماشینی ۳ متری
  2. فرش ماشینی ۶ متری
  3. فرش ماشینی ۹ متری
  4. فرش ماشینی ۱۲ متری

بهتر است شما متناسب با فضایی که در اختیار دارید و نوع دکوراسیون خود مناسب ترین ابعاد فرش را تهیه نمائید.

تفاوت فرش ماشینی با فرش دستباف

فرش ماشینی و فرش دستباف از لحاظ قیمتی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. چنانچه فرزند کوچک در خانه دارید ، بهتر است قبل از خرید فرش به نوع الیاف و نخی که در بافت فرش به کار گرفته می شود توجه نمائید ؛ زیرا در برخی مواقع منجر به وجود آمدن مشکلاتی می شود ، جنس نخ فرش دستباف ابریشم و پشم و جنس نخ فرش ماشینی از نایلون و پلی پروپیلن می باشد.براین اساس امکان سر خوردن فرش های ماشینی وجود دارد و فرش های دستباف به علت سنگین بودن هیچ گونه سری نمی خورد. الیاف مصنوعی که در فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد امکان دارد منجر به آلرژی بشود.

درصد پلاستیک فرش های ماشینی زیاد می باشد و سایر ناخالصی ها مو را به آسانی جذب می کند منتها فرش دستباف مو را جذب نمی کند و باعث آلودگی نمی شود.در صورتی که هزینه کافی برای خریداری فرش دستباف را ندارید بهتر است فرش ماشینی با تراکم بالا و گره و قدرت بیشتری را تهیه نمائید؛ زیرا خصوصیت این فرش ها منجر به جمع شدن کمتر گرد و غبار و یا کثیفی می شود.

منظور از شانه و تراکم در فرش ماشینی چیست؟

نخستین نکته ای که بایستی زمان خرید فرش ماشینی به آن توجه داشته باشید، تراکم بافت آن می باشد. تراکم فرش ماشینی به معنی تعداد واحد های رنگ شده در آن می باشد. هر فرش شامل دو نوع تراکم عرضی و طولی می باشد.به تراکم عرض فرش ، شانه گفته می شود.شانه فرش اصولا بنابر تعداد گره های رنگ در هر متر حساب می شود و یکی از عامل های اصلی در تعیین قیمت فرش محسوب می شود،زیرا با بیشترشدن آن،نقش ها ظریف تر می شوند.یک روش بسیار راحت و آسان برای فهمیدن شانه فرش این می باشد که زمان خرید فرش به پشت آن نگاه بیاندازید و تعداد گره ها را محاسبه نمائید. به عنوان مثال چنانچه فرش ۱۲۰۰ شانه به شما معرفی می کنند بایستی پشت آن ۱۲۰ گره در ۱۰ سانتی متری فرش وجود داشته باشد.

تراکم طولی هم همانند تراکم عرضی می باشد با این تفاوت که آن را در نصف فرش بایستی محاسبه نمائید و پس از آن ضرب در ۲ کنید. برای مثال هنگامی که تراکم فرشی ۱۵۰۰ باشد به این مفهوم است که بایستی در یک متر از طول آن ۷۵۰ گره وجود داشته باشد.در آخر هر مقدار که تراکم فرش بالاتر باشد ارزش بیشتری پیدا می کند و به نسبت بر روی قیمت آن نیز تاثیر گذار خواهد بود. امروزه بالاترین تراکم فرش ها ۱۵۰۰ می باشد منتها امکان دارد جایی خوانده باشید که تراکم فرش ۱۶۰۰ ، ۱۵۵۰ و یا … می باشد ، بهتر است بدانید که این موضوع تبلیغی بیش نیست.

خرید بهترین فرش ماشینی ایرانی

امکان دارد که انتخاب بهترین برند فرش ماشینی ایرانی در شرایطی که برندهای خوب بسیاری وجود دارند کاری دشوار باشد. در ایران بالغ بر ۶۰۰ کارخانه تولید فرش وجود دارد و علاوه بر تولیدات داخلی صادر به کشورهای دیگر نیز دارند. براین اساس برندهای خوبی وجود دارند که امکان دارد حتی نام آنها را نیز نشنیده باشید، به این علت که زنجیره و فروش ضعیفی دارند یا تولید های خود را به فروشنده های قوی واگذار کرده اند. پیشنهاد می کنیم ریسک خرید از برندهای ناشناخته را نکنید و برندهای شناخته شده را ترجیح بدهید.

نکاتی که طول عمر فرش شما را بیشتر می کند

  • آفتاب یکی از عواملی می باشد که برای فرش مضر می باشد،براین اساس بایستی توجه داشته باشید که فرش را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا باعث کم شدن مقاومت فرش و در نهایت پوسیدگی آنها می شود.

  • در صورتی که قصد جمع کردن فرش را دارید به هیچ عنوان آن را تا نکنید و حتما آنها را لوله کنید تا بافت آنها شکسته نشود و تار و پودشان صدمه ای نبینند.
  • بهتر است تا حد امکان وسیله های سنگینی همچون کمد، مبل، میز تلویزیون و… را بر روی فرش قرار ندهید.
  • با چرخاندن فرش، تمام نقاط آن یکسان در معرض سایش و پاخوری قرار می گیرند.
  • گرمای بیش از حد به فرش شما آسیب می رساند، بنابراین وسیله هایی همچون بخاری، شوفاژ و… بایستی از فرش شما دور تر باشند.
  • عواملی همچون ریختن آب و مایعات، خشک کردن غیر اصولی پس از شستشو ، بهره گیری از مواد غیر استاندارد برای شستشو، عدم تمیز کردن لکه های مخرب و قرار گرفتن فرش در معرض رطوبت باعث پوسیدگی فرش شما خواهند شد.

اشتباهات رایج شستن فرش در منزل

هنگامی که تصمیم به شستن فرش در خانه می گیرید، به دلیل سنگین بودن و سخت بودن آن انرژی بسیاری را صرف خواهید کرد و امکان دارد ترفندهایی را به کار ببرید که همان ها منجر به خراب شدن و فرسودگی فرش شما خواهند شد آن عوامل عبارت اند از:

  • بهره گیری بیش از حد مواد شوینده

این کار منجر به ،به هم خوردن بافت رنگی و ضعیف شدن بافت فرش می شود.

  • بهره گیری بیش از حد آب بر روی فرش

قطعا خیس کردن بیش از حد فرش،همه ی بافت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و میتواند بافت فرش را از بین ببرد.برخی از فرش ها نیز پس از آب خوردن زیاد، کوچک می شوند.

  • محافظت از فرش خیس در مقابل مبلمان و وسیله ها

لطمه آخری که می تواند به فرش وارد شود،رنگ و لکه های مبلمان و یا سایر وسیله ها می باشد.ممکن است مبل ها زمانی که بر روی فرش خیس قرار می گیرند رنگ پس دهند،رنگی که امکان دارد حالا حالا ها فرش شما را رها نکند و از بین نرود.بنابراین بهتر است زمانی که فرش شما خیس است بگذارید تا به خوبی خشک شود.

آدرس وبسایت خرید  لوازم خانه : iLavazemKhane.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.