جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

راهنمای انتخاب مدل تخت خواب دخترانه ساده و شیک

ما انسان‌ها حدود یک سوم از عمرمان را در خواب به‌سر می‌بریم؛ بنابراین برای آرامش و راحتی خود باید بهترین تخت خواب را انتخاب کنیم. این کار باعث بالا رفتن کیفیت خواب می‌شود و از این طریق روز بعد را با انرژی مضاعف و به‌دور از خواب‌آلودگی شروع می‌کنیم. اگر قصد خرید تخت خواب دخترانه ساده و شیک برای فرزند خود دارید، با مطالعه این مقاله انتخاب مناسبی انجام دهید.

بایدها و نبایدهای خرید تخت یک نفره دخترانه

هنگامی که فرزند ما متولد می‌شود تا زمانی که به سن جوانی برسد، نیازهای متفاوتی دارد. طول و عرض تخت خواب برای هر سنی متفاوت است و در سنین نوجوانی و جوانی، وزن و جثه افراد ابعاد سرویس خواب را تعیین می‌کند؛ بنابراین لازم است برای راحتی و آسایش، بهترین کالای خواب مناسب با نیاز و سلیقه‌ فرزندان خریداری کنیم. در هنگام خرید تخت خواب علاوه‌بر ابعاد تخت، حتما باید به استحکام پایه‌ها، جنس کفی و متریال به‌کار رفته در بدنه تخت و رنگ آن توجه کنیم.

تخت خواب ساده دخترانه؛ نکات مهم به تفکیک سن

ابعاد تخت‌خوابی که خریداری می‌کنید کاملا به ویژگی‌های شخصی که روی آن می‌خوابد بستگی دارد. یک تخت خواب دخترانه ساده و شیک برای نوزاد و کودک ۱۴۰ سانتی‌متر طول و ۶۰ سانتی‌متر عرض دارد. پس از گذر از دوران کودکی، می‌توانید برای دختر خود سرویس خوابی متناسب با سلیقه و نیاز او خریداری کنید. تخت خواب تک نفره نوجوان و بزرگسال طول ۲۰۰ سانتی‌متر دارد و عرض آن ۹۰ سانتی‌متر است. البته فراموش نکنید که جثه و وزن افراد یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده برای انتخاب تخت است؛ بنابراین تولیدکنندگان، تخت‌ خواب‌های یک و نیم نفره با عرض ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر نیز عرضه می‌کنند.

ارتفاع استاندارد تخت خواب دخترانه و علت تفاوت آن با تخت‌های پسرانه

دختران نسبت به پسران جثه و اندام کوچکتری دارند، همچنین وسایل دختران بیشتر است. درنتیجه در برخی موارد، خانواده‌ها برای خرید تخت خواب دخترانه ساده و شیک، تختی را سفارش می‌دهند که ارتفاع زیادی داشته و در زیر آن کشو و کمد قرار دارد. بر اساس علم فنگ‌شویی هرچه ارتفاع تخت بیشتر باشد، انرژی آرامش‌بخش هنگام خواب در اطراف شما بیشتر است. به‌طورکلی استاندارد ارتفاع تخت خواب نوزاد و تخت یک نفره بزرگسال ۳۵ سانتی‌متر است.

فقط تخت‌خواب‌های دونفره کینگ و کوئین ارتفاع بلندتری در حد ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر دارند. فراموش نکنید قیمت تخت خواب‌ ها با توجه به ابعاد آن‌ها متغیر است. تخت‌های تک نفره و یک و نیم نفره قیمت کمتری نسبت به تخت دونفره دارند.

رنگ تخت خواب تخت خواب دخترانه ساده و شیک برای هر سن چگونه انتخاب شود؟

رنگ تخت خواب یک ویژگی شخصی است و هر فرد بنا به روحیه و سلیقه‌، رنگ سرویس خواب خود را انتخاب می‌کند. اما رعایت چند نکته باعث می‌شود انتخاب خوب و مناسبی داشته باشیم. اگر محیط اتاق خواب فرزندمان زیبا و چشم‌نواز باشد، در روحیه او نیز اثر مثبت می‌گذارد. پس باید متناسب با رنگ محیط، دیوار و وسایل، بهترین و شیک‌ترین تخت خواب را تهیه کنیم.

انتخاب تخت خواب دخترانه شیک نوجوان مطابق با رنگ اتاق

کودکان و نوجوانان به‌دلیل روحیه شادی که دارند بیشتر به طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی و نشاط‌آور جذب می‌شوند. انتخاب رنگ تخت تاشو نوجوان یا کودک از ترکیب رنگ‌های روشن با صورتی، قرمز و نارنجی، شادابی اتاق او را چند برابر می‌کند. البته بعضی از نوجوانان علاقه‌ای به رنگ‌های شاد ندارند و رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای یا مشکی را بیشتر ترجیح می‌دهند؛ بنابراین قبل از خرید کالای خواب حتما این موارد را مدنظر قرار دهید.

معیار انتخاب رنگ تخت خواب دخترانه جوان

اصول زیبایی‌شناسی همواره بیان می‌کند انتخاب‌های ساده در نزد مشتریان پرطرفدارتر است. در خرید تخت خواب دخترانه ساده و شیک برای افراد جوان، دیگر از رنگ‌های پرانرژی مانند صورتی و قرمز و نارنجی خبری نیست. با پا گذاشتن به سنین بزرگسالی، رنگ‌هایی مثل سفید، استخوانی، آبی آسمانی و زرد روشن بیشتر انتخاب می‌شوند. رنگ تخت خواب باید با توجه به رنگ پرده، وسایل دکوری مانند آباژور انتخاب شود. رنگ‌های روشن برای ایجاد حس راحتی و آرامش تأثیر فراوانی دارند.

خصوصیات تخت خواب ساده و شیک دخترانه

تخت خواب یکی از مهم‌ترین اجزاء اتاق است؛ بنابراین باید در هنگام انتخاب و خرید آن دقت کنیم. تخت‌ها علاوه‌بر ظاهر زیبا و جذاب، باید کیفیت بالایی داشته باشند. نکات مهمی که باید در زمان خرید تخت خواب به آن‌ها توجه کنیم به شرح زیر است:

  • جنس تخت خواب: تخت‌ها عموما از جنس چوب، فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. هرکدام از این موارد ویژگی‌های خاص خود را دارند. تخت‌های چوبی دوام بالایی دارند، اما سنگین هستند. تخت خواب‌ MDF تنوع رنگی بالایی دارد، اما دوامش کم است و تخت‌های فلزی با اینکه وزن کم و مقاومت بالایی دارند، اما تنوع رنگی آنچنانی ندارند.
  • استحکام پایه تخت: تخت‌ها باید قادر باشند وزن شخص و تشک را به‌سادگی تحمل کنند. اگر پایه تخت خواب مستحکم نباشد، پس از گذشت مدتی خم شده یا می‌شکند.
  • ابعاد متناسب با اتاق خواب: قبل از خرید تخت خواب باید به ابعاد اتاق نیز توجه کنیم. اگر فضای منزل شما کوچک است نباید از تخت‌هایی با تاج بلند استفاده کنید. همچنین در منازل کوچک، خرید تخت‌های یک نفره به‌جای یک و نیم نفره توصیه می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که هرسال سرویس خواب منزلشان را عوض می‌کنند؛ باید از تخت خواب‌های ام دی اف که دوام بالایی ندارند، استفاده کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید با یک بار خرید، سال‌های طولانی از تخت استفاده کنید؛ تخت‌های فلزی با پایه مستحکم انتخاب مناسبی برای شما است.

بلج؛ قدیمی‌ترین سایت فروش سرویس خواب به‌صورت آنلاین

در این مقاله راجع‌به خرید تخت خواب دخترانه ساده و شیک صحبت کردیم و نکات مهمی را یادآور شدیم. شما می‌توانید پس از بررسی موارد ذکرشده، باتوجه به سلیقه و نظری که دارید تخت خواب مناسبی برای فرزند خود خریداری کنید.

گروه بلج با بیش از ۳۰ سال سابقه در تولید و طراحی انواع کالای خواب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است. در سایت بلج به نشانی bolej.ir انواع محصولات چوبی قرار دارد. از مزایای سایت بلج می‌توان به خرید غیرحضوری و آنلاین اشاره کرد. محصولات تولیدی گروه bolej نسبت به فروشگاه‌های دیگر قیمت پایین و کیفیت بالاتری دارند. همچنین امکان خرید قسطی از این سایت وجود دارد. در صورت پیدا نکردن تخت خواب مدنظرتان در سایت، می‌توانید برای ساخت محصول سفارشی درخواست دهید. کارشناسان بلج از طریق شماره تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 2,90 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.