سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راهنمای انتخاب لباس عروس مناسب

 

برای  انتخاب لباس عروس مناسب چه کار کنیم ؟

userupload_2013_10160257111404505119.6165
 
شرایط اندام اولین فاکتور برای انتخاب لباس عروس است. برای مثال یک خانم لاغر و ریز نقش باید لباس شلوغ و پرکاری را انتخاب کند که او را متغیر نشان دهد و لاغری او را بپوشاند، هم چنین لباس عروس با یقه باز که اندام را کشیده تر نشان می دهد، برای یک فرد لاغر پیشنهاد نمی شود. از سوی دیگر کسی که پایین تنه برجسته ای دارد نباید لباس عروس با بالاتنه بلند بپوشد، بلکه باید لباس عروس با دامن پف را انتخاب کند که برجستگی پایین تنه را می پوشاند، یا این که پارچه لباس او باید حریر باشد که ریزش داشته باشد.

مزیت مشاوره با طراح لباس عروس آن است که تمامی ابعاد بدن را در نظر می گیرد، مدل لباس عروس را متناسب با شرایط اندامی فرد طراحی می کند، پارچه مناسب را انتخاب می کند و سپس دوخت را انجام می دهد، و به این ترتیب نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد.

دنباله لباس عروس باید بلند باشد چون برای عکسبرداری و فیلمبرداری زیباتر و با شکوه تر است، اما وقتی عروسی در باغ برگزار می شود لازم است که لباس طوری طراحی شود که بتوان دنباله لباس عروس را جمع کرد. هم چنین در طراحی لباس باید به شخصیت عروس توجه کرد.

مثلاً برای عروس خانمی که انرژی زیادی دارد و زیاد حرکت می کند نباید لباس با دنباله بلند را انتخاب کرد، چون با آن احساس راحتی نخواهد کرد. از طرفی اگر چه انتخاب لباس عروس با دنباله بلند توصیه می شود اما اندازه دنباله لباس عروس به کوتاهی و بلندی قد عروس بستگی دارد و برای عروس خانمی که قد کوتاهی دارد، دنباله لباسش نباید بیش از ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر طول داشته باشد.

در مزون ها  به این دلیل که این امکان وجود ندارد که تمام رنگ ها یا انواع پارچه ها را وارد گردد، در بعضی مدل لباس ها که پارچه با دو یا سه تم رنگ استفاده می شود که پارچه را رنگ  و سایه روشن های لازم را متناسب با مدل انتخاب شده ایجاد می کنند.  تا نتیجه کار به مدل انتخاب شده بسیار نزدیک باشد. هم چنین گل ها و روبان های لباس را خودمان به صورت کار دست آماده می کنیم و از گل های ژله ای و آهاردار آماده استفاده نمی کنیم.

 

راهنمای انتخاب لباس عروس مناسب, انتخاب لباس ,لباس عروس, لباس عروس مناسب, انتخاب لباس عروس مناسب ,لباس عروس متناسب با اندام,انتخاب مدل لباس عروس

 

اگر چه بودجه در انتخاب مدل و کار لباس عروس مهم است، اما عروس خانم نباید فکر کند که چون بودجه محدودی دارد، نمی تواند آن لباسی را که همیشه آرزو داشته، تهیه کند. بلکه پس از انتخاب مدل لباس عروس خود و با مشاوره با طراح لباس، می توان آن مدل را با پارچه سبک تر و یا کار سبک تر انجام داد تا نتیجه به آن چه عروس در نظر دارد بسیار نزدیک شود. در واقع این بستگی به هنر طراح لباس دارد که مدل، کیفیت و کار لباس را با قیمت لباس هماهنگ کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای ما مهم است که عروس خانم در انتخاب مدل و دوخت لباس خود احساس آرامش کند.

این کار باید یک ماه قبل از روز عروسی و جشن‌تان شروع شود تا زمان کافی برای انتخابی شایسته را داشته باشید. به سایت‌ها، مجلات و سالن‌ها نگاهی بیندازید چون وقتی چندین لباس عروس را مشاهده می‌کنید، متوجه سلیقه خود می‌شوید و می‌فهمید که چه نوع لباسی مد است و شما بیشتر از چه نوع سبکی استقبال می‌کنید.

 

بعضی از افراد مایل هستند که لباس عروشان دوخته شود به این عروس خانم‌ها می‌گوییم که شما باید حداقل شش ماه قبل، لباس خود را برای دوختن به خیاط بسپارید تا زمان کافی برای آماده شدنش داشته باشد و نگران خوب یا بد شدن لباستان نباشید. و لباستان دو هفته قبل از جشن آماده باشد و آن را چندین دفعه و در ساعات مختلفی از روز و حتی شب هنگام نیز بپوشید که اگر مشکلی دارد متوجه شوید و آن را اصلاح کنید. افرادی که تمایل دارند لباسشان را آماده تهیه کنند نیز باید ۲ ماه قبل از روز جشن خرید خود را انجام دهند.

انتخاب برای این افراد ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود زیرا دیگر نگران خوب یا بد شدن لباسشان نیستند و آن را در یک روز خریداری می‌کنند. خیلی از خانم‌ها هستند که دو هفته مانده به روز جشن تازه به فکر لباس عروسشان می‌افتند این کار اشتباه است چون با عجله لباسی را که دوست ندارید انتخاب می‌کنید زیرا دیگر زمانی برای جستجو ندارید.

مسلما همه خانم‌ها مانکن نیستند و استیل خوبی ندارند. باید لباسی را انتخاب کنند و بپوشند که زیبایی بیشتری به آنها بدهد.

شانه‌هایتان، فرم شکم و باسن و حتی اگر قدی کوتاه دارید قد شما را بلند‌تر نشان دهد و یا برعکس. بعضی از خانم‌ها هستند که می‌خواهند لباسی متفاوت نسبت به بقیه داشته باشند و برای همین لباس‌های با رنگ‌های متفاوت را انتخاب می‌کنند مثلا قرمز، سبز… همه این رنگ‌ها زیبا هستند اما در همه جای دنیا عروس در جشن ازدواجش لباس عروس سفید، نباتی و یا مشتقاتی از رنگ سفید را می‌پوشد.

لباس و رنگی را انتخاب کنید که اگر ده سال دیگر عکس‌های روز عروسیتان را نگاه کردید جیغ نزنید و از آن روز برای خود فاجعه ای نسازید. ما تغییر می‌کنیم ولی عکس‌های ما تغییر نمی کنند. درست است که این روز مهم‌ترین روز زندگی برای هرکسی است بخصوص برای عروس خانم‌ها ولی این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که برای شاهزاده شدن و زیباترین زن دنیا بودن بجز لباس راههای دیگری هم وجود دارد و همسران خود را برای خرید یک لباس فوق العاده دچار مشکل نکنید.

اگر قدتان بلند نیست، لباس پرنسسی نپوشید
لباس‌های پرنسسی بیشتر برای عروس خانم‌های قد بلند مناسب‌اند چون دامن این لباس‌ها خیلی پف‌دار است و خودبه‌خود قد شما را کوتاه‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به کمک خانم صاحب مزون به دنبال مدل‌هایی بگردید که به اندام شما مثل شمع بنشیند. اگر کسانی‌که قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباس‌های پف‌دار بپوشند، کوتاه‌تر به‌نظر می‌رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لباس عروس های حجیم و پف‌دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می‌دهد.

 

زنان کوتاه قد:
یک مدل با کمر افتاده و بخشی بر روی کمر، انتخابی عالی است که می تواند شما را از آنچه که هستید، بلندتر نشان بدهد. مدل پر نسسی برای زنان قد کوتاه که درشت و چاق هستند، بسیار خوب است.

userupload_2013_1038482781400751224

چند نکته اساسی و مهم دیگر

عروس هایی که ران های بزرگ و پری دارند:
یک مدل خطی A شکل(A-Line) که به پوشاندن رانها متمایل است، در حالی که کمر را به خوبی نشان می دهد، برای چنین عروسی بسیار خوب است؛ یا مدلی با شانه های افتاده و آستین کوتاه که شانه را نمی پوشاند، در اندام ایجاد تعادل می کند و باعث تاکید و توجه به نیم تنه بالایی می شود.

پیراهن های بلند راسته(که رانها را برجسته تر نشان می دهد) و دامن های خیلی کلوش که پوشنده آن را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد؛ یا مدلهای بدون آستین با یقه بنددار که سینه و نیمه تنه بالایی را کوچکتر نشان می دهد، اصلا برای چنین کسی مناسب نیست.
دامنهای به شکل خطی ای، بهترین انتخاب برای زنانی است که رانهای بزرگی دارند. شما می توانید با تاکید به بخش های دیگر بدنتان که خوب و زیبا است- مثلا سینه متناسب و زیبا، شانه خوش فرم یا کمر باریک- توجه را از رانهای بزرگ خود به این نواحی متمرکز کنید.

 

صاحبان بازوهای لاغر و باریک:
بازوهای خود را کاملا نپوشانید. مدل های دکلته بپوشید، زیرا برخی از طراحان عقیده دارند که آستین و بند لباس عروس توجه بیشتری را به این ناحیه جلب می کند. از پوشیدن مدلهایی با آستین رکابی کوتاه خودداری کنید.

 

عروس‌هایی که سینه‌های کوچک دارند:
این عیب می تواند برای شما مفید باشد و به شما اجازه می دهد تا از طرح های تزئین کاری شده استفاده کنید، مانند تزئیناتی دور گردن و یقه. با پارچه پوشاندن و آراستن یقه؛ همچنین پیراهن بلندی که بالاتنه کوتاهی دارد و خط سینه آن بالا است و درزی در زیر خط سینه دارد، بسیار خوب و مناسب است.

 

عروس‌هایی که سینه‌های بزرگ دارند:
از پوشیدن یقه های بسته و پیراهن های دکلته خودداری کنید. یقه های گلابی شکل و قلبی و یقه هفت بهترین نوع یقه برای این افراد است. پیراهنی با کمر افتاده و بخشی افتاده بر روی کمر، با ایجاد فاصله بین کمر و سینه به کوچک نشان دادن شکل سینه کمک می کند.

 

افراد قد بلند:
پیراهن های بزرگ و پف کرده می تواند برای زنان قدبلند موثر باشد. پیراهن های بسیار باریک و تنگ ممکن است شما را از آنچه که هستید نیز بلندتر نشان بدهد. برای ایجاد تعادل مناسب، یک پیراهن با دامن کلوش، اما نه خیلی پف و کلوش، یا دامنی که جلوی صافی دارد و با پارچه تزئین شده یا پشت شلوغ و کارکرده ای دارد را انتخاب کنید.

 

زنان کوتاه قد:
یک مدل با کمر افتاده و بخشی بر روی کمر، انتخابی عالی است که می تواند شما را از آنچه که هستید، بلندتر نشان بدهد. مدل پر نسسی برای زنان قد کوتاه که درشت و چاق هستند، بسیار خوب است.

 

عروس های با شانه های پهن:
مدل بدون آستین بنددار گزینه مناسبی برای این افراد است، زیرا باعث می شود که شانه ها باریکتر به نظر برسند. یا می توانید پیراهنی دکلته را امتحان کنید، زیرا از پهنا و عرض شانه های شما کم می کند. از پوشیدن پیراهن های با آستین افتاده کوتاه که شانه ها را نمی پوشاند و شانه ها را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد، خودداری کنید.

 

صاحبان شانه های باریک:
همانطور که گفتیم مدلهای دکلته و بدون آستین بنددار باعث می شود تا شانه ها کوچکتر دیده شوند، بنابراین مدلهای رکابی، ترجیحا با شانه پهن و بزرگ را انتخاب کنید. یقه با آستین افتاده کوتاه که شانه ها را نمی پوشاند، می تواند در اندام شما تعادل ایجاد کند، همچنین شال و کت کوتاهی بر روی پیراهن شما به این کار کمک می کند.

 

گردن کوتاه:
یقه های باز رمز بلند نشان دادن گردن کوتاه است. یقه هایی که دور گردن پیچیده و بسته می شوند، تنها باعث می شود تا گردن کوتاهتر به نظر برسد. مدلهای دکلته، یقه هفت یا بنددار باریک بسیار خوب است. مدل موی جمع نیز گردن را بلندتر نشان می دهد.

 

کمر کوتاه:
هر مدل دامن با کمر افتاده و بخشی بر روی کمر، که قسمت پایین بدن را زاویه دار کند، کمر را بلندترنشان می دهد. دامن های به شکل خطی ای، کمتر از دامن های پف کرده در کمر، به حجم کمر می افزایند.

 

عروس با کمر بلند:
مدلی با بالاتنه کوتاه و خط کمر بالا که با یک دامن به شکل خطی ای یا دامن راسته همراه شده باشد، بهترین انتخاب برای نیمتنه های بلند است.

 

کمر پهن و بزرگ:
کنتراست بین یک دامن پف کرده بزرگ، می تواند در مقایسه کمر شما را باریکتر نشان بدهد.

شاید برای خیلی از عروس‌خانم‌ها هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از پوشیدن لباس عروس پفی، پرنسسی و براق که در جنس‌های حریر و تور می‌درخشند، نباشد. ولی طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل و جنس لباسی که عروس‌ها می‌پوشند، مهم‌تر است. با برخی از این اصول، آشنا شوید.

 

راهنمای انتخاب لباس عروس

 

۱) اگر قدتان بلند نیست، لباس پرنسسی نپوشید
لباس عروس پرنسسی بیشتر برای عروس خانم‌های قد بلند مناسب‌ است چون دامن این لباس‌ها خیلی پف‌دار است و خودبه‌خود قد شما را کوتاه‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به کمک خانم صاحب مزون به دنبال مدل‌هایی بگردید که به اندام شما مثل شمع بنشیند. اگر کسانی‌که قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباس‌های پف‌دار بپوشند، کوتاه‌تر به‌نظر می‌رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لباس عروس های حجیم و پف‌دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس‌های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می‌دهد.

 

۲) با آقایان نروید دنبال لباس‌عروس‌! نامردها!!!

خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله می‌خواهد. باید برای این‌کار وقت بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید. چون اولین و آخرین باری است که این کار را انجام خواهید داد. توصیه ما این است که با یک خانم به خرید لباس عروس بروید نه با آقای داماد. آقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان می‌کنید، برای اینکه از این خرید کسل کننده خلاص شوند، به شما خواهند گفت این لباس بهترین است اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواه‌تان را پیدا کردید، می‌توانید همسر آینده‌تان را سورپرایز کنید. به همین سادگی.

 

۳) لباس عروس خودش زیباست
به بالاتنه لباس عروسی که می‌خواهید بخرید خوب دقت کنید. بالاتنه‌های خیلی تنگ، ممکن است اندام شما را بزرگ نشان بدهند و این چندان جالب نیست. سفیدی لباس عروس به اندازه کافی شما را مرکز توجه قرار می‌دهد. لازم نیست زیاده‌روی کنید. لباس عروس خودش زیباست. لازم نیست خودتان را برای به یادماندنی شدن به زحمت زیادی بیندازید و مدل‌های فوق‌العاده را انتخاب کنید.

 

۴) لباسی متناسب با اندام خود‌تان انتخاب کنید

لباس عروسی که روی جارختی زیباست، لزوما روی اندام شما زیبا نیست. نکات قوت و ضعف اندام شما بهترین راهنما برای انتخاب لباس عروس ایده‌آل شماست. می‌توانید با کمک یک خیاط ماهر، لباسی را بدوزید که برای اندام شما ایده‌آل است و شما را بسیار رویایی در آن شب به یادماندنی نشان خواهد داد. لباس عروس ایده‌آل شما حتما وجود دارد. مهم این است که شما بتوانید آن ‌را پیدا کنید.

 

۵) چه رنگی را ترجیح می‌دهید؟
از قدیم‌ها در ذهن بیشتر ما لباس عروس سفید بوده است ولی خیلی هم به این قانون نانوشته اعتماد نکنید. اگر سری به مزون‌های دوخت لباس‌ عروس بزنید، می‌بینید که بدتان نمی‌آید، لباس عروس‌هایی با رنگ کرم، نباتی و حتی بژ سفارش دهید. بد نیست رنگ این لباس عروس‌ها را هم روی پوست‌تان امتحان کنید.دقت کنید اگر لباس عروس‌تان را در این رنگ‌ها انتخاب می‌کنید، حتما باید تورتان را هم در همین مایه‌ها ی رنگی انتخاب کنید.

 

۶) فصل عروسی هم مهم است
اگر شما در فصول زمستان و پاییز قصد دارید جشن ازدواج‌تان را برگزار کنید ، باید دور خرید لباس عروس‌های دنباله‌دار را خط بکشید چون در این فصول هوا بارانی و برفی می‌شود و شما حتما دوست ندارید با یک لباس عروس گلی وارد مجلس شوید. لباس عروس بدون دنباله برای این فصول مناسب‌ترند ولی اگر بازهم تمایل دارید که این لباس عروس‌های دنباله‌دار را انتخاب کنید، حداقل لباس‌های دنباله‌داری را برگزینید که می‌توانید پارچه دنباله‌دار آن ‌را جدا کنید و هنگام رسیدن به سالن آن ‌را دوباره به لباس عروس‌تان وصل کنید. البته محل برگزاری جشن ازدواج‌تان هم مهم است. در باغ مسلما شما نمی‌توانید چنین لباس‌هایی بپوشید.

 

۷) شما ستاره سینما نیستید
شاید شما در تلویزیون فیلم عروسی «پرنسس دایانا» همسر ولیعهد انگلیس را دیده‌ باشید که لباس عروسی‌اش چند متر دنباله داشت ولی این فقط یک عروسی تشریفاتی و تبلیغاتی بوده است که چند نفر فقط برای حمل دنباله این لباس عروس استخدام شده بودند. شما می‌خواهید در جشن ازدواج‌تان راحت باشید و بتوانید با آسایش این سو و آن سو بروید. پوشیدن چنین لباس‌هایی فقط دست و پای شما را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد در این شب رویایی راحت باشید. لباس عروسی را انتخاب کنید که در آن اول از همه احساس راحتی کنید.

 

۸) مدل‌های عجیب و غریب نخرید
فقط همین امشب لباس عروس در تن شماست و قرار است سال‌ها بعد لباس عروس تان را که در آن شب رویایی به تن کرده‌اید، در عکس‌های عروسیتان تماشا ‌کنید ولی دقت کنید که لباس عروسی را برگزینید که بعدا خجالت نکشید آن ‌را به دیگران نشان دهید. برخی از مدل‌های لباس عروس سال‌های سال کهنه نمی‌شوند و همیشه زیبا هستند. بنابراین به سراغ انتخاب این مدل‌ها بروید.

نکاتی که در بالا گفته شد به این معنی نیست که حتما باید لباس بخرید یا هزینه ی زیادی صرف کنید. مهم ترین چیز صرف سلیقه است که به شما کمک می کند تا لباسی زیبا به تن داشته باشید . گاهی بعضی افراد لباس دوستشان را قرض می گیرند و با مختصر تغییراتی که در تور سر و دسته گل شان می دهند ، هماهنگی زیبایی در ظاهرشان ایجاد می کنند. تاکید ما بر سادگی و سلیقه است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...