پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

راهنمای انتخاب تابلو

انتخاب تابلو برای یک فضا، با توجه به ابعاد و مکان دیوار صورت می‌گیرد. در بحث چیدمان وسایل تزئینی در ساختمان، آثار هنری کاربرد فراوانی دارند. ممکن است که این آثار دست‌ساز و یا چاپ شده باشند. در هنرهای تجسمی، نقاشی به عنوان یک هنر پرکاربرد شناخته شده است. آثار هنری مرتبط با آن نیز امروزه با نام دکوراتیو شناخته می‌شوند. یک تابلو دیواری چاپی به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای تزئین به کار می‌رود. بخش وسیعی از فضای یک ساختمان را دیوارها تشکیل داده اند. دیوار می‌تواند کم عرض یا عریض باشد. در هر صورت باید متناسب با طول و عرض آن نسبت به تهیه شی تزئینی روی آن، اقدام کنیم. یکی از نکاتی که در مورد انتخاب آثار تزئینی وجود دارد، نوع محتوای آن‌ها است. در حال حاضر این محتوا شامل آثار نقاشان معروف، عکس و یا تصاویر گرافیکی است. این تصاویر با کیفیت بالا روی بوم چاپ می‌شوند. گاهی اوقات بوم دارای قاب یا بدون قاب ارائه می‌شود. تابلوهای دکوراتیو امروزی، معمولا از سایز کوچک تا بزرگ، قابل سفارش هستند. به همین دلیل متناسب با ابعاد هر بخش از ساختمان، می‌توانیم بوم بزرگ یا کوچک را سفارش دهیم. انواع تابلو چند تکه نیز در حال حاضر تولید می‌شوند.

تابلو

خرید جدیدترین تابلو دیواری

همانطور که اشاره شد آثار دکوراتیو در حال حاضر به عنوان جدیدترین تابلو دیواری شناخته شده اند. برای خلق این تصاویر از چاپ استفاده شده است. انواع تابلو با این روش با تعداد بالا تولید می‌شوند. بنابراین مضامین به کار رفته در آن‌ها بسیار متنوع است. تنوع طرح و نقش به گونه‌ای است که برای هر موضوعی یک اثر چاپی وجود دارد. سبک‌های متنوع هنری مانند مدرن، کلاسیک، فانتزی، انتزاعی و مفهومی، کاربرد بیشتری دارند. همچنین از دکوری‌های چند تکه نیز استفاده می‌شود. این نوع جدید که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ۲ یا چند بوم تشکیل شده است. ممکن است مضمون هر سه تابلو دکوراتیو با یکدیگر مرتبط باشد. در هر صورت باید از نظر شکل یا رنگ، هماهنگی بین این سه اثر وجود داشته باشد. گاهی نیز ادامه‌ی یک طرح در بوم بعدی دیده می‌شود. البته این نوع ارائه آثار، مختص به آثار چاپی بازاری است. طراحان در دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند که از آثار خاص استفاده کنند. برای این کار می‌توانید طرح مورد نظر را خود را برای چاپ ارائه دهید. اما معمولا هنگام خرید تابلو، یک طرح متفاوت با دیگر نقوش را می‌توان انتخاب کرد. تصاویر گرافیکی به طور معمول تنوع بیشتری دارند.

انتخاب تابلو مناسب برای پذیرایی و نشیمن

در منازل مسکونی، بخش‌هایی وجود دارد که از نظر دیزاین و طراحی، اهمیت بیشتری دارند. بخش پذیرایی و نشیمن جزو این دسته از فضاها هستند. به کارگیری یک تابلو زیبا با طرح و نقش متناسب با فضا، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب داشته باشد. به طور کلی به دلیل زندگی ماشینی، بهتر است فضای زندگی را با استفاده از آثار هنری، تزئین کنیم. انتخاب یک دکوری مناسب برای بخش پذیرایی یا نشیمن باید طبق قواعد مشخصی، صورت بگیرد. به عنوان مثال یک تابلو مدرن را حتما باید در فضا با سبک مدرن مورد استفاده قرار داد. اگر درک درستی از طراحی داخلی ساختمان نداشته باشیم، به طور حتم ممکن است در انتخاب آن اشتباه کنیم. البته یک طرح باید با توجه به عوامل زیادی انتخاب شود. در صورتی که آشنایی با این اصول و قواعد ندارید، می‌توانید کار به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپرید. بخش پذیرایی برای ارتباط با اشخاص غریبه و آشنا طراحی شده است. در این بخش میز ناهارخوری و مبلمان مناسب قرار داده شده است. یک تابلو را می‌توان در دیوار پشت مبلمان و یا میز ناهارخوری قرار داد. علاوه بر انتخاب مکان نصب باید به ترکیب‌بندی و رنگ آن نیز توجه شود.

قیمت انواع تابلو مدرن

تابلوهای مدرن برای فضاهای امروزی طراحی شده اند. برخی اوقات، یک ساختمان با توجه به نظر طراح به صورت کلاسیک طراحی می‌شود. در این صورت باید از تابلو کلاسیک برای دیزاین این فضا استفاده شود. با توجه به قیمت تابلو چاپی، طرح‌های مدرن بیشماری را می‌توان انتخاب و خریداری کرد. معمولا آثار چاپی با قیمت کمتری ارائه می‌شوند. این امر به دو دلیل صورت می‌گیرد. در واقع صنعتی بودن تولید این آثار هنری و استفاده از طرح های آماده از دلایل قیمت ارزان آن است. تابلو مدرن با توجه به سبک مدرن طراحی می‌شود. این سبک از زمان ابداع تا کنون بارها توسط هنرمندان نقاش مورد استفاده قرار گرفته است. تنوع آثار طراحی شده با این شیوه‌، بسیار بالا است. میزان فروش تابلو دیواری مدرن نیز نسبت به سایر سبک‌ها، بیشتر است. شاید یکی از دلایل این امر، چیدمان مدرن ساختمان های امروزی است. در واقع فرقی ندارد فضای مورد نظر چه نوع کاربری داشته باشد. در هر صورت از این شیوه برای دیزاین بخش‌های مختلف آن، استفاده می‌شود. گاهی اوقات یک فضا به صورت تلفیقی طراحی می‌شود. به همین دلیل برای این نوع فضا از تابلو سنتی مدرن مانند تابلو خط استفاده می‌شود.

فروش تابلو دکوراتیو در تهران

در گذشته برای دسترسی به آثار هنری چاپی، باید مسافت‌های زیادی طی می‌شد. با ورود اینترنت و دسترسی عامه مردم به آن، امکان سفارش انواع تابلو در مکان‌های مختلف، میسر شد. تابلو دکوراتیو در تهران و سایر شهرهای ایران به صورت اینترنتی قابل خریداری است. فروش تابلو به صورت آنلاین موجب دسترسی سریع مخاطب به آثار هنری می‌شود. اما قبل از خرید باید به نکات مختلفی توجه کنیم. یک چیدمان درست و اصولی تنها با پیروی از قواعد و استانداردها، قابل انجام است. زیرا در صورتی که طبق اصول نباشد، یک نوع آشفتگی و بی نظمی در فضا ایجاد می‌شود. به همین دلیل رعایت اصول اولیه در خرید آثار هنری، بسیار مهم است. به عنوان مثال در چیدمان سنتی باید از دکوری‌های مرتبط با آن نوع دکوراسیون استفاده شود. به کار بردن یک تابلو دکوراتیو مدرن در چنین ساختاری، امری اشتباه است. اما متاسفانه بیشتر افراد هنگام استفاده از آثار هنری به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند. معمولا این نوع دکوری‌های تزئینی در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، اصفهان و … بیشتر در دسترس هستند. اما با وجود خرید آنلاین، این دسترسی برای همه‌ی شهرهای بزرگ و کوچک میسر شده است.

کاغذ دیواری، پوستر دیواری و پارکت لمینت

قیمت تابلو دیواری

در مورد تابلوهای نقاشی شده با دست، به دلیل منحصر به فرد بودن این نوع آثار، قیمت نیز بالاتر است. از این نوع تابلوهای نقاشی تنها یک عدد وجود دارد. به همین دلیل از نظر قیمتی با یک تابلو چاپی که با تعداد بالا چاپ می‌شود، تفاوت وجود دارد. قیمت کلیه آثار هنری چاپی به همین دلیل ارزانتر است. اما از نظر کیفیت چاپ یا بوم با آثار هنری دیگر تفاوتی ندارند. البته برای خاص بودن یک طرح می‌توان، طرح مورد نظر را برای چاپ ارسال کرد. معمولا طرح‌های چاپ شده روی بوم به صورت آماده یا سفارشی قابل خریداری هستند. در هنگام سفارش می‌توان ابعاد و اندازه‌ی مشخص را تعیین کنید. در این صورت متناسب با دیوار مورد نظر برای نصب تابلو دیواری، می‌توانید اثر هنری را سفارش دهید. برای یک فضا با ابعاد و اندازه‌ی کوچک، نصب یک تابلو با سایز کم مناسب است. معمولا برای فضاهای بزرگ و وسیع از بوم بزرگ استفاده می‌شود. در این صورت قیمت اثر با یکدیگر متفاوت خواهد بود. زیرا ابعاد بوم بزرگ تر از حد معمول است. در هنگام نصب نیز باید به محل نصب دقت شود. تابلو را نباید در ارتفاع بسیار بالا یا پایین نصب کنید.

https://decoroffice.net

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.