شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

روش دور زدن طرح ترافیک تهران

دور زدن طرح ترافیک

طرح‌هایی برای مدیریت ترافیک و کم‌کردن از شلوغی خیابان‌ها در نظر گرفته شده‌‌اند اما اثرگذاری‌شان کمی جای تردید دارد. برای همین است که آشنایی با روش‌هایی برای دورزدن طرح ترافیک می‌تواند ایده خوبی برای کنترل زمان ترددهایمان در خیابان‌ها و معابر مختلف باشد، البته دورزدن از راه قانونی! راه و رسم این کار را می‌دانید؟

شهرها روزبه‌روز شلوغ‌تر می‌شوند و وضعیت ترافیک هم با انبوهی از خودروها وضع و اوضاع مناسبی ندارد. زمانی که می‌تواند بسیار مفید و بهره‌ور بگذرد در خیابان‌ها و پشت چراغ‌های قرمز اسیر می‌شود و امکان برنامه‌ریزی برای اوقات را از ما می‌گیرد. طرح‌هایی برای مدیریت ترافیک و کم‌کردن از شلوغی خیابان‌ها در نظر گرفته شده‌‌اند اما اثرگذاری‌شان کمی جای تردید دارد. برای همین است که آشنایی با روش‌هایی برای دورزدن طرح ترافیک می‌تواند ایده خوبی برای کنترل زمان ترددهایمان در خیابان‌ها و معابر مختلف باشد، البته دورزدن از راه قانونی! راه و رسم این کار را می‌دانید؟

۱. خریدن طرح ترافیک

ساعت طرح ترافیک از حوالی ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر ادامه دارد. برای اینکه بتوانید در محدوده‌ طرح ترافیک تردد کنید، امکان خرید طرح برایتان وجود دارد. در واقع، با پرداخت مبلغی می‌توانید مجوز عبور از محدوده ممنوع برای کنترل ترافیک را دریافت کنید.

برای این کار، لازم است که به سامانه «تهران من – my.tehran.ir» مراجعه و مجوز ورود به محدوده طرح را رزرو کنید. رزرو مجوز ورود به طرح ترافیک هم با ارائه اطلاعات خودرو به سامانه مذکور به نشانی زیر مقدور می‌شود:

روند ثبت‌نام در این سایت هم به‌شرح زیر است:

  • به سامانه تهران من وارد شوید
  • اطلاعات لازم برای ثبت‌نام در سامانه مانند کدملی را وارد کنید
  • از راه پیامک، کد فعال‌سازی حسابتان در سامانه را دریافت کنید
  • با رمز عبور و نام کاربری‌تان وارد سامانه شوید
  • اطلاعات کارت ملی و سند مالکیت خودرو و تصاویرشان را در سایت وارد کنید
  • حسابتان را شارژ کنید تا امکان پرداخت هزینه مجوز ورود به طرح ترافیک مقدور شود

علاوه بر اینکه می‌توانید با شارژکردن حسابتان در سامانه تهران من، حق ورود به محدوده طرح ترافیک را بخرید، در هر فصل سهمیه‌ای رایگان برای ورود به طرح هم در اختیار دارید. استفاده از این سهمیه فقط با ثبت‌نام در سایت نام‌برده مقدور می‌شود.

در واقع، چنانچه وارد سایت تهران من نشوید و ثبت‌نام نکنید، نمی‌توانید از سهمیه رایگان ورود به طرح خود بهره ببرید. سهمیه رایگان هم در هر فصل معادل ۲۰ روز آزاد برای خودروهای پلاک تهران و ۱۵ روز آزاد برای خودروهایی است که پلاک شهرستان دارند.

۲. دور زدن طرح ترافیک با مسیریاب‌ها

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند در محدوده طرح ترافیک قرار نگیرید، استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی است. در این برنامه‌های کاربردی، خدماتی برای کاربران در نظر گرفته شده که به آنها کمک می‌کند، طرح را دور بزنند.

در این اپلیکیشن‌ها به شما مسیرهایی نشان داده می‌شود که در محدوده طرح قرار ندارند. البته اگر مسیرتان درون محوطه قرار داشته باشد، امکان دریافت راهی برای دورزدن آن وجود نخواهد داشت.

در بسیاری از موارد، مقصد و مبدأ در طرح ترافیک قرار ندارند و بنابراین، با انتخاب موارد گفته‌شده می‌توانید نشانی‌هایی را دریافت کنید که شما را از مسیری خارج از طرح به مکان موردنظرتان می‌رسانند. انتخاب راه مناسب برای دورشدن از ترافیک، فکر هوشمندانه‌ای است که نمی‌گذارد جریمه طرح ترافیک جیبتان را خالی کند و راه را به بهترین شکل به شما نشان می‌دهد.

۳. کمک‌ گرفتن از خدمات پیک موتوری

پیش‌تر روش‌هایی را برای دورزدن قانونی ترافیک مطرح کردیم اما هنوز هم روش دیگری وجود دارد که باید با آن آشنا شوید. درخواست پیک موتوری از روش‌های بهینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد، راحت‌تر تردد و مرسوله‌هایتان را به‌سادگی در سطح شهر جابه‌جا کنید.

با درخواست موتور می‌توانید هم خودتان با این وسیله جابه‌جا شوید و هم بسته‌های پستی‌تان را امن‌وامان و البته بسیار زود و سریع به مقصد موردنظرتان تحویل بدهید.

پیک موتوری تهران و شهرستان‌های پرترافیک و دارای طرح کنترلی به شهروندان کمک می‌کند که سریع‌تر در سطح شهرها جابه‌جا شوند. کافی است از اپلیکیشن‌های معتبر و نام‌آشنا برای درخواست پیک استفاده کنید تا در ظرف مدت کوتاهی، وسیله‌ای مناسب و سریع برای جابه‌جاکردن خودتان یا بسته‌های پستی‌تان در شهر حاضر شود.

موتورها راحت‌تر و سریع‌تر تردد می‌کنند. از آنجا که ابعاد محدودتری نسبت به خودرو دارند هم به‌راحتی می‌توانند از مسیرهای مختلف عبور کنند. استفاده از خدمات پیک‌های موتوری، راهی برای کم‌کردن از ترافیک، سریع‌تر رسیدن به مقصد و البته سریع‌تر رساندن بسته‌ها و مرسولات مختلف در سطح شهرهای شلوغ است. به‌جای اینکه خودتان شال و کلاه کنید و راهی مقاصد مختلف شوید، بسته یا چیزی را که می‌خواهید در دو یا چند مسیر مختلف، جابه‌جا کنید به پیک‌ موتوری بسپارید.

در آخر

برای مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب در طول روزهای هفته، باید با روش‌ های دور زدن طرح ترافیک به‌شکل قانونی آشنا باشید. استفاده از امکان خرید مجوز ورود به طرح یا کمک‌گرفتن از اپلیکیشن‌های مسیریاب برای نشان‌دادن آدرس مقصد از مسیری خارج از طرح ترافیک هم ایده خوبی است. یادتان باشد که برای جابه‌جایی خودتان در سطح شهر یا فرستادن و دریافت مرسوله‌های موردنیازتان هم می‌توانید از پیک موتوری آنلاین کمک بگیرید. با کمی برنامه‌ریزی و آشنایی با گزینه‌های مختلف، امکان اسیرنشدن در محدودیت‌های طرحی مانند طرح ترافیک برایتان مقدور می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...